Historisk Nr. Plader

Mere
11 år 3 måneder siden #1 af 306
Historisk Nr. Plader er oprettet af 306
Jeg har lige været inde på SKAT"s hjemme side for at bestille et sæt historiske Nr. Plader.
I kviteringen står følgende

Historisk - Hvid/Sort rektangulær/kvadratisk

Er der nogen der har erfaring med om det så er det man får (en af hver) jeg kan godt leve med en rektangulær foran, men bag på skal den være kvadratisk :D

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #2 af 2459
Besvaret af 2459 på Re: Historisk Nr. Plader
Ved ikke om det er sådan mere men jeg skal køre med tilladelsen fra politimesteren i handskerummet min har kvardratiske foran og bagpå.Det var noget den forrige ejer fik.Min mening så er det også pænest.Vh Rasmus

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #3 af 2612
Besvaret af 2612 på Re: Historisk Nr. Plader
Hej Rasmus.

Er det muligt at jeg kan få en kopi af den tilladelse du har til 2. stk. sort kvadratiske, jeg kan ikke helt komme igennem ved SKAT, med mit ønske om dette.

Du kan maile den på cj52131701@gmail.com

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #4 af 2612
Besvaret af 2612 på Re: Historisk Nr. Plader
Du får en af hver

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #5 af 2612
Besvaret af 2612 på Re: Historisk Nr. Plader
Hej Rasmus.

Bare glem min forespørgsel, jeg kan se at dine er hvide, jeg vil have dem i sorte, men det er vi som sagt ikke helt enige i SKAT og jeg.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #6 af 2459
Besvaret af 2459 på Re: Historisk Nr. Plader
Ja undskyld min fejl jeg så ikke det skulle være historiske plader det gik vist for stærkt med læsningen :-) .Men uanset farve ser det mere rigtigt ud med kvadratiske plader

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #7 af 102
Besvaret af 102 på Re: Historisk Nr. Plader
Sikkert fordi det blev indført at man igen kunne få sorte plade med begrundelse i det historiske og 2 kvadratiske sorte er meget uhistorisk korrekt. Rent faktisk kom kvadratisk bagpå vist nok først engang i "66 og biler ældre end det havde oprindeligt en sort aflang i begge ender. Det med den kvadratiske foran er noget meget nymodens som vist startede med at der skulle ansøges om en dispensation til hver enkelt bil. :)

De sorte nummerplader har jo i øvrigt langt fra samme ydre mål som de alm. hvide! Bare så det ikke kommer som en overraskelse når de pakkes ud. :)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #8 af 2612
Besvaret af 2612 på Re: Historisk Nr. Plader
Det er også den diskussion jeg har med SKAT, med det historiske korrekte, men omvendt mener jeg jo heller ikke at de nye (amerikanerplader) er historiske korrekte og ikke mindst at en rektangulær og en kvadratisk jo heller ikke rigtigt passer til en Mustang, da den rektangulære skal bøjes for at sidde rigtigt.

Så konkklusionen for mit vedkommende må være at det ene kan være lige så historisk korrekt som det andet.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #9 af 102
Besvaret af 102 på Re: Historisk Nr. Plader
Er der da nogen der har påstået det? De er udelukkende opfundet for at hjælpe ejere af biler hvor alm Dk plader ikke kan monteres normalt. Dette gælder specielt biler af amerikansk oprindelse så de har fået "øgenavnet" amerikaner plader, uden at egentlig har noget som helst med amerikanske nummerplader at gøre, hverken i udseende eller mål. Den almindelige hvide kvadratiske er jo i øvrigt helt udgået, kan du ikke bruge en alm. aflang får du udleveret en "amerikaner" plade til din almindelige bil..

De sorte er jo beregnet til at skulle være præcise kopier af de danske nummerplader bilerne ville være blevet udstyret med som nye i Danmark. Det er også begrundelsen for at myndighederne overhovedet gik med på ideen om at genindføre dem. Hvis der sådan var frit valg på hylden over historiske ville jeg måske hellere vælge en af de 4- cifrede fra 50"erne. Deres facon og mål er nemlig nok det tætteste man kan kommer på de rigtigt amerikanske nummerplader.

Din bil har fra ny kørt med 2 aflange sorte ligesom alle de andre danske Mustangs gjorde dengang midt i 60"erne. Med en lille mellem bøjle sidder de lige så fint uden at bukke i hverken det ene eller andet.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #10 af 921
Besvaret af 921 på Re: Historisk Nr. Plader
Øh, siden hvornår ^o)
På skats hjemmeside kan man stadig vælge den www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1825583&vId=0 ;)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #11 af 2047
Besvaret af 2047 på Re: Historisk Nr. Plader
Pt. er der ingen forodning der muliggør at få 2 af de "kvadratiske" sorte som man har kunnet og stadig kan med de hvide.

Man skal anmode CRM herom ved første registrring for at få den aflange erstattet og det er ganske gratis :D
Det er kun muligt ved første registering idet man skal beskrive hvorfor det ikke er muligt at montere den aflange foran.......det er lidt svært hvis bilen har haft en sådan monteret i 10 år og det så pludselig ikke er muligt.

Som andre nævner skal man på forlangende kunne fremvise despensationen fra CRM til politiet og jeg er blevet spurgt een gang, man betjenten grinte og sagde jeg var den første han havde kontrolleret der reelt kunne fremvise den....han ville dog ikke gøre noget ved det selvom jeg ikke havde den da han selv var veretanmand.

En bekendt ser følgende mulighed
Man "mister" den kvadratiske og anmoder om en erstatning for den. Denne monterer man så foran og den aflange bortskaffer man så på behørig vis.

Det er dog i strid med loven da man ikke kan fremvise dispensation og må være op til den enkelte om man vil det. Mon ikke der også kan være noget med at oplyse en forkert mistet plade og komme i noget falske oplysninger bøvl.

Mvh. Morten

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #12 af 2144
Besvaret af 2144 på Re: Historisk Nr. Plader
Man kan få en tilladelse til montering af kvardradiske nr.plade foran og bag såfremt man anfører at bilen ikke kan monteres med den aflange størrelse f.eks. begrundet i indsugning til motoren e.l.
Det havde jeg på min corvette. (Dette var for hvide nr. plader)
Jørn

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #13 af 2144
Besvaret af 2144 på Re: Historisk Nr. Plader
Du får normalt en af hver. Om man kan få 2 kvardradiske sorte plader har jeg ikke hørt om. Men motorhistorisk samråd der forvalter nummerserien til året kan garanteret fortælle det. Jeg bad om specifikt om rektangulærer plader for det er historisk korrekt for året 1966. De kvardradiske kom vist først i 1968
Jeg har en fået laven en lille ramme omkring pladen i rustfri stål med 2 bøjlerbagpå som holder pladen og kan monteres på chassiet.
Jørn

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #14 af 2325
Besvaret af 2325 på Re: Historisk Nr. Plader
:o nej de kom i 1966 ifølge nrplade.dk og ERIK MIET tror jeg nok han heder ham den flinke mand der har med det gøre hos mhs vi havde en lang snak da vi fik til vores ,og nej de slet ikke historsk korekte da bil ikke er dansk fra ny men det er sjovt at have :P :P

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #15 af 2325
Besvaret af 2325 på Re: Historisk Nr. Plader
et til

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #16 af 102
Besvaret af 102 på Re: Historisk Nr. Plader
Har læst flere steder at de udgår, men de har jo sikkert et lager af gamle plader der først skal bruges.




Apropos det med at muliighed for 1 kvadratisk blev indført "66, så der det vist en sandhed med modifikationer. Tingene foregik anderledes i gamle dage så derfor var det områder i landet som først fik dem langt senere. Husk på det var vel dengang da man stadigt kunne se fra hvilken by en bil kom fra alene ud fra nummerpladen. :)

I øvrigt bliver de gamle hvide ("76-"08) jo det næste kult for de kan ikke fåes mere og kommer vel næppe nogensinde til det. Dem man får i dag har et tydeligt anderledes design af teksten.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #17 af 306
Besvaret af 306 på Re: Historisk Nr. Plader
De var så flinke selv at ringe fra motorkontoret for at høre om det skulle være to lange, eller en lang og en kort :D og den flinke dame lovede at det "kun" tog 8 uger til de var klar ;)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #18 af 611
Besvaret af 611 på Re: Historisk Nr. Plader
De er allerede kult. Jeg har et par veteranbekendte der går noget højere op i hvilke plader der sidder på bilen (altså når det er de tidlige hvide plader fra 76 og frem gennem 80"erne), end hvordan bilen egentlig fremstår ! ;)
I kan tro det er guld værd hvis en Taunus eller Senator fra 80"erne har de rigtige hvide bulede JM plader...

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #19 af 048
Besvaret af 048 på Re: Historisk Nr. Plader
Var det ikke netop det, der blevet ændret i "66 da man startede forfra? Mener at vi har (eller har haft) et par 1965"ere kørende i DK med "lokalitetsplader", hvorimod jeg ikke kan mindes at have set nogen 1966"ere med "lokalitetsplader". :)

Bevar roen - støt melis

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #20 af 102
Besvaret af 102 på Re: Historisk Nr. Plader
Jo men i følge de kloge var det et langsomt etapevis skifte. Fra nrpl.dk:

"Efter Centralregisteret for Motorkøretøjers oprettelse blev system 1958 udfaset efterhånden som Centralregisteret blev landsdækkende. Dette skete i perioden 1.4.1966-1.1.1969 der således er en overgangsperiode hvor nogle områder var centraliseret, og andre stadig lokale."

Venligst Log på for at deltage i samtalen