Problemer med motorgang!

7 år 1 uge siden #1 af 3043
Problemer med motorgang! er oprettet af 3043
Hej Alle
Jeg har et problem med at få Mustang'en til at gå ordenligt.
Jeg har været igennem et større projekt med nye topstykker osv.
Jeg kan få den til at gå næsten perfekt i tomgang, men i det jeg sætter den i D eller R
Så går den skide ujævnt, den "ruller" som om at den har en bad ass knast i, og nogle gange går den i stå.
Jeg har prøvet med en helt ny karburator, og det hjælp heller ikke.
Tændingen er sat til 10 grader
Den køre perfekt ud af landevejen.
Håber der er nogle der vil hjælpe
Mange hilsner Jesper

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 1 uge siden #2 af 611
Besvaret af 611 på Problemer med motorgang!
Tændingen er sat til 10 grader - det lyder let.. Har du vacuumavancering på? Det gør lidt godt for smidigheden omkring tomgang. :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 1 uge siden #3 af 857
Besvaret af 857 på Problemer med motorgang!
Hvis der er skidt i romgangsdyerne kan den have svært ved at gå ordentligt...... tomgansdyserne ud og forsigtig med trykluft.....
Hvad er din tomgangshastighed....?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 uge siden #4 af 3043
Besvaret af 3043 på Problemer med motorgang!
Ja der er vaccumavancering,
Men som jeg har forstået, så gavner den kun ved omdrejninger?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 uge siden #5 af 3043
Besvaret af 3043 på Problemer med motorgang!
Det er som sagt en helt ny karburator, jeg sat på uden den store forskel, så tror ikke at der er skidt i.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 1 uge siden - 7 år 1 uge siden #6 af 611
Besvaret af 611 på Problemer med motorgang!
Det kommer an på om du har den koblet til portet eller manifold vacuum. Manifold vacuum gavner også ved tomgang, portet vacuum kommer først når gasspjældet åbner lidt. Manifold vacuum er vejen frem :)

Karburatoren bør vel dyses ind? Kan være den får for lidt sovs..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 1 uge siden #7 af 037
Besvaret af 037 på Problemer med motorgang!
Hej Jannick
MAN SKAL BRUGE PORTET VACUM TIL TÆNDING. OG IKKE MANIFOLD VACUM. !!!!!
Mvh B.S.Auto Brian Stoltze

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 uge siden #8 af 678
Besvaret af 678 på Problemer med motorgang!
Hej BS
Kunne du forklare lidt nærmere jeg tror vi er flere med store øre,low/high performance, med høj comp vil jeg gerne have høj tændning i starten indtil avenseringen tager fat og vacum avensering stopper.men er jeg helt galt på den,jeg tænker til gade brug.

MVH
Per

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 1 uge siden - 7 år 1 uge siden #9 af 3037
Besvaret af 3037 på Problemer med motorgang!
Jeg tilslutter mig manifold vakuum. Blandingen under tomgang og Cruise er mager og brænder langsommere derfor skal der være Maks avancering der. Ported vakuum kom til i smog dagene for at få emission tallet ned

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 1 uge siden #10 af 3037
Besvaret af 3037 på Problemer med motorgang!
Man ønsker ikke meget tænding i starten da du så ikke vil kunne starte din bil.
Øvelsen går ud på at give din bil så meget mekanisk avancering som den kan klare uden at den tænder inden stemplet er i top. For mange er det omkring 34 grader før tdc, med vakuum avanceringen frakoblet. Øger man kompressionen øges risikoen for at blandingen selvantænder inden stemplet er i top. Her skruer man tændingen lidt tilbage, eller hælder vpower på, for at afhjælpe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 1 uge siden #11 af 3037
Besvaret af 3037 på Problemer med motorgang!
Der er hele tiden mekanisk avancering på og den stiger med rpm baseret på de fjedre du vælger. Mens den mekaniske avancering stiger, falder manifold vakuum. Når du slipper speederen falder den mekaniske avancering og der opbygges manifold vakuum fordi gasspjældet lukkes og dermed stiger vakuum avanceringen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 1 uge siden #12 af 3037
Besvaret af 3037 på Problemer med motorgang!
Slutteligt mht motorgang mon ikke du har en vakumlækage på karburatoren eller indsug ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 1 uge siden - 7 år 1 uge siden #13 af 611
Besvaret af 611 på Problemer med motorgang!
Jeg er helt uenig i at man ikke skal bruge manifold vacuum. Jeg ved at det er originalt med portet vacuum men det er jo et af de utallige "halvt-forfejlede" smog tiltag. Portet og manifold vacuum er det samme med spjældet åbent, det er kun tomgang og måske meget tæt på tomgang der er forskellig. Og den går altså bare lettere med avancering i tomgang, man kan nøjes med magere blanding når avanceringen kobles til.

Det er rigtigt at når startmotoren tørner så skal der ikke for tidlig avanceret tænding, men der bliver jo heller ikke lavet i nærheden af så meget vacuum som i tomgang, så selvom man har manifold vacuum så avanceres der ikke for meget og bilen starter stadig let.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen