Kontant..

Mere
11 år 3 måneder siden #1 af 1430
Kontant.. er oprettet af 1430
Ved ikke om i så programmet igår aftes.. Som de tog fat i Ford"s motor problem ved deres 1,6 turbo deisel?? Da den åbentbart til stopper af sod i turboen og den står af.. Har selv prøvet dette med min tidligere Audi A4 1,9 tdi 90hk ialt 2 gange.. Men fik af Audi ombyttet turboen men skulle selv betale værkstedet.. Men hvad mener i at når de åbentbart godt ved at den er gal men ikke vil få løst problemmet... :(

MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #2 af 797
Besvaret af 797 på Re: Kontant..
Det er jo fantastisk, at der stadig findes firmaer/personer der tror, at hvis man bare stikker hovedet langt ind i busken, så går problemerne nok væk af sig selv :|
Når alt kommer til alt, er det et spørgsmål om penge, de er jo udemærket godt klar over at et sagsanlæg er meget dyrt/omkostnings fuldt, og derfor sjældent blir til noget
Mvh Peder (Focus benzin) ;)

Rule nr,1. There are no rules.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #3 af 762
Besvaret af 762 på Re: Kontant..
det er en 1,6 hdi -psa motor ligger osse i mazda- c max-307-407-c4 pga et dårligt bundkar proppen sidder ca 20 mm oppe i bundkaret = 0,6 l slam i bunden så husk at nedsætte service intv til 15000 km :(

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #4 af 2459
Besvaret af 2459 på Re: Kontant..
Jeg Havde en Mercedes Vito 120 hvor det ikke kun var turbo men også altmuligt andet det var en dyr fornøjelse og de deltog bestemt ikke økonomisk.Men den havde jo også gået 80.000 km mere skal man ikke regne med fra deres side.Den nye er købt med værkstedsaftale så kan de sgu selv få lov til at smage hvilket lort deres biler er lavet af

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #5 af 138
Besvaret af 138 på Re: Kontant..
En god idé ville nok være at skifte bundkaret til den type FTZ-manden viste.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #6 af 762
Besvaret af 762 på Re: Kontant..
ja eller sætte det i presseren ;)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #7 af 1004
Besvaret af 1004 på Re: Kontant..
Er det den samme motor der ligger i Peugeot 207 1,6HDI?

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #8 af 762
Besvaret af 762 på Re: Kontant..
ja :( men et andet bundkar og service v 15000 ,så ruller den nok 400000

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #9 af 1430
Besvaret af 1430 på Re: Kontant..
Hej Peder ja det vil det jo være dyrt.. Men vi har vel også i danmark et problem da vi har korte afstande imellem byerne?? men hvad med et dobbelt filter anlæg er det noget man kunne lave? Da jeg var selvstændig landmand havde jeg fået det lavet på alle mine traktore dette betød jo at jeg kunne fordobble imellem skiftene. :)

MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #10 af 1430
Besvaret af 1430 på Re: Kontant..
Hej Peter det ville jo være langt bedre for dem at rette dette med bundprobben til end at tie.. Efter min mening.. Men mener også at have hørt at problemmerne med diesel turbo motorene vil få flere problemmerr ved at de har start stop funktion ved kryds??

MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #11 af 1430
Besvaret af 1430 på Re: Kontant..
Hej ja det er jo dyrt hver gang de går i stykker og de ville jo kun få glade kunder hvis man gjorde noget i stedet for at tie..

MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #12 af 1430
Besvaret af 1430 på Re: Kontant..
Hej ja Per det hørte jeg godt at han viste den frem og der skete jo hurtigt et fald med problemmet (y) (y) Men mener jo stadigvæk at det skulle motorproducenten jo selv løse.. Min Audi havde jeg fået lavet service hos Viborg Autoteknik de laver et godt solidt stykke arbejde.

MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #13 af 903
Besvaret af 903 på Re: Kontant..
Jeg mener også motoren er i volvo

Niels

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #14 af 1817
Besvaret af 1817 på Re: Kontant..
Har selv en VW Touareq V6 (2006 km 104.000)der skifter gear som en Shermann Tank fra II. verdenskrig, VW kender ikke til problemet, idet udlæsning ikke viser fejl? men ikke desto mindre tager den omdrejninger som en Ferrari ved kick-down uden der sker noget...
VW, kender stadigvæk ikke noget til det? deres bedste svar var at skifte kabel i ventilhus?
Bilforhandlere og advokater der har sgu papir på de må lyve...

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #15 af 1430
Besvaret af 1430 på Re: Kontant..
Det er vist ikke noget nyt med WV gearkasser de har altid haft problemmer med at kunne holde :( Min kones Golf 4 fik skiftet gearkaasen da den stod af da fik vi at vide at man ikke kunne skaffe en brugt.. For de blev sendt til renovering da det var et generalt problem..

MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #16 af 2322
Besvaret af 2322 på Re: Kontant..
er nu tidens motore lavet af øldåse blik og nye reservedele ligeså her tænker jeg på eks.vis knas aksler til mustang hvor de havarer ved inkøring og moderne olie er det gen rafineret et eller andet

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #17 af 102
Besvaret af 102 på Re: Kontant..
Hvor længe skal en turbo holde før folk mener det er acceptabelt hvis den skal skiftes? Læste et eller andet sted at programmet skøjtede meget let hen over at begge biler i programmet skulle have rundet 200.000 km før defekten opstod.

Min gamle kammerat købte engang en splinterny Nissan 4WD"er og inden den havde rundet 100.000km var både topstykke, krumtap (den knækkede!!) og gearkasse udskiftet for hans egen regning. Der kan man virkeligt tale om lorte bil....

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #18 af 152
Besvaret af 152 på Re: Kontant..
Har en Opel corsa 1,3 cdti fra 2007 . Har udsk. turbo ved 120000 km ikke pisse fedt :-(
Min kammerat har også Opel corsa 1,3 cdti fra 2010 og han har udsk turbo ved 80000 km det er fandme for lidt km.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #19 af 030
Besvaret af 030 på Re: Kontant..
Hos min lokale mekker stod der en nyere BMW5 4-hjulstrækker - diesel - kørt 120 tkm - den var gået i en slags selvsving og kunne ikke stoppes - aner ikke hvordan - men motoren var jo gået op i omdrejninger og alt var smadret i motoren - reparationspris: min. 80 tkr - og det er sket for flere af disse BMW siges der
:(
mvh jan

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #20 af 102
Besvaret af 102 på Re: Kontant..
Spørgsmålet er jo hvad der er den egentlige kilde til problemet. Præcist samme bundkar sidder på 1.4 HDi og der er der mig bekendt ikke samme problemer. Så konstruktionen af mekanikken fejler nok som sådan intet og PSA er jo faktisk nærmest berømte for at lave rigtigt gode og slidstærke diesel motorer. Men lige netop 1.6 udgaven forurener åbenbart olien i helt unormal voldsom grad, hvad får den til det?

Var 1.6 den første HDI med partikel filter? Det kunne forlede mig til at tror der er lavet noget hokus-pokus fusk for at få den til at overholde normerne, ala da USA fabrikanterne skulle have deres V8"ere til at overholde de nye amerikanske smog krav i 70"erne.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #21 af 1430
Besvaret af 1430 på Re: Kontant..
Hej Brian det lyder mærkeligt hvorfor 1,6 har problemet og ikke en 1,4 når de har sammen bundkar.. Men kan jo godt ske at du har fat i noget med partikel filteret da den jo vil give et højere modtryk i udstødningssystemet! Det vil jo få turboen på overarbejde og måske gøre at den ikke kan komme af med soden som så vil blive ophobet og blive brændt fast!! De har måske ikke fået lavet cirkulationen rigtigt med luft/smørring af turbolejerne ordentligt??

MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #22 af 1430
Besvaret af 1430 på Re: Kontant..
Hej Lasse tror problemet med knast akslers havarer er fordi at olierne er blevet for rene.. For man har jo nedsat Zink indholdet i olierne.. Det har jo især vores motore brug for har jeg fået at vide af Jens min gode ven og mekanikker...

MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #23 af 102
Besvaret af 102 på Re: Kontant..
Sikkert fordi selve bundkaret ikke er den reelle problem skaber, men bare forstærker 1.6"erens olieproblem. Håber ikke de alle ser sådan her ud indvendigt! :|

www.assuredperformance.ie/assets/images/...hdi-carbo-issues.pdf

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #24 af 2322
Besvaret af 2322 på Re: Kontant..
ja din mekaniker ven har da så ret olie aditivere er ændret på de moderne olie typer derfor er der fabrikanter der fremstiller olie til vores gagle veteran motore så hvad om olie til min mustang bruger jeg castrol20/50 plus en flaske camschilds og da jeg kørte knasten ind brugte jeg t0 flasker camshilds og jeg havde ingen problem
men jeg mener at det var første del af 2012 der var meget skriveri om smaderet knas ved indkøring en hvis jeg ikker huske galt 2 gange i samme motor.
så ny olie er et must men det skal da passe til motor min gammel nissan patrol 2,8 td nåede270000 km med 1 s prunget top pakning på samme turbo plan sleb toppen og ny pakning der efter ingen motor problem før den endte som et vrag i en ulkke

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #25 af 2467
Besvaret af 2467 på Re: Kontant..
det er bundkar som er problemet, skift bundkaret til den type som FTZ selv har udviklet, og rens motor igennem med rens aditiver. så kører den igen. Og skift oilen tidliger end servicebog kræver. jeg har skiftet flere turbo og bundkar m.m her på mit værksted på de satans PSA motor, utrolig at de ikke bare skifter de bundkar nede på fabrikken. de nye leverede motor har stadig den gamle type bundkar :(

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #26 af 1430
Besvaret af 1430 på Re: Kontant..
:| holdaop den er godt og grundig svinnet til da Brian.. Den skal da vist have noget renseadaktiv ikke kun engang men flere gange!! Tror det er fordi at de leder affaldsstoffer tilbage i motorolien og ikke ud i udstødningen!! Det med bundkaret burde de selv stå for motorproducenten!!

MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #27 af 1430
Besvaret af 1430 på Re: Kontant..
Fuldstændig enig med dig Stefan!!

MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #28 af 1430
Besvaret af 1430 på Re: Kontant..
Hej Lasse ja det tror jeg også han har.. Men kommer til at tænke på om det kan have en indflydelse på de nye motore også at Zink er nedsat så de derfor bliver mere udsatte... Jeg bruger mobil 1 5w/50 som min gode ven Kim#322 har anbefalet..

MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #29 af 2243
Besvaret af 2243 på Re: Kontant..
Lidt lommefilosofi til eftertanke: (MEGET forsimplet)... ;)

En turbo kører med måske 100.000 o/min i gennemsnit.
En bil kører med måske gennemsnitligt 60 km/t i turboens levetid (og her mener jeg alt fra kø i byen til motorvej - selv lejlighedsvis Autobahn).
60.000 km vil dermed tage 1000 timer at køre.
I den tid har turboen roteret 1000 timer x 60 min x 100.000 o/min = 6 MILLIARDER omdrejninger...

I mellemtiden kører (benzin)motoren i gennemsnit 3000 o/min (nok lidt højt sat), og dermed 1000 timer x 60 min x 3.000 o/min = "sølle" 180 millioner omdrejninger.

Hvis nu man bliver 100 år gammel, og har en gennemsnitlig puls på 80 slag/min (sikkert lidt højt sat), har ens hjerte på 100 år slået 100 år x 365 dage/år x 24 timer/dag x 60 minutter/time = 52,56 millioner slag... på 100 år. Kontra 6 milliarder omdrejninger på 1000 timer (41 2/3 dage). Hvis jeg kunne, ville jeg nok vælge turboen i stedet for hjertet :P

Og læg lige mærke til, det er en turbo, der i eksemplet kun holdt 60.000 km - noget under de nævnte eksempler i denne tråd.

God weekend til jer alle :) (y)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #30 af 762
Besvaret af 762 på Re: Kontant..
og ? det er den jo bygget til ;)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #31 af 2567
Besvaret af 2567 på Re: Kontant..
Hej men det er jo ikke turbo der er problemet det er motor der slammer turbo til
men ja det er turboen der himler skoj motor :D

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #32 af 2116
Besvaret af 2116 på Re: Kontant..
Der er tre problemer der skal løses ved de motorer der omtales her. Først skal bundkar skiftes til ftz model, peugeot har også fået det nu.
Nr 2. Der er et lille filter ved turboen der skal fjernes, det sidder på trykrøret til oliesmøring af turbo, det lukker til hvis der er slam i olien.
Nr 3. Den olie der skal påfyldes er en dyr men speciel LOW SPLASH olie der ikke udvikler slam.

Venligst Log på for at deltage i samtalen