Problemer med gearkassen

Mere
11 år 3 måneder siden #1 af 850
Problemer med gearkassen er oprettet af 850
Vi har lidt problemer med automatgearkassen på vores musse fra 65" (289). Kort og godt - er der "kun" 2 fremadgående gear? Selv om vi starter med at træde pinden i bund, er der stadigvæk kun 2 gearskift. Vi synes, den går højt i omdrejningerne ved fart på ca 100 km/t. Vi har prøvet alle intervallerne på gearvælgeren. Hvor kan man se, hvor mange gear, den skal have? Vi har tjekket modulator og rør - alt er tæt.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #2 af 702
Besvaret af 702 på Re: Problemer med gearkassen
3 gear frem.. tror jeres modulator ikke gider mere.. sæt en slange på modulator og sug i den og hold tungespidsen i slangen.. se om den holder undertryk.. gør den ikk ligger fejlen der.... PS: er fejlen pludselig opstået eller ????? osse vigtigt at vide inden vi kommer med forslag...!eller han den "altid kørt" sådanne .. ^o)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #3 af 1699
Besvaret af 1699 på Re: Problemer med gearkassen
To gearskift giver jo også tre gear ;)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #4 af 850
Besvaret af 850 på Re: Problemer med gearkassen
Det er måske lidt forkert beskrevet af os. Vi har haft bilen i flere år. Når vi sætter bilen fra P til D, så kører den, men skifter kun gear en gang mere. Er det normalt?

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #5 af 095
Besvaret af 095 på Re: Problemer med gearkassen
Hej Britta.
Falder den en del omdrejninger ved gear skift, kan det være den springer 2 gear over er fejlen mange gange et sprunget 2 gears bånd, ellers tror jeg 3 gear koblingen er brændt af.
Vi kan renovere den for jer, hvis der bliver brug for det. :D
MVH. Classic Mustang Henrik

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #6 af 306
Besvaret af 306 på Re: Problemer med gearkassen
Hvis det er den orginale c4 cruise o matic så laver den kun et skift i D 2-3 (1 gear springes over) hvis man vil have 1.2.3 så skal den stå i pos 2

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #7 af 850
Besvaret af 850 på Re: Problemer med gearkassen
Nu har vi kigget nærmere på gearkassen. Det er en Cruise-O-Matic. Bilen laver samme gearskifte i begge positioner ml N og L. I øverste drive position skal der være 2 skift, og i nederste drive 1 skift, da bilen altid starter i 2. Gear der. Bilen hænger på liften i mit værksted. Kan man selv tjekke, hvad der er galt og hvis, hvordan griber man sagen an?

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #8 af 499
Besvaret af 499 på Re: Problemer med gearkassen
Man kan desværre ikke tjekke gearskiftet mens bilen er på lift, da en del af styringen foregår med vacuum, og vacuum er et produkt at motorens modstand bl.a. Men mens den hænger på liften så tjek vacuum slangen for utætheder, den sidder bag på gearkassen og røret/slangen løber op til motoren.
Håber det kan hjælpe.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #9 af 1218
Besvaret af 1218 på Re: Problemer med gearkassen
Min skifter fint i til alle fremad gående 3 gear på lift...

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #10 af 2322
Besvaret af 2322 på Re: Problemer med gearkassen
det gjorde min c4 også men der var der ikke noget træk kraft i høj gear

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #11 af 2047
Besvaret af 2047 på Re: Problemer med gearkassen
Min egen drillede en overgang med at den nogle gange kun startede i 2. selvom om den stod til at starte i 1. Dvs gearvælger placerert ved "cirkel med grøn prik"

Det var 2 ting.
Lidt slør i forskellige bøsninger og at justeringen afg armen fra gearstangen var forkter. Sløret gjorde at nogle ganeg var det OK andre gange ikke

Prøv evt. at tjekke for slør og udbedre hvis nødvendigt.
Justeringen er nemt.
1) gearvælger i neutral
2) Løsn de 2 skruer på "neutral switch"
3) drej lidt på den til du kan få et 1.5 mm bor eller tråd ind i det lille hul der er i den
4) løsn armen fra gearstang til gearkasse under gearstangen der hvor det aflange hul er
5) sæt skifterarmen på gearkassen i neutral. (armen drejes med uret mod endestop og derefter2 trin mod uret)
spænd bolten ved det aflange hul.
6) spænd de 2 skruer ved neutral swith og fjern det 1.5 bor du satte i.

Så skulle det gerne virke :)

Mvh. Morten

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #12 af 850
Besvaret af 850 på Re: Problemer med gearkassen
Tak for de gode råd. Så har vi noget at prøve at arbejde med.
Mvh Britta og Brian

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #13 af 850
Besvaret af 850 på Re: Problemer med gearkassen
Hej nu har vi prøvet dine/jeres gode råd af her i weekenden. Den skifter fint gear på liften. Der er ingen slør overhovedet. Men stadig - der er ingen forskel på de to drive ( med og uden grøn prik). Er der nogen, der har en splittegning over gearkassen? Er der nogen, der har er erfaring med, om jeg selv kan fejlfinde gearkassen eller skal den " ud af huset"?
Mvh Brian

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #14 af 302

Venligst Log på for at deltage i samtalen