Mustang topfart?
- (2483)
- Emne forfatter
- Gæst
Som sagt bare en tanke her i de grå januar dage
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1417)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2483)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (322)
- Gæst
Istedet gik man meget op i bilernes accelerationsevne, og reglen var at biler som fra fabrikken var udstyret med kraftig motor, samtidig blev leveret med en lav gearing i bagtøjet, og da man jo ikke havde mere end 4 gear, betød det at selv voldsomme musclecars sjældent gik meget over 200 kmt.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Jeg skal nu ikke i nærheden af de hastigheder med min nuværende undervogn. Men er da ved at lade op til næste vinterprojekt, som er en undervogns upgade med gode (gamle) stumper
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2483)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2335)
- Gæst
med min nuværende synes jeg ikke det lyder tillokkende at komme op i nærheden af 200, det bliver sgu for spændende for mig
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (Tommy)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
I min sidder en 302 med 4-portet carb. og da jeg næsten lige havde købt den, opdagede jeg, at den godt kunne løbe spedometeret ud (120miles) og der trak den stadig.
Siden er motoren blevet renoveret, men med den bløde undervogn og løse styretøj, så går der "kylling" i den inden jeg når "loftet" +o(
Accelleration er også meget sjovere end topfart
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2483)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Det kan jo aldrig gå værre end galt
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Var det ikke dig der havde lidt vært ved at finde et forsikringsselskab som ville forsikre dine aktiver +o(
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Det var da kun bambus selskabet Nordisk veteran forsikring der var bøvl med, men ville nu nok også være lidt muggen hvis jeg havde betalt flere penge til en bil der efter taksator skulle være total skadet end det kostede at få den bygget op igen og som i bund og grund aldrig var blevet registreret ved skat som totalskadet, men det har intet at gøre med måden jeg køre på eller hvor stærkt jeg har kørt.. køre jo efter forholdene på offentlig vej, men man skal huske at der er masser af fjolser i trafikken og det har jeg mærket på egen krop og gør det stadigvæk hver eneste dag..
Men det har jo ikke noget med spørgsmålet i tråden at gøre, så tilbage til trådens spørgsmål
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Ik" os", Jack?
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Når det er sagt, så kan jeg ikke udtale mig om de gamle mustanger men min erfaring siger mig, at en bil med fast tag, kan køre hurtigere end en convertible.
Jeg har haft en 1971 Chevrolet Impala 4 dørs Sedan med en 5,7L hipo og den kunne passere 200 km/t. Nålen forsvandt under plastikken, så jeg ved ikke hvor hurtigt den reelt kunne køre men den gik stærkt.
Jeg havde også samme model i convertible med en 6,6L og den kom aldrig over 190 km/t, endda lavere med kalechen nede.
Det skal lige understreges at jeg havde renoveret begge biler, så motorene var i topstand og sammenlignelige, med samme gearing i bagtøjet (2.73:1)
Min 79 Mustang med en 5.0L (302) har jeg haft oppe 185 km/t.
Min 73 Mustang Convertible med en 400 har jeg aldrig turdet rende ud, den går mindst 200 km/t
Min 06 Mustang V6 er elektronisk begrænset til 180 km/t men går over 200 km/t, hvis man fjerner begrænsningen. (En af mine bekendte har testet det)
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Dette er udvekslingen 1: X,XX (1 omgang på dækket : X omgange på kardanen)
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Jeg skulle jo bare prøve om det nu også kunne være rigtigt, for fik tøzen rullet i 2011 hvor jeg fik afvide at topfarten var 235 km/t og tænkte at det var sikkert kun på rullefelt at hun kunne nå den hastighed og skulle selvfølgelig afprøve om hun også kunne det på et lukket område og det kunne hun nemt..
Har ikke kørt ret meget mere end det tilladte på offentlig vej
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (Ronnie Gasseholm)
- Gæst
Har selv fjernet spærren og haft den godt over 200, men havde íkke GPS i så kunne ikke se farten, spedometer løb ud og nålen bar uden for feltet
Venligst Log på for at deltage i samtalen