Kaburator

Mere
11 år 3 måneder siden #1 af 2467
Kaburator er oprettet af 2467
jeg vil gerne købe en ny kaburator til min 351C 1972 motor. med 2v topstykker. jeg ved ikke rigtig hvilken en jeg skal købe? nogen forslag? Jeg ved faktisk ikke om der er standard knastaksel i bilen.
Kom med et bud??

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #2 af 2081

There is no substitute for cubic inches'.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #3 af 2322
Besvaret af 2322 på Re: Kaburator
hej stefan du skriver bare lige 2V topper hvad med din indsugnings manifold for det er jo lige som om den har en stor betydning for hvilken type caburator du kan bruge på din 351, om det er en 2V eller en 4V manifold. hvis en 2V ville jeg prøve en 500 holly
og en 4V vil jeg bruge en 600 holly da den er fornuftigt at arbejde med.Men der er nok lige så mange meninger som der er typere af Caburatore så kik ikke på den eneste men læs hvad de mange mener og tænk dig om du kan købe nyt eller brugt
lasse

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #4 af 2267
Besvaret af 2267 på Re: Kaburator
Er det fordi karbruratoeren har problemer, eller for at få bedre speeder response og evt.flere hk -i så fald skal der lidt mere til.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #5 af 2467
Besvaret af 2467 på Re: Kaburator
Der er monteret: holly cfm 600 power valve 6,5 type 4160 kaburator, med manuel chocker, som ikke virker, pga manglende kabel
Manifold er : DOAE-9425-L 4V
Jeg vil gerne købe ny, hvis prisen er iorden.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #6 af 1252
Besvaret af 1252 på Re: Kaburator
Hej Stefan. Jeg har en edelbrock 600cfm med auto choker, super stand pris 1500kr

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #7 af stefan
Besvaret af stefan på Re: Kaburator
tak for jeres svar, men jeg har desværre (for jer). købt et nyt Kaburator+Manifold ved Trimo, de var som altid, så behjælpelige at fortælle mig at min manifold ikke passede til de Toppe som er monteret på motor. Cartsen Fra trimo havde selvfølgelig løsningen og havde også varen på lager. Vi indgik en handel, og jeg måtte selv vælge om det skulle være Holly Ell. Edelbrock..... Hva mener I jeg skal vælge???

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #8 af 102
Besvaret af 102 på Re: Kaburator
Det er nu ellers rent faktisk et gammelt trick opfundet af Fords egne ingenører, altså dette at med at sætte en original 4V manifold på 2V toppe. Uanset kanalernes meget forskellige størrelse så giver dette små 35hk ekstra på en 2V motor ..i følge Ford! :)

Angående karburator er den gænge holdning blandt de lærte vist at en Edelbrock er den bedste til "ukyndige", da den normalt i praksis er den der fungere tættest på optimalt direkte ud af kassen.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #9 af stefan
Besvaret af stefan på Re: Kaburator
okay.. så du mener altså at det er lige meget, hvilken insug jeg har???

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #10 af 102
Besvaret af 102 på Re: Kaburator
Næ det sagde jeg ikke og teoretisk burde der være noget skidt at kanalerne er meget større i manifolden end i topstykket. Men lige mht til Cleveland motoren er det en gammel "fusker"/fattigrøvs løsning opfundet og testet af Fords egne ingenører. Det er ikke det samme som at det så ikke vil fungere bedre med en korrekt manifold. :)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #11 af 2467
Besvaret af 2467 på Re: Kaburator
Min Krumtap er nede og blive drejet af, og nye lejer m.m+ knast.o.s.v. På det anerkendte værksted mener de at jeg sagtens kan fræse topstykket op
Muligheden er jo også at fræse de få m.m op i topstykket, det kan jeg huske vi gjorde meget på BMW før idage.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #12 af 2322
Besvaret af 2322 på Re: Kaburator
det med standard forsvinder da vist stille og rolig sammen med de gamle stumper

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #13 af 2467
Besvaret af 2467 på Re: Kaburator
ja det har du måske lidt ret i, men det er en mulighed med mindre jeg vælger at købe ny manifold. jeg ville nu også ønske at bilen havde den rigtige årg motor i. Istedet for en 1972 C. Bilen er en Fastback mach 1 årg 1970 født med en 351C. Men en ell anden før mig har udskiftet den :-(... Nå nu ser vi hvad vi bestemmer os for, der er god tid endnu, bilen er ved maler.

Venligst Log på for at deltage i samtalen