Ford Ecoboost i den nye Mustang?

Mere
11 år 4 måneder siden #1 af 075
Vi har nogle gange talt om vores bilers benzinforbrug.
Og det handler grundlæggende om, hvor meget af energien i benzinen, som omsættes til kræfter, som igen flytter bilen.
Den teoretiske nyttevirkning af en benzinmotor ligger på omkring 40% til kræfter og resten går tabt i varme, som afsættes i køleren og i varmeapparatet.
I praksis har bilen en nyttevirkning på ca. 30%.
En Diesel motor har en teoretisk nyttevirkning på ca. 60% og ca. 50% i praksis.
De mest moderne skibs diesel motorer fra B&W er meget tæt på de teoretiske 60%.
Til sammenligning, så var nytte virkningen af et damplokomotiv kun ca. 2%. :o
Ca. 2% gik til at drive kedlens systemer og pumper, ca. 2% til at drive toget fremad og resten forsvandt op ad skorstenen, som varme!!!

Ford introducerede Ecoboost Motoren i 2009, den skulle have en nyttevirkning på ca.32% og allerede året efter begyndte Mustang folket at diskutere om der nogensinde kommer en Mustang med en Ecoboost V6. Det kunne blive meget sjovt, fordi en af udgaverne yder 355 Hk og et drejningsmoment på 475 Nm, samtidigt med at Mustangen ville køre 10-15 % længere på literen.
Og det ser det måske ud til, at der gør. :D
Shelby vil måske lave en, (rent gætteri men alligevel muligt) læs mere her:

mustangsdaily.com/blog/2012/12/20/shelby...t-detroit-auto-show/


Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 4 måneder siden #2 af 075
Man kan i hvert fald få en 2011 Ford Flex Titanium EcoBoost AWD Multi Van, til at rende fra en 2011 Camaro SS. :D
Så hvorfor ikke en Ecoboost Mustang?

www.stangtv.com/news/video-ford-flex-eco...0s-wrecks-camaro-ss/


Venligst Log på for at deltage i samtalen