Træk på 'stangen

11 år 2 måneder siden #1 af 2170
Træk på 'stangen er oprettet af 2170
Hej alle,

Jeg ved at der allerede er meget om det i forummet, men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde hvad jeg skal bruge.

Jeg ville super gerne have en campingvogn efter Bruce, som min Mustang hedder. Det ville være en kanon måde at komme på familieferie på samtidig med jeg får lov at nyde min bil. :)

Jeg skrev til en synshal idag for at finde ud af, hvad der skal til for at få mere end 50% af egenvægten godkendt.

Første svar var
"Du skal selv komme med gyldig dokumentation på bil og træk, dog gælder der en regel for biler mere end 35 år at vi må sætte dem til 50% af egenvægt med bremser og 25% uden bremser."

Så spurgte jeg til hvilke dokumenter det kunne være og fik dette svar

"Dokumentation fra Ford på hvad bilen må trække og dokumentation på selve anhængertrækket evt. typeplade på trækket. Der kan sagtens være forskel på reglerne i USA og DK.
Detailforskrifter for motorkøretøjer pkt. 5.03.020(4) vedr. bremsekraft på 12 % stigning. Det skal den opfylde i DK og det skal dokumenteres af bilfabrikanten. Uden dokumentation vil vægtene blive fastsat efter 50% og 25% reglen."

Nogen der ved om man kan skaffe dokumentation på bilen fra 1970? Nogen der ved hvad bilen 1970 conv rent faktisk kan holde til? Ville det være dumt at spænde et ton bag på eller?

/Martin

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #2 af 499
Besvaret af 499 på Re: Træk på 'stangen
Hej
Tror ikke du kan finde noget på papir nogen steder som opfylder det de ber om, jeg prøvede hos Ford herhjemme første gang i starten af 90erne, og fik pænt svar på at de ikke kunne hjælpe og jeg ved flere andre har prøvet det samme senere uden held.
Hvis du vil have et lovligt træk på bilen så er der desværre ingen vej udenom 50/25 reglen. Selv om jeg kender flere som har fået synet langt større vægte, behøver det jo ikke være lovligt da det er bilens ejers problem at kende lovgivningen og følge den, og ikke synsmandens problem. Nu for jeg sikkert på ørene for dette indlæg, men det er endnu engang bare reglerne, helt som du har fået fortalt i dine breve.
Køb en let vogn, og nyd sommeren sammen med os andre...

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #3 af 2170
Besvaret af 2170 på Re: Træk på 'stangen
Hej Peter,

Jeg tror desværre også det bliver en opgave tæt på umuligt.

Jeg kan ikke helt følge at det ikke er lovligt hvis den er blevet godkendt til en bestemt vægtklasse. Hvis jeg køber en Mustang med træk, så er det vel ikke et krav at jeg kontrollere om godkendelsen følger lovgivningen? Hvordan skulle jeg kunne det?

Mvh

Martin

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #4 af 903
Besvaret af 903 på Re: Træk på 'stangen
Jeg mener jonni #997 havde nogle papirer på vægte.

Niels

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #5 af 302
Besvaret af 302 på Re: Træk på 'stangen
Martin,

En 1970 conv. kan uden problemer, nemt magte 1200-1500kg på godkendt træktøj.

Bilen er fra en tid, hvor man ikke testede alt mellem himmel og jord. Den er ligeledes fra en tid hvor de mennesker, som købte bil, nemt kunne leve uden og i større grad levede efter devicen - frihed under ansvar.

Påtag dig selv dette ansvar og kontakt nogle medlemmer, som uden problemer har fået synet deres biler med op til 1500 kg på godkendt træk. Få en eller flere af disse til at forklare forretningsgangen og få, med accept, lov at benytte en eller flere som reference (registreringsnummer).

Godkendt træk, er et træk som skræddersys til din bil af en god håndværker (fabrikanten). Er du selv skarp ud i svejsning og konstruktion, laver du det selv.

Tag det med til dialog hos en modtagelig synsmand. En af disse som ser på muligheder frem for begrænsninger. Dem er der heldigvis stadig nogle af der ude.

Hvis du ikke gider dette arbejde og vil nøjes, så KAN din bil godkendes uden videre efter 50% vejledningen.

Held og lykke med projektet og husk, uanset hvilken løsning du vælger, så husk at oplyse dit forsikringsselskab, at du nu har træk på bilen jvf. registreringsattesten.


PS: Spørger du direkte til fortolkninger af div. bekendgørelser, får du altid det lette svar, som stort set aldrig kan bruges til andet end at lukke munden på spørgeren, som derved begrænses i muligheder.









Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #6 af 2170
Besvaret af 2170 på Re: Træk på 'stangen
Tak for alle jeres indspark. Jeg kæmper kampen videre og har skrevet til Jonni. Lykkedes det mig at få den godkendt til mere skriver jeg herinde hvordan.

/Martin

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #7 af 102
Besvaret af 102 på Re: Træk på 'stangen
Det plejer vist normalt at lykkedes ret smertefrit for folk ved bare at spørge i en anden synshal. De forskellige synsfolk har åbenbart ikke læst lige langt i deres grønspættebog. Dem der straks siger 50% er hurtigt blevet træt, for andre henviser til nogle yderligere regler omkring træk meget længere omme i bogen de helt lovligt kan bruge til at øge godkendelsesvægten. Det er åbenbart nogle lidt mere advancerede regler ikke alle synsfolk ønsker at blive rodet ind i. :)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #8 af 2170
Besvaret af 2170 på Re: Træk på 'stangen
Heh, det er også en del af min strategi hvis alt andet fejler. ;)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #9 af 499
Besvaret af 499 på Re: Træk på 'stangen
Men, er sådan et træk så lovligt, lad os sige det bliver synet til 1500 kg med bremser. Hvad så når man bliver stoppet af betjenten ude på vejen, som også kun gider at læse halvdelen af bogen, eller man vælter en cykelist med den store autotrailer efter, vil forsikringen så ikke kun nøjes med at læse meget lidt i bogen osv. Efter min mening er det kun bilens ejers problem om det er lovligt eller ikke, så er det jo ret nemt for en synsmand at være ligeglad ikke og bare syne det som kunden vil have.

Og John, kan du ikke fortælle mig hvor en 70er Mustang er strækere/kraftigere bygget end en f.eks 65er Mustang, og vi snakker selvfølgelig fra bagvangernes start og bagud. Jeg spørger fordi jeg ikke ved det, men jeg ved at det er samme vanger man køber idag til alle Mustang fra 65 til 70, og så kan jeg ikke se hvorfor 70eren er meget stærkere end en 65er til at trække mange kg på krogen.

Jeg tror hele problemet er at folk forventer at deres veteranbil skal kunnes bruges til det samme som hverdagsbilen, og det var vil ikke helt ideen/eller hvordan.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #10 af 2322
Besvaret af 2322 på Re: Træk på 'stangen
hvor skal man starte denne parodi på at mustang skal ha et anhænger træk med det mener jeg personligt at peter gerne kommentere det andre har fået lavet til deres mustang af træk 50 procent 25 procent hvor stopper det nej aldrig for med disse udtalser er der mange mustanger der ikke er synet lovligt synet af folk der ikke har skid forstand på hvad de laver der i blandt min egen 73 cab der er synet til 80 procent og det er jo langt over sengetid og mit træk er der et par billeder af på min profil og nej det kan ikke afmonteres på 2 minutter så frem med svejser lav et håndværks mæssig stykke arbejde og ikke det klamp jeg har set hist og her men kvalitet og så til syn med din bil eller brug en der kan det for eksembel classic mustang hasselager

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #11 af 2322
Besvaret af 2322 på Re: Træk på 'stangen
ps husk min er godkendt til 1500 kilo peter

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #12 af 102
Besvaret af 102 på Re: Træk på 'stangen
Ja hvorfor skulle det ikke være det? Har du hørt om nogle der efterfølgende har fået problemer pga sådan et træk? Jeg har ikke.

Der har jo også tidligere herinde være skrevet om hvilket afsnit i synsreglerne der bruges som grundlag for at kunne godkende til mere end 50%. Info der var hentet direkte hos en synsmand. Tror problemet måske kunne være at brugen af disse regler kræver en type teknisk viden/erfaring som kun få moderne private synsfolk er i besiddelse af.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #13 af 499
Besvaret af 499 på Re: Træk på 'stangen
Jamen tillykke med det, det er godt for dig hvis du har brug for det. Jeg er ikke ude efter folk som har synet deres bil med et træk det har jeg selv haft gjort flere gange. Men jeg vil meget gerne have ens regler her i landet for vores biler. Det er jo kun et spørgsmål om tid før det rammer vores hobby, at vi kører med 2 sæt regler.
Hvorfor er det altid samme svar når vi spørger de rigtige steder (som også Martin har gjort), og et andet svar når vi spørger nogle synshaller. Burde vi ikke som en af DK`s største klubber kæmpe for ens regler, og måske bagefter kæmpe for nogle regler som passer til vores campingsvogne.
Jeg forstår godt at der er mange som synes det er fedt at der er synshaller som syner et træk til mange kg, især når man har brug for det. Men er det vejen frem for vores hobby at alle mand gør hvad man selv synes er bedst. Og svarer i øst og vest når der kommer et nyt medlem som gerne vil have et træk på og bare vil følge reglerne.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #14 af 499
Besvaret af 499 på Re: Træk på 'stangen
Fordi trafikstyrelsen siger noget andet, og nej jeg har heldigvis ikke hørt om nogle uheld.

Jeg kan kun sige igen og igen, en synshal behøver ikke have den store moral de har intet ansvar når bilen er kørt ud af hallen om bilen er sikker eller ej. De vil bare gerne have flere kunder så de kan tjene flere penge, hvilket er fint nok når man bare husker at en synshal intet har med statten at gøre, udover at de skal følge samme regler som du og jeg.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #15 af 2325
Besvaret af 2325 på Re: Træk på 'stangen
hvorfor kommer trafikstyrelsen så på kontroldbesøg af og til hvis de ikke har noget ansvar i synshalen, og PETER er det ikke lidt dobbeltmoralsk fra din side da jeg har set du selv køre med tandstang mvh Kim ;)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #16 af 2170
Besvaret af 2170 på Re: Træk på 'stangen
Det er super fedt at se så mange engagerede folk som deltager i diskussionen på godt og ondt. :)

Er der nogen der kender til reglerne "lidt længere nede i loven"? Jeg kunne da godt tænke mig at se disse regler?

/Martin


Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #17 af 001
Besvaret af 001 på Re: Træk på 'stangen
Ja - Jo:
Der er ingen tvivl om at selv en 250" seksbenet vil kunne sætte 1½ ekstra ton i fart - men Martin; Hvis du ikke har det allerede så skynd dig at montere et (lovligt) sæt skivebremser med forstærker! Og, Nu du er i gang så overvej en alu-køler samt en ekstra køler til gearkassen hvis du har automatgear.

Jeg er sikker på du holder alt andet i god form - nu du er ingeniør ;)

Min 76"er (ja grin I der må) har en egenvægt på 1225 kg og må trække 1225/675 m/u bremser.

Når du lander de rette dokumenter - håber jeg du scaner dem og lægger dem her på siden for andre at ha" glæde af.

DBH
Mads

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #18 af 001
Besvaret af 001 på Re: Træk på 'stangen
Kan ikke være meget mere ening!

Jeg sad netop og så på trækket på min 76"er og kom til at tænke på hvad der ville ske hvis jeg laver en ulykke med noget på krogen. Jeg tænker at forsikringen vil måske prøve at sno sig - men som privat person kan jeg vel godt være i god tro og så skal de vel dække og har ikke mulighed for regræs efterfølgende.
Noget andet er at politiet godt kan slå op i bødekataloget og så er det lige meget om jeg kender til lovligheden eller ej.
DBH, Mads

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #19 af 102
Besvaret af 102 på Re: Træk på 'stangen
Det var nu altså ikke uheld jeg tænkte på, men på folk som havde fået et træk vurderet og godkendt i synshallen efterfølgende ved brug af dette træk havde mødt andre myndighedspersoner der mente at dette træk var brand ulovligt og strafbart. Det er jo ca det du længere oppe påstår vil ske. Men kender du nogen der faktisk har oplevet det? ^o)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #20 af 102
Besvaret af 102 på Re: Træk på 'stangen
Har du ligefrem snakket med dem? For den linie i reglerne der hele tiden bliver henvist til indeholder jo ellers et højt og tydeligt KAN og ikke et "skal". Muligvis er jeg bare dårlig til dansk, men for mig giver det en meget væsentligt forskel på betydningen af lige netop den sætning omkring de 50%. Havde der stået SKAL havde det været en ufravigelig regel, men det gør der jo netop ikke. :)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #21 af 2322
Besvaret af 2322 på Re: Træk på 'stangen
jeg har hørt at der er mange kvæulanter der både går med seler og livrem og først spiser sin havregrød når den er kold for ikke at brænde sig og alt hvad andre gøre er forkert og med det tror jeg at peteres bil er godkendt til 50 procent da alt er sort
unskyld men blækhuset løb over
lasse

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #22 af 2322
Besvaret af 2322 på Re: Træk på 'stangen
jeg kom lige til at tænke på at nu nærmer sommeren sig og musse skal ud at køre også med campingvogn så er der da ikke nogen der lige husker at selv om det er en veteran bil der bliver diskuteret så må du ikke putte mere på krogen som du har kørekort til 50 procent eller ej for det siger trafikstyrelsen
lasse

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #23 af 1731
Besvaret af 1731 på Re: Træk på 'stangen
Jeg har også fået træk på min bil (y) og jeg skal have den til syn så snart bilen er klar og vejret er til det.
Synshallen jeg snakkede med inden trækket blev lavet, sagde der ikke var nogen problemer, den vil blive synet som en normal bil.
Nu må vi se til den tid, om det bliver den høje eller lave vægt. Jeg er næsten ligeglad da jeg ALDRIG skal have en campingvogn på slæb, men måske en camplet.
Og så vil det være cool at komme ind på losseren med mustangen og trailer :D

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #24 af 001
Besvaret af 001 på Re: Træk på 'stangen
Pas på med det. Surt at punktere lige før søndagsturen.

Og pas på ikke at forulempe idioter der "for sjov" spørger om de skal give dig en hånd med at vippe din bil op i "gammelt jern" - misundelse er en grim ting men ikke formildende omstændighed ved anklage for mord ;)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #25 af 1731
Besvaret af 1731 på Re: Træk på 'stangen
He he ja det kan der være noget om :)
Og så er der jo også lige det der med forsikringen, den går nok ikke som lejlighedsvis kørsel :(

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #26 af 2193
Besvaret af 2193 på Re: Træk på 'stangen
Lodsepladsen er stedet hvor alle mænd mødes uden noget egentlig formål. Det tror jeg, at selv forsikringsselskabet accepterer, som kørsel uden formål, især hvis taksator er kvinde. :D

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #27 af 302
Besvaret af 302 på Re: Træk på 'stangen
Peter, der er ikke den store forskel på 65-70 bagvanger, men jeg kan oplyse dig om, at 70"eren vejer mere end 65"eren, den er større og har for de flestes vedkommende mere motorkraft.

Alene vægten giver som hovedregel anledning til højere totalvægt på den anhænger, det trækkende køretøj må trække på godkendt krog.

En erfaren synsmand, kan nemt regne sig frem til, hvad en bil uden typeattest og div. godkendelser af nyere dato, kan forsvares godkendt med, når det drejer sig om trækkende vægt efter bilen.

Han vil typisk se på bilens konstruktion, samt dens tilstand. Han ser på trækkrogen, hvor mange kg den er godkendt til (kan kræve regnemaskine).

Så ser han på konstruktionen som krogen er svejset/boltet på, om det er forsvarligt lavet og om denne konstruktion er forsvarligt boltet på bilens chassis.

Havde 70"er Mustangen nu været af nyere dato, ville den med stor sandsynlighed kunne godkendes til 1800kg på krogen alene på grund af vægt, motorkraft og konstruktion.

Nu er det så en bil uden krav til typegodkendelse og div. dataerklæringer og der findes ingen fabrikant eller repræsentant for samme til at oplyse, hvad en gammel Mustang må trække.

Derfor vælger den erfarende synsmand typisk bilens egenvægt som den maksimale vægt bilen må trække.

Tør synsmanden ikke tage ansvar for en så simpel vurdering, kan han følge vejledningen omkring samme og godkende til 50% af bilens egenvægt.

Og selvfølgelig har synsmanden et ansvar over hvad han syner eller ikke syner. Vi har alle et ansvar.

Lever synsmanden ikke op til sit ansvar, står trafikstyrelsen klar med en opsang, flere kontrolbesøg og i yderste konsekvens kan synsvirksomheden miste sin autorisation/godkendelse...... så ansvar, det har synsvirksomhedens ansatte i den grad.

Slutteligt modtager ejeren en registreringsattest, påført: Tilkoblingsanordning og største tilladte totalvægt på påhængsvogn henholdsvis med og uden bremser.


Stof til eftertanke citeret af Knud:

Hvor mange dræbes hvert år af for store, godkendte anhængervægte på biler over 35 år??
Nåh nej, ingen!

Hvor mange biler på over 35 år er involverede i færdselsuheld som følge af, at der efter nogles mening er efterspændt for store campingvogne?
Nåh nej, ingen!

Hvad er problemet som berettiger, at man skulle have særlige snærende regler fra den dag, en bil fylder 35 år.
Hvis en bil, der er 34 år og 11 måneder gammel lovligt må trække 1500 kg, hvorfor skulle den så en måned senere være livsfarlig med den samme anhænger??
Nåh nej, der er ingen fornuftig grund!

Hvilken interesse har nogle, f.eks. herfra foreningen, i, at vi skal have disse snærende regler alene for at nogle embedsmænd har fundet på denne beskæftigelsesterapi?
Nåh jo, det er sjovt at have love, alene for lovenes egen skyld!! Behøver der ikke at være nogen fornuftig grund til en lov?????

www.mustangklubben.dk/forum/vis_opslag.asp?grp=1&id=231874

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #28 af 1218
Besvaret af 1218 på Re: Træk på 'stangen
Det var satans :o :)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #29 af 499
Besvaret af 499 på Re: Træk på 'stangen
Ja 70eren vejer mere da bilen er bredere, men det gør den vel ikke stærkere i vangerne som man jo skal sætte et hængertræk fast i. Bilen er stadig en unibody som er mangen til en 65er fra døren og bagud, og har ikke mere styrke den er bare tungere. Derfor satte man også større motorer i, så de ikke fik baghjul af en 2cv f.eks.

Hvis en synsmand har ansvar, så vis mig lige en dom hvor en synsmand er blivet dømt for at havde synet en en bil som ikke bremse f.eks. En synsmand bliver aldrig dømt, men ja han kan godt få en skide balle af chefen og sikkert også miste sit job, men ikke dømt.

Og til det som Kurt har skrivet i en anden tråd.
Hvor ved han det fra.
Igen hvor ved han det fra, ved han om de nævte biler måske kunne være skyld i andres ulykker f.eks.
Han har ret i bilen ikke bliver anderledes, men bilen bliver omfattet af andre regler, vetteranbil.
Og til sidst, hvorfor må en bil bare fordi den bliver vetteranbil trække mere end den måtte da den var ny, i 1970 måtte Mustangen ikke køre med 1500 kg på krogen. Bilen bliver jo ikke stærkere af at man har lavet loven om nogle gange vel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #30 af 499
Besvaret af 499 på Re: Træk på 'stangen
Jeg kan fortælle at jeg har 2 biler over 35 år begge med træk lige pt. Da begge biler var til syn hvert sit sted bliv jeg spurgt om hvad jeg ville være tilfreds med at bilerne kunne trække, begge steder svarede jeg bare efter reglerne. Ingen af stederne kendte de reglerne for hvor meget et hjemmlavet træk måtte køre med, så jeg fortalte dem at omkring 700 kg med bremser ville være fint, så det blev de synet med. Det er over dobbelt så meget som jeg har brug for, min campingsvogn har en egenvægt på 280 kg.

Den første Mustang jeg synede med træk, kunne ikke synes som synsfrit træk. Men måtte synes som et vogntog, og jeg måtte fremvise bil og campingsvogn på en gang, og så måtte man ikke køre med andet på krogen end det bilen var synet til og det er faktisk ikke så længe siden endda. Bare til oplysning. (y)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 1 måned siden #31 af 2170
Besvaret af 2170 på Re: Træk på 'stangen
Så kom der gave fra Ford i dag. En typegodkendelse på en 1970 Ford Mustang. :D

Desværre så tror jeg, det er typegodkendelsen på en med tag og ikke en conv som min. Trist for mig, sikkert fint for andre.

Jeg snakkede med en rigtig sød kvinde ved navn Charlotte ved Ford. Hun lovede mig at finde de typegodkendelser frem de har og scanne og sende dem til mig.

Hun mener, at de har på modellerne fra 1970 og til og med 1979.

Jeg tænke at det ville være super at få dem ind i klubben og ligge, så hvis nogen kan gemme dem et sikkert og åbent sted, så giv mig lige en besked.

Jeg har hermed vedhæftet den første. :)

/Martin

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 1 måned siden #32 af 048
Besvaret af 048 på Re: Træk på 'stangen
Hej Martin

S 1619 er hermed at finde her i hjemmesidens filarkiv sammen med S 1076 fra 1966.

Hvis Du får fingre i flere kan Du sende dem til mig, så skal jeg sørge for, at de bliver loaded op i vort filarkiv.

Med venlig hilsen
Næstformanden/048 :)

Bevar roen - støt melis

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 1 måned siden #33 af 499
Besvaret af 499 på Re: Træk på 'stangen
Hvad siger lovgivningen:
Skal man som udgangspunkt altid bruge typegodkendelsen, til godkendelse af hængertræk. Eller hvordan hænger det sammen. Det giver jo nogle problemer.

Over 600 kg uden bremser, er noget mere end man ser brugt idag.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 1 måned siden #34 af 499
Besvaret af 499 på Re: Træk på 'stangen
Jeg forstår ikke hvorfor de typegodkendelser ikke allerede er i klubbens varetægt. Hvad ligger der ellers derude som vi kan forvente bliver smidt ud en dag, som vi kunne have glæde af som mærkeklub.
Det ville være skidt for vores hobby, hvis der skulle gå noget tabt.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 1 måned siden #35 af 2170
Besvaret af 2170 på Re: Træk på 'stangen
Du har helt ret, det giver rigtig mange problemer - hvis du vil over 50% af egenvægten.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 uger siden #36 af 1942
Besvaret af 1942 på Re: Træk på 'stangen
Ville være vildt fedt med en typegodkendelse til 71 hardtop :D

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 uger siden #37 af 2170
Besvaret af 2170 på Re: Træk på 'stangen
Så kom de resterende fra Charlotte ved Ford. :) Når i kigger dem igennem så send hende lige en sød tanke.

Der er to pdf"er som hver indeholde nogle stykker. Jeg ved desværre ikke helt til hvilke årgange, måske andre kan lure det...?

Her er de i hvert fald.

/Martin

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 uger siden #38 af 2170
Besvaret af 2170 på Re: Træk på 'stangen
Fil 2

Venligst Log på for at deltage i samtalen