Motor code hjælp
Nogen der ved noget
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1234)
- Gæst
Prøv dette link. Måske kan du finde hjælp.
www.mustangtek.com/FordDecode.html
hilsen
Preben
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
5k6 må være en datokode for selve støbetidspunktet.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Offline
- Platin medlem
- Indlæg: 517
- (102)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Under det ene topstykke er der et 2 tal. men ikke under det andet
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2151)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
hvis det er en boss block så skal der være 4 bolte på hvert hovedleje overfald, dvs, dem der holder krumtappen på plads i blocken. Men de fleste med dit nr. er desværre 2 boltet.
du kan se om det er 4V toppe ved der støbt et lille "4" tal på toppen helt fremme ved ventildæksel anlægsfladen.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
kan ikke lige se om det er 4v toppe fra den vinkel du har taget billedet.
støbe nummeret skal stå på undersiden af toppen på en indsugskanal.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
Her er nogle af mulighederne: www.vintage-venom.com/69_Mach_I/351C_head_casting_Nos.JPG
Venligst Log på for at deltage i samtalen
DOAE-L, og 1E24 Det er hvad der står på motorblokken ved starteren.
under topstykket, står der 6849-A samt ARDOVE, og inde i topstykket står der 17 j er det de rigtige tal ??
På forhånd mange tak til jer der prøver at hlelpe, venlig hilsen Kim
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
efter flere timers søgen på nettet fandt jeg denne side, masser af info!!!Men stadig ikke de rigtige oplysninger, men men, Tror stadig der sidder en i klubben med et lille ES i ermet
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (322)
- Gæst
Hvis der derimod ikke er noget tal på hjørnet, kan det være Australske 2V toppe som udemærker sig ved at have det lille forbrændingskammer fra det amerikanske 4V topstykke, men de "små" kanaler fra de amerikanske 2V topstykker, hvilket gør det til et attraktivt topstykke til gadekørsel.
Mål og billeder af de omtalte kanaler og forbrændingskamre findes overalt på nettet, så frem med skydelæren og lad os høre hvad du kommer frem til
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
JR er fra Australien
/Bent
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Syntes bare efter 100 timers søgen efer hvor topstykkerne er fra, samt de numre der står. er det lidt svært at finde ud af. SØGER selgfølgelig videre men det er ikke det nemmeste forum at søge på herinde på de tidligere tråde. +o(
Mangler stadig info om de forbandede topstykker, men der er bare ikke meget info på dem
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Australien 351 c står der i årgang 70-71 D6HM-L på blokken
/Bent
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
Og hvad det præcist for nogle topstykker Kim har (med et indstøbt ARD0VE) når du nu siger min påstand om at det må være australske toppe er forkert. Hvis du ved bedre er det da bare med at hjælpe Kim, der nu har kaldt på hjælp et stykke tid!
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Dejlig morgen og solen skinner
ARD0VE 351 c topstykker er USA topstykker fra slut 1969 til start 1971 (monteret på biler) i følge de oplysninger jeg har, jeg aner ikke en dyt andet end det jeg læser og det gælger vist for det fleste her i dette forum det var ment som en venlig oplysning man kan bruge det eller lade vær men send en mail til ford tekniske center i usa de kan garanteret hjælpe.
Forsat god dag
/Bent
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Man kan aldrig blive mædt for oplysninger om vores biler, og skal da nok også finde de korrekte tal. Stædig som en hest, jeg fortsætter min søgen.
Men endnu engang mange tak for jeres support herinde
MEN MEN!!! Hvad står det 1E24 for?? som står på blokken ved starteren, Har set de fleste står der nemlig 1E12
Venlig Hilsen
Kim Axel Jensen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Et godt bud
år 1971 24 maj
/Bent
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (322)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Ud fra billede hælder jeg til 2V da insugningsmanifolden ikke fylder det helt op til hvor pakningen starter til topdækslet.
/Bent
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Er vi så ikke enige i at det er demme her
og jeg så skal bruge tilspændingsoplysningerne som passer til de topstykker?????
Venligst Log på for at deltage i samtalen
men jeg fandt et andet link hvor man kan se hvordan men kan se om det er et 302c topstykke.
www.aus-ford-uk.co.uk/html/engines2.html
Kim kan du ikke taget et billede af dine topstykker tæt på fra siden.
/Bent
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Prøve selv at se om der er de hakker nederst på topstykket(tæl hvor mange) hvor den mødes med blokken.
Eller hvis du har lyst tag et billede HELT tæt på siden af topstykket
Det er faktisk ret spænnende at grave i man lære en masse om Cleveland topstykker.
/Bent
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Brian #102 skrev:
Det er muligt. Mit svar var baseret på at flere australske Ford sider siger at AR" foran i støbe/reservedelsnumre er en forkortelse for "Australian Requirements" og bruges på dele hvor der er lavet en Australsk ændring i forhold til den originale amerikanske udgave. Men derfor kan det jo sagtens være forkert.
Jeg var over 1 time om at finde en side hvor der stod at der generent var en stor forvirring om hvad AR foran DOVE betød og at det ikke betød Australian Requirements.???? men var opfundet fordi det passede med forkortelsen.
Kan faneme ikke finde den side igen man bare rolig jeg skal nok finde den det var et billede af Fords originale print men olie pletter på fra 1973. hvor men kunne se alle lande koder
A = American
J= Australian
Men der er ingen tvivl om at der er 302C 2V topstykker
/Bent
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
Her er i øvrigt et nærbilled af en 302C krumtap, hvor man kan aflæse støbenummeret:
www.aus-ford-uk.co.uk/assets/images/Crank1-4.jpg
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
C = Europe/Britain
U= Japan
The platform code indicates the origin of the underlying platform on which the vehicle is built, even if the body was locally designed.
...i følge denne Wiki side om Ford vin systemer, hentet fra afsnittet om Australien:
www.en.wikibooks.org/wiki/Vehicle_Identi...odes)/Ford/VIN_Codes
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Hvis du skal, tror jeg det hjælper på opklaringen om hvad for toppe du har, da der nok er nogen støbe nummer på bagsiden der vil hjælpe
Ret mig gerne hvis jeg tager fejl.
Rene
Venligst Log på for at deltage i samtalen
VH Kim
Venligst Log på for at deltage i samtalen
www.mackrafab.com/Ford_engine_torque_specs.htm
www.alengine.com/helppdf/A&L%20Engine%20...ue%20Specs%20SEC.pdf
www.fixya.com/cars/t3716660-torque_settings_351_cleveland
Find selv 351 cleveland heads mm....
www.speedwayautoparts.com/Torque%20Table%20T1.pdf
Rækkefølge ved tilspænding:
www.autozone.com/autozone/repairguides/E..._/P-0900c15280279f63
Håber du nu har fået svar på dit spørgsmål
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Men mange tak for svar
Venligst Log på for at deltage i samtalen
på forhånd tak
vh kim
Venligst Log på for at deltage i samtalen