Vandfri kølervæske?
Er der nogen der har en mening om dette produkt og er der nogen der har set det herhjemme?
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (903)
- Gæst
Niels
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (832)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (820)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Produktet kan under ingen omstændigheder sammenlignes med vand, da dette ikke kommer op på de samme temprature som vand gør, og egentlig er det vel temlig sjovt at motoren kan holdes nede i grader, HK messigt
Og så skåner det også Alu stumper, har set vandpumper der efter 2 år var døde ;)af tærring, og det var skam en kvælitets pumpe...
Har man puttet 40-50.000,- i en motor med deverse Alu ting påskruet, og Alu køler så er det da noget man bør overveje, ik, men vi er oppe mod holdninger her, og det er lige så svært at blive enige om som religion, eller det bedste Olie mærke
men sammenlignes med vand, kan det ikke helt men´der er jo også brug for forskellige former for service
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1817)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
Hvis man vil redde sine eventuelle varme eller korrosions problemer med det der vandfri er det vel nærmest tale om en slags lappeløsning? Som udgangspunkt er det næppe vand/kølervæsken der er årsag til problemet.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Evans Coolant is a lifetime coolant if it does not become contaminated with water; future replacement and disposal costs are eliminated! Evans contains additives that remain stable and in suspension during storage and use.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Nu snakker Tommy igen for at holde fluerne fra munden siger du ..... Hjemme-test.... Prøv at hælde en halv liter vand ud på flisegulvet derhjemme og se hvor lang tid det er om at fordampe.... prøv derefter med kølevandet fra din bil.... Så siger du bare at du skyller systemet godt igennem.....OK siger jeg ... tænk så bare på fordampningshastigheden i alle de små kroge og kanter af din motorblok mm.........
Find selv på flere løsninger så skal jeg anstrenge mig på at skyde dem ned !
Smart dyrt og besværligt !
Hvem skal have det lavet ? Bare stil jer i kø hos Nemesis Service
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Jeg holder mig til vand, da jeg ikke har nogen problemer med varme, det skulle da lige være at få motoren varm nok.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1817)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Hehe - nok ikke den guldgrube, du lige så komme, Tommy Fluefanger
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (Tommy)
- Gæst
Kan ikke se problemet jeg har en motor som så mange andre der er over 40 år gammel og den har kørt med vand ! Bedre bevis for at vand virker behøver man vel ikke ?
Iøvrigt er jeg sku lidt loren ved at motorer der koger over skulle skifte til dette produkt for det vil jo bare forhøje temperaturen for alt det andet ! Og enhver der har prøvet at have en motor der ligger på kogepunktet om sommeren under slow cruise vil vide at benzinen begynder at "koge" og motoren begynder at hoste og hakke gå ud, tændingsbanke, mm .... hvordan vil det så ikke påvirke den at skulle op på endnu højere temperaturer ?
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1817)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (Tommy)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1817)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Altså du vil aldrig finde fejlen, men i bedste fald rette lidt på følgerne.?
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2322)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2388)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1817)
- Gæst
Dette vandfri kølervæske viser fint temperatur, men det ekspanderer ikke som vand gør når det varmes op!
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Hvis trykket er mindre hvordan opfører væsken sig så når den er på vej rundt i motoren, i forhold til vand under tryk som motoren er lavet til. Jeg mener alt er jo lavet til tryk, f.eks vandpumpe, køler, rør, slanger, kanaler og deres udformning. Med et kaserer man mange års viden, og så endda uden grund. Om det er en god løsning ved jeg ikke, men man tager store chancer. Bare tanker jeg ville have svar på før jeg ville ændre på noget.
Glæder mig til at høre hvordan motoren bliver og til at høre den.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2388)
- Gæst
Det skulle jo netop hæve arbejdstemperaturen i forhold til vand. Det skulle så give mindre brug for at blæsere skulle køre så meget, med mindre forbrug til følge.
Om det så er en god ide på gamle motorer ved jeg ikke. Men det er en af de primære grunde til at bruge det i lastbiler.
Venligst Log på for at deltage i samtalen