Ny hjemmeside
- 1047...Michael
- Emne forfatter
- Offline
- Platin medlem
- Indlæg: 521
Er der noget nyt om den nye hjemmeside??
øhhh.......... mig ??
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Vi havde oprindeligt en plan der sagde, at den nye hjemmeside skulle være i luften her til køresæsonens start og til den forestående generalforsamling.
Det oprindelige grundlag viste sig dog, i vores arbejde med siden, ikke at kunne efterleve det vi gerne ville med hjemmesiden, som gerne både skal kunne videreføre de rigtig gode ting, vi har på vores hjemmeside i dag, og forbedre de ting der uhensigtsmæssige. Og samtidig også kunne tilføre noget nyt og nutidigt.
Vi var derfor nødt til at bakke flere skridt tilbage, og gå i en anden retning.
Dette har forsinket og besværliggjort arbejdet.
Vi regner med indtil videre, at der vil være en større testomgang henover sommeren, med en formodet start lige efter.
//Niels Henrik
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1345)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2002)
- Gæst
Er det CSC der står for udviklingen?
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Det her er kørt som et IKKE STATSLIGT/KOMMUNALT projekt +o(
Så tingene er taget i opløbet
Og der er rettet ind i tide, så vi også fremover får en fantastisk hjemmeside.
Både takket være leverandør/samarbejdspartner og de folk omkring projektet
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (030)
- Gæst
ment positivt på en kritisk måde - eller omvendt
mvh jan
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- 1047...Michael
- Emne forfatter
- Offline
- Platin medlem
- Indlæg: 521
Måske ikke, men som Jan også bemærker, det har da taget tid som et.
øhhh.......... mig ??
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2322)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1131)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Og her i huset kalder vi den Jesus, alle taler om den men ingen har set den ....
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (762)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Jeg har overhovedet ingen ide om, hvordan den kommer til at se ud.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
Men ud fra tiden det tager at få den færdig må vi jo gå ud fra vi skal præsenteres for det vildeste der endnu set inden for klub hjemmesider!!
...Selv om jeg efterhånden godt nok frygter der i stedet nærmere er tale om MCD"s svar på IC4....
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Mange andre ting kører på højtryk lige nu ... Men jeg skal i næste uge nok lige give jer en update på vores hjemmeside. Det er rigtig den er forsinket i forhold til vores tidligere udmeldinger .... Meeen IC4 +o( Nej tak.
Men forsinkelsen ser nu også ud til at give os nogle fordele med øget funktionalitet ..
Mange hilsner
Niels Henrik
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Vi har set en smule til GF, og det så skam pænt ud. Jeg kan nu godt holde mig - dette forum virker jo næsten perfekt. Ja, jeg kan da også sukke efter nye muligheder, når man er her, men alt i alt virker det jo stadig
Mange hilsener
Terkel
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1131)
- Gæst
Spændende at høre udmeldingen i næste uge og prisen på denne top tunede nye hjemmeside.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1345)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Den er nu lukket ned for ikke at skabe forvirring.
Som Niels Henrik har omtalt, har vi skrottet dette første oplæg og det der udvikles på nu, er i en anden og bedre retning.
Hav nu lidt is i maven. Vi køber tjansen ude i byen, men i klubben er det frivillige der lægger tid og sjæl i sagen
Mvh/Anders
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (030)
- Gæst
mvh jan
Venligst Log på for at deltage i samtalen
There is no substitute for rearwheel drive...Period.."
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1131)
- Gæst
Er helt klar over der "frivillige" her i klubben, der har bidraget til dette projekt, men meget af Deres tid kunne formentlig have været sparet, hvis man havde fundet en mere "prof" samarbejdspartner.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Ganske vist har vi en pænt slat penge men dog ikke et budget, som det offentlige, som kan bruge den ene milliard efter den anden.
Over 3 år, kan antallet af timer hurtigt løbe op og så bliver det dyrt.
Mit gæt er, at der ikke er tale om at et par hundrede mand arbejder samtidigt på projektet men et meget mere beskedent antal, for at holde omkostningerne nede og så tager det lidt tid, før de (han/hun?) er færdige.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (451)
- Gæst
De har lavet Grøn koncerts, Kims, Roskilde gymnasion, Dansk flygtninge hjælp, Friluftlands hjemmeside mm.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1131)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Når der skal deles arbejde ud til frivillige, så kniber det mere at få øje på de aktive.
Hvis der er nogen der har lyst til at overtage min plads, så værsgod !!
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1131)
- Gæst
Vores hjemmeside er jo denne klub"s "klubhus", så det er vel ikke helt uforståeligt, at der er interesse og forventninger til hvordan det er "bygget" og hvornår det er færdig.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Synes den side vi har nu virker helt fint og tror pengene var givet bedre ud hvis de var gået til en forbedring af den nuværende side..
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Mig bekendt har udarbejdelsen af hjemmesiden ikke stået på i så lang tid. Det er måske snarere så lang tid man har snakket om at få en ny ...
Men ja, tiden er skredet igen i forhold til hvad jeg snakkede om på generalforsamlingen ... Og vi har været tøvende med at melde en ny tidsplan ud, da "bordet" jo åbenbart fanger ...
Men der har været få ressourcer til arbejdet, hvorfor tiden så er gået. Og samtidig arbejder vi kraftigt på at bibevare det vi har i dag, i den nye. Vores nuværende hjemmeside er netop et fantastisk stykke værktøj, som med standard komponenter er svær at efterleve. Men standarder er netop et "issue", så det fremadrettet bliver nemmere at vedligeholde.
Og så er det samtidig et spørgsmål om det nu er godt eller skidt tingene er skredet. Der har været en massiv udvikling indenfor "standard" moduler til Joomla (som er platformen, den nye hjemmeside bygges på).
Og det giver pt. nogle spændende muligheder for hjemmesiden.
Og som jeg ser det ... Hvis vi formår at bruge det nyeste nye, så burde hjemmesiden være sikret mange år ud i fremtiden ...
Men vi arbejder fortsat på det, og min forventning er at vi går i test indenfor en kort periode.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (369)
- Gæst
(For ikke IT kyndige er "Forke" en så markant forandring af "motoren" i hjemmesiden, så nye moduler og komponenter ikke fremadrettet kan benyttes på gamle udfasede udgaver)
Men stor respekt for den frivillige indsats omkring projektet, fra én der også havde budt sig til, men aldrig fik et svar tilbage om hjælpen kunne bruges.... (Men som ræsonnementet afklarede efter en rum tid )
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2002)
- Gæst
Jeg tænker bl.a. links, videoer, billede-upload, mail ved besvarelser/aktivitet, udvidet søgefunktioner, og rigtig VIGTIGT, adgang fra smartphones og tables samt andre browsere..
Måske endda adgang igennem tapatalk.. Det vil i hvert fald give øget trafik og debat. Og dermed hurtigere og flere svar.
Jeg er også bruger på www.vagcars.dk
Det er et "gratisforum" som, eftersigende, er forholdsvis nemt at sætte op, virker med tapatalk.
Dog er jeg ikke med på om man uden videre kan hive det gamle arkiv direkte med over.
Men det kunne man så betale en klog mand eller måske 80 kinesere for at gøre
Ovenstående er ikke ment som kritik af de frivillige ildsjæle herinden.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
1. at MCD har skrevet en meget detaljeret projektbeskrivelse som i mange detaljer angiver hvilke krav den nye Hjemmeside skal opfylde.
2. at MCD har aftalt dato for modtagelse af fuldt funktionsdygtig Hjemmeside gennemtestet og uden fejl.
3. at MCD har frabedt sig at firmaet "besser macher" under projektforløbet.
4. at MCD har aftalt bøde/sanktioner for evt. forsinket modtagelse af Hjemmesiden.
5. at MCD har valgt et anerkendt firma med erfaring i lignende projekter.
Ser frem til at den nye Hjemmeside kan tages i brug uden problemer
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Og til den sure Anders: Så har jeg ikke udtalt mig negativt om noget omkring den nye hjemmeside. Faktisk har jeg taget projektet lidt i forsvar.
Vi ved godt at der er tale om frivilligt, ulønnet arbejde (på nær til det hyrede firma) så der skal være tid til det hele.
Lad os snart se, hvor langt I er kommet, så vi kan få taget nogle indlysende uhensigtsmæssigheder fra starten.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Så jeg siger som Anders – jeg bytter gerne plads med et medlem, der vil yde den nødvendige aktive og engagerede indsats i bestyrelsesarbejdet, som en del medlemmer tilsyneladende ikke finder, sker for tiden.
Der har mig bekendt flere gange her på siden været efterlyst ideer og medlemmer, som kunne deltage i arbejdet med udviklingen af hjemmesiden, uden at der ligefrem har været en lang kø til dette.
Det er vist en tendens i tiden, at det er svært, at få folk til at yde en indsats, fordi alle har så pokkers travlt. Tilsyneladende er det jo kun os i bestyrelsen og i de to aktivitetsudvalg (og redaktøren, butikschefen og medlemsadministratoren) , der ikke har andet at lave, end arbejde for MCD.
Til arrangementet Grundlovsdag var det svært blot at få udfyldt vagtskemaet til indgangen, selv om det kun var en lille time, der skulle gives. Og bortset fra et enkelt medlem, var det også bestyrelsen, som måtte rydde op på pladsen efter endt arrangement.
På Viking Run var det næstformanden og undertegnede, der måtte forestå opsætning af bannere og pavillon, dog med hjælp fra et enkelt medlem, som blev indforskrevet på stedet, da vi skulle være tre til at sætte det store banner op. Det er så en ting, men den første kommentar vi fik, da alt var klart var fra et medlem, der dukkede op – ”hvorfor er der ikke et stort telt i år”. Tjahhh, hvorfor mon?
Ovenstående er helt for egen regning og må ikke tages som et udtryk for bestyrelsens holdning.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Jeg tager hatten af for alle de frivillige der bakser med det ene og andet i Mustangklubben, de skal have stor tak fra mig af, I gør sku et godt stykke arbejde
Venligst Log på for at deltage i samtalen
"........... fra én der også havde budt sig til, men aldrig fik et svar tilbage om hjælpen kunne bruges.... ".
Lars er en kapacitet indenfor området (kan varmt anbefale ham), så det virker da underligt at man ikke tager imod en fremstrakt hånd
Paul
Mechanic to customer: I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder.
Check out: www.1967mustang.dk
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1131)
- Gæst
Hvis man føler sig trådt på og ikke føler man får "kredit" for sit engagement i bestyrelsesarbejde og andet, ja så ligger det jo ligesom i ordet "frivillig", at man kan sige fra, for der vel ikke nogen der har fået "vredet" armen om på ryggen og tvunget med i noget, mod egen vilje. ^o)
Men nu er det jo ikke ligefrem de frivillige"s arbejde denne tråd handler om, så lad den hellere fortsætte med, "noget status" indimellem, omkring fremdriften i projekt "ny hjemmeside".
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
Hvis der er fordi projektet er blevet arrangeret således at i selv skal bruge en masse timer på at hjælpe med opbygningen af siden, så fortæl da om det. Det eneste de menige medlemmer (som jo kun ved man betaler et firma for at løse opgaven) har kunnet lokke ud om hvad der sker, er jævnlige meldinger om nye forsinkelser af projektet og nu at det meste af hvad der har været lavet er skrottet og man er startet forfra. Ingen eller utiltrækkelig information/kommunikation er som regel årsagen til de fleste misforståelser eller unødig utilfredsheder her i livet.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Jeg prøvede i simple vendinger, at forklare at det var en gammel version der var fundet frem på nettet og at det oplæg er skrottet.
Jeg prøver lige igen:
Til alle Jer der har været inde og finde den "nye" hjemme side på nettet, så kan jeg oplyse at det er den gamle arbejdskopi i har støvet op.
Den er nu lukket ned for ikke at skabe forvirring.
Som Niels Henrik har omtalt, har vi skrottet dette første oplæg og det der udvikles på nu, er i en anden og bedre retning.
Hav nu lidt is i maven. Vi køber tjansen ude i byen, men i klubben er det frivillige der lægger tid og sjæl i sagen.
Mvh/Anders
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1131)
- Gæst
Nå !! "hul" i det, vi har jo en hjemmeside der fungerer og den har vi nok længe endnu.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
Folk stiller vel bare nogle (måske kritiske) spørgsmål til hvad der sker omkring et for klubben stort og vigtigt projekt, fordi den meget sparsomme information der er blevet lukket ud nærmest udelukkende har handlet om at tingene netop ikke kører helt som oprindeligt planlagt.
Er personligt meget overrasket (sidder nærmest måbende) over at der bliver taget sådan på vej af at der oprettes en tråd om den nye kommende hjemmeside, hvor der stilles spørgsmål og diskuteres. Grundlaget for al snakken er vel i bund og grund at en del medlemmer udviser interesse for noget i bruger tid på og hungre efter mere info om projektet og jeres arbejde/kamp med det.
Uden information om tingene er det vel ikke overraskende hvis en lægmand inden for it måske kunne finde på at undre sig over at en ny klubhjemmeside lavet hos en professionel er på vej til at blive et flerårigt projekt? Noget tyder jo på at projektet er skruet lidt anderledes sammen end medlemmerne måske havde forventet, med oplysningen om at der er hyret et firma til at stå for løsning af opgaven.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (030)
- Gæst
Jeg kritiserer IKKE nogen i bestyrelsen - på ingen måde - jeg undrer mig bare over at man ikke fyrer et firma der ikke kan performe. Det er jo normal praksis i forretningsmæssige sammenhænge.
mvh Jan
Venligst Log på for at deltage i samtalen
over ingenting, der er ikke nogen som sætter spørgsmåltegn ved jeres , som der meget kraftigt bliver lagt tryk på,frivillige arbejde....... og bestyrelsen gør et stort arbejde.Men for pokker det er sgu lidt langt ude det her, 2 år .... 50000,- Siger ikke de alle er blevet brugt,men i har skrottet det første.... og hvor mange af de 50000,- er så væk ...
Tror måske lidt helt klar information, ville være rigtig fint på nuværende tidspunkt !
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2335)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Men det er måske bare min professions måde at læse indlæggene på
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (879)
- Gæst
Helt faktuelt..... har vi medlemmer i Mustang Klubben hørt om NY HJEMMESIDE gennem påfaldende lang tid, og da klubbens tidligere bestyrelse valgte at ofre en STOR del af klub kassens midler til en sådan NY hjemmeside - så der det vel RET BE-SET også blandt klubbens medlemmer VIGTIGT at få lidt info tilbage omkring status - hvor langt er i, lidt feed back på udforming af den nye side - samt høre medlemmerne om der skulle være tilgået NYE ideer samt ønsker til Mustang Klubbnes NYE hjemmeside.
Helt faktuelt kan vi medlemmer vel godt konkludere at forløbet / planlægningen samt valget af hjemmeside leverandør har fejlet på et eller flere punkter.... !!!!
Når det så er sagt - og jeg tror jeg skriver for de fleste medlemmer i klubben..... så vil vi da mere end gerne både se, høre og ikke mindst læse lidt om hvordan det hele går..... det er jo til syvende og sidst VORES penge.... som vi som medlemmer har valgt en bestyelse til at varetage bedst muligt...... og derfor vil vi da hellere end gerne have lidt feedback retur på projektet.......
Jeg vil henstille til at dem fra bestyrelsen som måtte føle sig "kællinge-sure" - til at tage FAT om den egentlige kerne.... og bruge 20 min. af jeres kostbare tid - til liiiiiige at informere kort, godt & præcist omkring forløbet - samt status herunder nye ideer/tiltag.
I håb om en sober tone og eventuelle svar på mit indlæg...... glæder jeg mig til at se/høre mere......
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2402)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (200)
- Gæst
Som en af igangsætterne på projektet kan jeg godt give en vinkel på hvad der er sket - ihvertfald frem til GF i april hvor jeg trak mig fra bestyrelsesarbejdet.
Jeg tror jeg vil starte med at slå fast at klubben nok ikke bruger så farligt mange penge som nogen måske kan frygte, og at jeg ikke har kendskab til at budgettet på nogen måde skulle være blevet sprængt eller på vej til at blive det.
Jeg synes også det vil være rimeligt at sige, at årsagen til den langstrakte proces ikke alene ligger hos leverandøren. Derfor har det egentligt slet ikke været på tale at udskifte. De udviser stor tålmodighed overfor arbejdsgruppen - og omvendt!
Leverandøren fik en grundig briefing efter at der havde været afholdt nogle brainstorm møder omkring ideer og muligheder for en ny hjemmeside. Herefter gik leverandøren igang med at udarbejde oplæg, og arbejdsgruppen forventede naturligvis at man tænkte ud af boksen og udnyttede de nye muligheder ...... under hensyntagen til at beholde hele videns delen fra den gamle side.
Igen skal det her indskydes at årsagen til at projektet blev sat i gang reelt var på opfordring fra programmøren af den nuværende side.
Vi har ikke verdens mest moderne side, men den løser opgaven på mange områder helt fortrinligt. Et stort problem er at den reelt er bygget ind i en anden virksomheds databasesystem, og at der er repareret, tilrettet og justeret i en grad at selv programmøren har mistet overblikket ..... og derfor er/var det slet ikke en mulighed at overveje at bygge videre.
Nu kommer så den menneskelige faktor ind - "hvor meget fritid har arbejdsgruppen til at bruge på projektet" faktoren ...... og her har vi været hårdt ramt. Nogle har fået nyt job og har skullet knokle der i stedet - andre med andre årsager ..... men det korte af det lange, at da leverandøren - som ikke var sat til at arbejde under tidspres og derfor tog sig god tid - præsenterede 1. oplæg, ja så måtte man blot konstatere at der var langt igen til man følte at det var den slags side man ville have ......
Ny gennemgang af kravspec, ideer m.v. og leverandøren tålmodigt tilbage til arbejdsbordet. Lidt nyt blod i arbejdsgruppen for at sætte hastighed og fokus - men igen bliver den arbejdsramt og fokus falder ...... og tiden bare går og går ..... også langt mere end jeg selv havde ønsket.
Således står jeg tilbage med flere punkter i konklusionen ..... nogle hænger sammen - andre kan bestemt ikke stå alene ....
- Det er ikke leverandørens skyld - han har en svær opgave med at gøre alle tilfredse - men naturligvis kunne han også arbejde hurtigere i perioder .....
- arbejdsgruppen er drevet af frivillige - hvor det har vist sig at de i store perioder har været nødsaget til at prioritere anderledes ..... hvorfor tidsplanen er skredet rigtigt meget ....
- Man forsøger at integrere de gode ting fra den gamle, med alle de nye muligheder ....... 1. version var simpelthen for moderne ...... jeg håber den endelige lander lige hvor den skal!
- og endelig tror jeg dele af klubben skal vågne fra den tornerosesøvn den har været i - vi har været igennem en tid hvor ganske få har lavet rigtigt meget for så mange ...... og der er ved at indsnige sig metaltræthed hos nogle - der er snart brug for at andre hjælper med at tage slæbet.
Personligt glæder jeg mig til at se den nye side - men når jeg ved at leverandøren er på en fastprisaftale - og vi selv er medskyldige til mange af forsinkelserne, ja så kan jeg godt leve med at det tager lidt tid ...... men jeg skal dog være ærlig - min egen tålmodighed for længst er overskredet, men hvis jeg ville have haft det anderledes kunne jeg jo bare have lettet rø... og kastet mig ind i webgruppen også .......
mvh
Anders
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
Jeg forestillede mig egentlig at man til et sådant projekt fandt nogle kørende hjemmesider og sagde noget i denne stil/design, samt lavede en liste over funktioner der ønskes indbygget. Hvorefter fimaet så lavede en næsten "færdig" side som efter en test af arbejdsgruppen blev finjusteret hvor det var ønsket. Hvorefter man så var kørende....
Umiddelbart lyder det jo i stedet som om man er begyndt lidt fra scratch uden helt at have fastlagt retning og slut destination. På den måde kan det jo let blive en lang og hård rejse.
Men super tak for at give indblik i den nye hjemmesides skjulte verden. Det er vel egentlig bare det de fleste folk har efterspurgt?
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (200)
- Gæst
Der har bestemt været en plan og jeg tror faktisk ikke man vil sige det er grebet usmart an - blot at tingene har taget uforholdsmæssig lang tid.
Firmaet som laver opgaven er samme som vi i MhS brugte til at lave dette site hvilket vi har været godt tilfredse med
www.motorhistorisk.dk/
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Kan vi blot nå i nærheden, vil det være et stort fremskridt for mustangklubben.dk
Hvem har brug for stereo - når man kan lytte til V8.
Venligst Log på for at deltage i samtalen