Historisk Nr. Plader
I kviteringen står følgende
Historisk - Hvid/Sort rektangulær/kvadratisk
Er der nogen der har erfaring med om det så er det man får (en af hver) jeg kan godt leve med en rektangulær foran, men bag på skal den være kvadratisk
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2459)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2612)
- Gæst
Er det muligt at jeg kan få en kopi af den tilladelse du har til 2. stk. sort kvadratiske, jeg kan ikke helt komme igennem ved SKAT, med mit ønske om dette.
Du kan maile den på cj52131701@gmail.com
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2612)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2612)
- Gæst
Bare glem min forespørgsel, jeg kan se at dine er hvide, jeg vil have dem i sorte, men det er vi som sagt ikke helt enige i SKAT og jeg.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2459)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
De sorte nummerplader har jo i øvrigt langt fra samme ydre mål som de alm. hvide! Bare så det ikke kommer som en overraskelse når de pakkes ud.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2612)
- Gæst
Så konkklusionen for mit vedkommende må være at det ene kan være lige så historisk korrekt som det andet.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
De sorte er jo beregnet til at skulle være præcise kopier af de danske nummerplader bilerne ville være blevet udstyret med som nye i Danmark. Det er også begrundelsen for at myndighederne overhovedet gik med på ideen om at genindføre dem. Hvis der sådan var frit valg på hylden over historiske ville jeg måske hellere vælge en af de 4- cifrede fra 50"erne. Deres facon og mål er nemlig nok det tætteste man kan kommer på de rigtigt amerikanske nummerplader.
Din bil har fra ny kørt med 2 aflange sorte ligesom alle de andre danske Mustangs gjorde dengang midt i 60"erne. Med en lille mellem bøjle sidder de lige så fint uden at bukke i hverken det ene eller andet.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
På skats hjemmeside kan man stadig vælge den www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1825583&vId=0 ;)
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2047)
- Gæst
Man skal anmode CRM herom ved første registrring for at få den aflange erstattet og det er ganske gratis
Det er kun muligt ved første registering idet man skal beskrive hvorfor det ikke er muligt at montere den aflange foran.......det er lidt svært hvis bilen har haft en sådan monteret i 10 år og det så pludselig ikke er muligt.
Som andre nævner skal man på forlangende kunne fremvise despensationen fra CRM til politiet og jeg er blevet spurgt een gang, man betjenten grinte og sagde jeg var den første han havde kontrolleret der reelt kunne fremvise den....han ville dog ikke gøre noget ved det selvom jeg ikke havde den da han selv var veretanmand.
En bekendt ser følgende mulighed
Man "mister" den kvadratiske og anmoder om en erstatning for den. Denne monterer man så foran og den aflange bortskaffer man så på behørig vis.
Det er dog i strid med loven da man ikke kan fremvise dispensation og må være op til den enkelte om man vil det. Mon ikke der også kan være noget med at oplyse en forkert mistet plade og komme i noget falske oplysninger bøvl.
Mvh. Morten
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2144)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2144)
- Gæst
Jeg har en fået laven en lille ramme omkring pladen i rustfri stål med 2 bøjlerbagpå som holder pladen og kan monteres på chassiet.
Jørn
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2325)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2325)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
Apropos det med at muliighed for 1 kvadratisk blev indført "66, så der det vist en sandhed med modifikationer. Tingene foregik anderledes i gamle dage så derfor var det områder i landet som først fik dem langt senere. Husk på det var vel dengang da man stadigt kunne se fra hvilken by en bil kom fra alene ud fra nummerpladen.
I øvrigt bliver de gamle hvide ("76-"08) jo det næste kult for de kan ikke fåes mere og kommer vel næppe nogensinde til det. Dem man får i dag har et tydeligt anderledes design af teksten.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
I kan tro det er guld værd hvis en Taunus eller Senator fra 80"erne har de rigtige hvide bulede JM plader...
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
"Efter Centralregisteret for Motorkøretøjers oprettelse blev system 1958 udfaset efterhånden som Centralregisteret blev landsdækkende. Dette skete i perioden 1.4.1966-1.1.1969 der således er en overgangsperiode hvor nogle områder var centraliseret, og andre stadig lokale."
Venligst Log på for at deltage i samtalen