Kontant..
MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Når alt kommer til alt, er det et spørgsmål om penge, de er jo udemærket godt klar over at et sagsanlæg er meget dyrt/omkostnings fuldt, og derfor sjældent blir til noget
Mvh Peder (Focus benzin)
Rule nr,1. There are no rules.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (762)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2459)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (138)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (762)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1004)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (762)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (903)
- Gæst
Niels
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1817)
- Gæst
VW, kender stadigvæk ikke noget til det? deres bedste svar var at skifte kabel i ventilhus?
Bilforhandlere og advokater der har sgu papir på de må lyve...
Venligst Log på for at deltage i samtalen
MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2322)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
Min gamle kammerat købte engang en splinterny Nissan 4WD"er og inden den havde rundet 100.000km var både topstykke, krumtap (den knækkede!!) og gearkasse udskiftet for hans egen regning. Der kan man virkeligt tale om lorte bil....
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Min kammerat har også Opel corsa 1,3 cdti fra 2010 og han har udsk turbo ved 80000 km det er fandme for lidt km.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (030)
- Gæst
mvh jan
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
Var 1.6 den første HDI med partikel filter? Det kunne forlede mig til at tror der er lavet noget hokus-pokus fusk for at få den til at overholde normerne, ala da USA fabrikanterne skulle have deres V8"ere til at overholde de nye amerikanske smog krav i 70"erne.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
www.assuredperformance.ie/assets/images/...hdi-carbo-issues.pdf
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2322)
- Gæst
men jeg mener at det var første del af 2012 der var meget skriveri om smaderet knas ved indkøring en hvis jeg ikker huske galt 2 gange i samme motor.
så ny olie er et must men det skal da passe til motor min gammel nissan patrol 2,8 td nåede270000 km med 1 s prunget top pakning på samme turbo plan sleb toppen og ny pakning der efter ingen motor problem før den endte som et vrag i en ulkke
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
En turbo kører med måske 100.000 o/min i gennemsnit.
En bil kører med måske gennemsnitligt 60 km/t i turboens levetid (og her mener jeg alt fra kø i byen til motorvej - selv lejlighedsvis Autobahn).
60.000 km vil dermed tage 1000 timer at køre.
I den tid har turboen roteret 1000 timer x 60 min x 100.000 o/min = 6 MILLIARDER omdrejninger...
I mellemtiden kører (benzin)motoren i gennemsnit 3000 o/min (nok lidt højt sat), og dermed 1000 timer x 60 min x 3.000 o/min = "sølle" 180 millioner omdrejninger.
Hvis nu man bliver 100 år gammel, og har en gennemsnitlig puls på 80 slag/min (sikkert lidt højt sat), har ens hjerte på 100 år slået 100 år x 365 dage/år x 24 timer/dag x 60 minutter/time = 52,56 millioner slag... på 100 år. Kontra 6 milliarder omdrejninger på 1000 timer (41 2/3 dage). Hvis jeg kunne, ville jeg nok vælge turboen i stedet for hjertet
Og læg lige mærke til, det er en turbo, der i eksemplet kun holdt 60.000 km - noget under de nævnte eksempler i denne tråd.
God weekend til jer alle
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (762)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
men ja det er turboen der himler skoj motor
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2116)
- Gæst
Nr 2. Der er et lille filter ved turboen der skal fjernes, det sidder på trykrøret til oliesmøring af turbo, det lukker til hvis der er slam i olien.
Nr 3. Den olie der skal påfyldes er en dyr men speciel LOW SPLASH olie der ikke udvikler slam.
Venligst Log på for at deltage i samtalen