Spørgsmål til bestyrelsen.

9 år 6 måneder siden #1 af 2519
Spørgsmål til bestyrelsen. er oprettet af 2519
Godmorgen ærede herrer,

Jeg synes MCD er en rigtig god klub, som vi alle bør passe på, og der er mange gode ressourcer som gerne giver en hånd med til det. Men jeg synes også, vi skal blive endnu bedre, og her tænker jeg ikke på PR værdi eller målsætninger om at klubbens aktiver øges...

Jeg synes, den seneste tids STORE smerte i klubben er ved at væk. Det er naturligvis hjemmesiden jeg tænker på - det er mit indtryk at den grundlæggende funktion nu er på et brugbart niveau, og at mange efterhånden har lært den lidt kantede betjening at kende, så der nu er mere af den hjemmeside-aktivitet, der samler og gør os til en klub :biggrin:

Jeg synes også, vi er gode til at mødes "lejlighedsvis" til en byfest eller et garagetræf. Men jeg synes, vi skal blive endnu bedre til at samles i den virkelige verden, og jeg tror da at andre medlemmer deler de tanker. Nu er det bare mig, der "stiller mig op og spiller irriterende" B)

For at det kan lade sig gøre, så er der behov for, at bestyrelsen "tager fat om rorpinden, og kridter banen op".

Mit spørgsmål er, har bestyrelsen planer om at udmelde officielt, hvilke aktiviteter der skal prioriteres til næste år, 2015. Jeg tænker ikke på de store aktiviteter klubben selv er ansvarlige for, som Krakær eller træffet på Fortet, men samlingen af klubbens medlemmer til andre mindre eller større begivenheder?

Det kunne fx være Alley Cats Cruise and Meet, Odin Cruising and Meet Classic Race Aarhus eller Automania i Silkeborg.

Bestyrelsen skal IKKE lave alt arbejdet, men der er behov for, at I, billedligt talt, laver paraplyen, som vi medlemmer, der gerne vil gøre noget, kan samles under - alternativet er, at vi står enkeltvis med en avis over hovedet, og laver spredt fægtning.

Med de bedste Mustanghilsner
Bernd
Emnet er blevet låst.
Mere
9 år 6 måneder siden #2 af 195
Besvaret af 195 på Spørgsmål til bestyrelsen.
Hvorfor syntes du det er bestyrelsen der skal tage rorpinden op?? du kunne jo selv prøve at lægge en føler ud på siden om at samle Mustang medlemmer til træf og div. arrangementer.

Vi har gjort det ført uden at bestyrelsen havde noget arbejde i det, det gamle onsdags cruise var vi 30-50 biler hver onsdag og kom til træf samlet, vi lå samlet til træf osv.
Er det drømmen? for dengang vi var mest samlet var også der at de andre klubber syntes vi fyldte for meget, holdt os for meget for os selv, holdte træf i træffet osv.
100 mustanger fylder meget på f.eks turtle ball hvor der er omkring 500 biler og så bliver folk bare trætte af at kigge på røde mustanger ;) .
Dengang var vi var ca. 600 medlemmer var der, at der skete mest i Mustang Klubben, så man skulle tro at næsten 1000 medlemmer mere ville give en masse aktivitet men jeg tror desværre bare at det har givet en masse forventninger og meninger om hvordan tingene skal foregå.

Hvis du savner noget i klubben syntes jeg selv at du skal prøve at skabe det, du syntes mangler eller det du syntes kunne være fedt. (y)
Emnet er blevet låst.
9 år 6 måneder siden #3 af 2519
Besvaret af 2519 på Spørgsmål til bestyrelsen.
Hej Kim,

Først og fremmest. Mit indlæg var på ingen måde ment som kritik af bestyrelsen eller deres arbejde!

Jeg mener bestyrelsen har en pligt til at tage rorpinden....det er derfor de er valgt, og varetager posterne i Mustangklubbens bestyrelse. Det er dem der tegner klubben både juridisk og økonomisk, og dermed også dem der skal styre skibet.

Og hvis bestyrelsen tager styringen og planlægger for de overordnede aktiviteter, så får vi en KLUB og ikke bare et interessefællesskab - eller skulle vi måske ændre navn til Mustang Foreingen i Danmark. Måske er det netop fordi klubben har fået flere medlemmer (fra (600 til 1000 medlemmer) at der er et behov for mere styrring. Sådan er det også med virksomheder - når de bliver større så er det nødvendigt med mere ledelse og styrring.

Jeg synes selv, jeg har løftet mit ansvar som medlem af klubben og lagt arbejde i klubregi i år, og det er min opfattelse, at mange andre medlemmer tillige har gjort et stort og vellykket stykke arbejde. Det skal bare være min påstand, at klubben ville have mere gavn af det arbejde der allerede bliver gjort i klubregi, hvis det blev koordineret i rimelig tid. På den måde ville alle medlemmer vide, hvor der er behov for hjælp/arbejdskraft til at gennemføre noget i klubben, så man kan byde ind med det man har overskud og lyst til at bidrage med.
Personligt synes jeg det rigtige sted at planlægge de "overordnede klubaktiviteter", er i bestyrelsen. Og den overordnede plan skal på ingen måde tage pusten fra de mange fine initiativer, der blomstrer rundt om i landet, såsom garagetræf, torsdagsmøder i Ry eller andre samlinger af biler.

Mvh
Bernd
Emnet er blevet låst.
Mere
9 år 6 måneder siden #4 af 195
Besvaret af 195 på Spørgsmål til bestyrelsen.
Jeg læser det stadig som at du syntes at Bestyrelsen skal gøre mere, så MCD er mere som du ønsker den skal være og der står jeg helt af, hvis du syntes der er noget der skal gøres bedre eller andeledes så meld dig ind i bestyrelsen eller arrangements udvalget , så du selv kan tage kampen med hvad andre syntes ville være en god idé uden selv at gøre noget.

Klubben er kun lige så god og aktiv som sine medlemmer er og jeg kan stadig ikke se hvorfor du ikke selv tager affære og så foreligger dine forslag for bestyrelsen eller arrangements udvalget.
I stedet for bare at bede om at der bliver gjort mere fra bestyrelsens side.
:cheer: :)
Emnet er blevet låst.
Mere
9 år 6 måneder siden #5 af 1731
Besvaret af 1731 på Spørgsmål til bestyrelsen.


Jeg synes, den seneste tids STORE smerte i klubben er ved at væk. Det er naturligvis hjemmesiden jeg tænker på - det er mit indtryk at den grundlæggende funktion nu er på et brugbart niveau, og at mange efterhånden har lært den lidt kantede betjening at kende, så der nu er mere af den hjemmeside-aktivitet, der samler og gør os til en klub :biggrin:



Jeg er ikke enig, og jeg ved jeg ikke er den eneste.

Jo jeg bruger siden meget, men det er stadig til besvær og irritation, og syntes også at forum bære præg af lav aktivitet. Hvis ikke fondamentet (hjemmesiden) er god nok, er det ikke nemt at bygge vidrer, og derfor diverse tråde aldrig rigtig bliver til noget.
Emnet er blevet låst.
9 år 6 måneder siden #6 af 2519
Besvaret af 2519 på Spørgsmål til bestyrelsen.
Kim,

Denne tråd er faktisk min kontakt til bestyrelsen, så de kan se mine forslag til et godt klubliv i 2015, så jeg håber de ser den. Ved ikke hvordan jeg ellers kan skrive til den samlede bestyrelse.

Det er en bestyrelses opgave at planlægge fremtiden for en klub, både den nære og på længere sigt. Det kan de vælge at gøre på deres egen måde, og de kan frit vælge at inddrage medlemmerne i arbejder eller lade være. Det er slet ikke min hensigt at de skal udføre arbejdet selv, men jeg håber de vil give mulighed for, at andre kan gøre det for dem. Eksempel:

"Vi (bestyrelsen) har besluttet at der skal opstilles en stand til arrangementet "jah-di-dah", i perioden xx-xx-2015, fordi vi gerne vil vise danskerne, hvad en mustang er OSV. - er der en eller flere, som vil påtage sig arbejdet med at invitere på hjemmesiden, opstille telt og lave de aftaler der nu skal til. Der er afsat 1000,- i budgettet til diverse. Du/I skal bare holde os (bestyelsen) løbende orienteret om status på arrangementet, men derudover har du handlefrihed...."

Når du nu direkte siger jeg skal tage affære, så må jeg igen sige, at det synes jeg faktisk jeg har gjort....uden at jeg har lyst til at skrive en liste her. Og jeg synes faktisk også, at det jeg skriver dette indlæg er at tage affære.

Jeg håber du forstår, hvad jeg forsøger at sige... det jeg forslår giver ikke bestyrelsen flere opgaver, men nok snarere potentiale til det modsatte. I værste fald, så må vi to måske forsøge at blive enige om at være uenige Kim ;)

Mvh
Bernd
Emnet er blevet låst.
9 år 6 måneder siden #7 af 2519
Besvaret af 2519 på Spørgsmål til bestyrelsen.


Jeg synes, den seneste tids STORE smerte i klubben er ved at væk. Det er naturligvis hjemmesiden jeg tænker på - det er mit indtryk at den grundlæggende funktion nu er på et brugbart niveau, og at mange efterhånden har lært den lidt kantede betjening at kende, så der nu er mere af den hjemmeside-aktivitet, der samler og gør os til en klub :biggrin:



Jeg er ikke enig, og jeg ved jeg ikke er den eneste.

Jo jeg bruger siden meget, men det er stadig til besvær og irritation, og syntes også at forum bære præg af lav aktivitet. Hvis ikke fondamentet (hjemmesiden) er god nok, er det ikke nemt at bygge vidrer, og derfor diverse tråde aldrig rigtig bliver til noget.


Det var det jeg mente med brugbart niveau. Den er ikke supernice, men nu kan man rent faktisk anvende den til det den er tiltænkt (jeps - det kræver hardcore tilvænning :evil: ).

God weekend
Bernd
Emnet er blevet låst.
Mere
9 år 6 måneder siden - 9 år 6 måneder siden #8 af 486
Besvaret af 486 på Spørgsmål til bestyrelsen.
undskyld jeg først blander mig nu.. det arbejde tager alt ens fritid.. ( dobbelt mening )

Bernd
jeg er mere end glad for at du skriver.. for det viser jo at du vil mustangklubben..

nu er mustang klubben bygget sådan op at det er
aktivitets udvalget som står for de fleste aktiviteter i forbindelse med at mødes og lign.
jeg siger ikke at det er den rigtige måde men sådan det foregår

og som Kim Carr skriver
så er klubben bare ikke mere aktiv end medlemmerne er
dvs. man skal kigge på sig selv og sige hvad kan man gøre bedre

nu er det en ny bestyrelse og vi alle har et arbejde der kommer i første række og sommer ferien med familien skal også passes
som medlemmerne betaler vi også kontingent . er ulønnet da det er frivilligt arbejde

når dette nu er sagt
SÅ ØNSKER JEG ... SE JEG

også at hjemmesiden bliver meget mere brugervenlig måske endda skifte den helt eller delvis ud
gøre forsiden let og overskuelig . jeg er dog ved at vænne mig til den
men der er så mange medlemmer og tidligere medlemmer der forlanger handling
og dette kan jeg som formand ikke lade overhøre , vil ej heller ikke

jeg ønsker meget mere socialt samvær
og det bliver der også arbejdet på
men vi er seks i bestyrelsen og derfor er der også seks meninger .
3 er fra Jylland og 3 fra Sjælland
vi kan af gode grunde ikke mødes en gang om ugen
jeg er ikke personligt tilfreds men giv os lige en chance
bare lidt tid endnu ( til generalforsamlingen ) kan folk stille op
og det hurer mig ikke at der ikke er sket forbedringer hvis jeg skal overdrage huen
så jeg lader den ikke ligge her....

bemærk
uden at folk skriver eller læser på hjemmesiden
så kan vi ændre eller skifte hjemme side 10 gange
lige meget vil det hjælpe
det er indlæggene som danner grundlag for at man får lysten til at lære hjemmesiden at kende
dvs. igen vi skal blive bedre alle sammen ( hjælp til selv hjælp )

og Bernd ja der er måske behov for mere fokus på .. kaldte du det paraply ledelse )
dette vil jeg lige tænke over og drøfte med aktivitets udvalgene

venlig hilsen
Kim


.
Emnet er blevet låst.
9 år 6 måneder siden #9 af 2519
Besvaret af 2519 på Spørgsmål til bestyrelsen.
Hej Kim,

Jeg er glad for at du opfatter min besked positivt, for det var bestemt også hensigten. Formålet var ikke at tæve på bestyrelsen, for jeg er helt enig i at medlemmer ER klubben...jeg ønsker mig bare lidt styring og upegning af mål og retning.

1) Jeg troede også medlemmer i arrangementsudvalgene var en del af bestyrelsen, så der er min fejl.
2) Hvor kan man i øvrigt finde en oversigt over bestyrelsen og arrangementsudvalgene, samt deres kontaktoplysninger? (ikke kun spørgsmål til Kim)
3) Har nu været involveret i planlægningen af tre arrangementer i år, og synes egentlig det ville være fedt med en "MCD-godkendt liste med aktiviteter", som klubben prioriterer (og som jeg så også kunne prioritere). Ellers er det ligesom med besøg hos vennerne, "vi ses", og hvis man ikke lige får langt en dato fast, så ses man ikke før der er gået alt for længe.
4) Jeg tror "paraplyledelsen" kunne hjælpe til mere aktivitet og opbakning til de planlagte aktiviteter - fordi vi så kan samles om noget, der er meldt ud af klubben....

Mit indlæg skulle slet ikke handle om hjemmesiden. Synes stadig den er lidt "knirkende" i sin funktion, men den virker da....sådan da :silly:

God weekend
Bernd
Emnet er blevet låst.
Mere
9 år 6 måneder siden #10 af 1593
Besvaret af 1593 på Spørgsmål til bestyrelsen.


Jeg synes, den seneste tids STORE smerte i klubben er ved at væk. Det er naturligvis hjemmesiden jeg tænker på - det er mit indtryk at den grundlæggende funktion nu er på et brugbart niveau, og at mange efterhånden har lært den lidt kantede betjening at kende, så der nu er mere af den hjemmeside-aktivitet, der samler og gør os til en klub :biggrin:



Jeg er ikke enig, og jeg ved jeg ikke er den eneste.

Jo jeg bruger siden meget, men det er stadig til besvær og irritation, og syntes også at forum bære præg af lav aktivitet. Hvis ikke fondamentet (hjemmesiden) er god nok, er det ikke nemt at bygge vidrer, og derfor diverse tråde aldrig rigtig bliver til noget.


Det var det jeg mente med brugbart niveau. Den er ikke supernice, men nu kan man rent faktisk anvende den til det den er tiltænkt (jeps - det kræver hardcore tilvænning :evil: ).

God weekend
Bernd


Nu ligger mine IT-kundskaber på højde med Prins Henriks dansk, men jeg syntes nu forum, køb og salg virker fornuftigt, selvfølgelig er der plads til forbedringer :) Og så lige et citat "Når forandringens vinde blæser bygger nogle læhegn, andre bygger vindmøller" :)
Emnet er blevet låst.
Mere
9 år 6 måneder siden - 9 år 6 måneder siden #11 af 1593
Besvaret af 1593 på Spørgsmål til bestyrelsen.

Hej Kim,

Jeg er glad for at du opfatter min besked positivt, for det var bestemt også hensigten. Formålet var ikke at tæve på bestyrelsen, for jeg er helt enig i at medlemmer ER klubben...jeg ønsker mig bare lidt styring og upegning af mål og retning.

1) Jeg troede også medlemmer i arrangementsudvalgene var en del af bestyrelsen, så der er min fejl.
2) Hvor kan man i øvrigt finde en oversigt over bestyrelsen og arrangementsudvalgene, samt deres kontaktoplysninger? (ikke kun spørgsmål til Kim)
3) Har nu været involveret i planlægningen af tre arrangementer i år, og synes egentlig det ville være fedt med en "MCD-godkendt liste med aktiviteter", som klubben prioriterer (og som jeg så også kunne prioritere). Ellers er det ligesom med besøg hos vennerne, "vi ses", og hvis man ikke lige får langt en dato fast, så ses man ikke før der er gået alt for længe.
4) Jeg tror "paraplyledelsen" kunne hjælpe til mere aktivitet og opbakning til de planlagte aktiviteter - fordi vi så kan samles om noget, der er meldt ud af klubben....

Mit indlæg skulle slet ikke handle om hjemmesiden. Synes stadig den er lidt "knirkende" i sin funktion, men den virker da....sådan da :silly:

God weekend
Bernd

www.mustangklubben.dk/index.php/startsid...tyrelsen/bestyrelsen

www.mustangklubben.dk/index.php/startsid...n/arrangementsudvalg
Emnet er blevet låst.
9 år 6 måneder siden #12 af 2519
Besvaret af 2519 på Spørgsmål til bestyrelsen.
Tak Søren, det kunne jeg sgu ikke lige finde.
Emnet er blevet låst.