træt af knasten..
- (1252)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Er du sikker på problemet er knasten og ikke andre ting som ikke passer sammen eller er forkert justeret, eller helt mangler. Måske du giver knasten skylden for at tingene ikke er gjort rigtigt fra starten af. Det ses tit at folk ikke for det hele med og det ødelægger nemt det hele, men det ses også tit at folk tror at knasten giver alle kræfterne. Det er alle delene sat rigtigt sammen som giver HK og moment, der er ingen nemme løsninger. Håber det kan hjælpe dig så du gør det rigtige.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1252)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (322)
- Gæst
Ford sagde god for op til 6000 rpm på de originale pressed in studs, men det var med en gammeldags knast på .460 i løft og nogle, efter nutidens målestok, relativt moderate ventilfjedre.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Ville ikke satse på, at pressede studs kan klare de stramme fjederer du påtænker at anvende.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1252)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Det er umuligt at svare på for os, uden at vide alt om bilen og dine drømme, og din pengepung størrelse.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1252)
- Emne forfatter
- Gæst
•Advertised Duration (Int/Exh): 268/276
•Duration @ .050 (Int/Exh): 227/233
•Gross Valve Lift (Int/Exh): .522/.538
•LSA/ICL: 110/106
•Valve Lash (Int/Exh): Hyd/Hyd
•RPM Range: 1800-6200
•Includes: Cam Kit
Venligst Log på for at deltage i samtalen
There is no substitute for cubic inches'.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1252)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1252)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1252)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (322)
- Gæst
I gamle dage ville en smallblock knast der løftede .538 have haft en duration på 320-330 grader, hvilket stiller langt mindre krav til ventilfjedrene.
Hvis du ikke vil gå hele vejen med fjedre, screw in studs, rollertip vippearme osv., er du meget bedre tjent med en mindre "krævende" knast fremfor at gå på kompromis med ventilfjedrene, hvilket faktisk slet ikke er en option!
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1252)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (322)
- Gæst
Jeg kører med en 298/298 knast på de originale 289 4V fjedre, men det går kun lige akkurat an fordi det er en antikveret knast som ikke har mere end .460 i løft (ventilerne svømmer ved 6200 rpm )... men men, den slags knastaksler laves vist slet ikke mere
Som udgangspunkt køber man fjedrene der hører til knasten (eller evt omvendt i dit tilfælde ) ... eller osse bruger man meget tid på at nørde i fjedertryk mm., husk at selv små forskelle i "installed height" kan have dramatisk indflydelse på det faktiske fjedertryk, så det kan være svært at sammenligne forskellige fjedre udfra de oplyste spec.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1252)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1252)
- Emne forfatter
- Gæst
•Advertised Duration (Int/Exh): 280/280
•Gross Valve Lift (Int/Exh): .465/.465
•LSA: 113
•RPM Range: 1500-5200
•Includes: Cam Only
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (322)
- Gæst
Min er osse en gammel hydraulisk Erson "Hipo knock off" og det går jo som sagt, men har nu planer om at prøve nogle rigtige 289 Hipo fjedre for at se om der er lidt mere at hente på toppen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1252)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (322)
- Gæst
Men virke skal de nok!
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
En stor karburator, eller en fræk knast, eller en stor udstødning, giver ingen kræfter uden andre dele som passer sammen med dem. Husk det nu, det er som at smide penge ud af vinduet.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (322)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (322)
- Gæst
Selvfølgelig arbejder den ved høje omdr tal, det er jo oldschool tuning momentet er ca samme som std 289, blot 1000 rpm højere, max heste er ved ca 5800 - gearskift ved 6100 (ventilerne svømmer jo ved 6200 )
Ved selvfølgelig godt hvor du vil hen, men så længe den kan trække sorte streger herfra til evigheden i 2"nd gear, syntes jeg jo ikke jeg har brug for mere bundtræk
Som du selv siger er det bare et spørgsmål om at tingene passer sammen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1252)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2322)
- Gæst
med musse hilsen
lasse.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Glæder mig til at få prøvet mit eget oldschool setup.
Venligst Log på for at deltage i samtalen