Master cylinder

11 år 3 uger siden #1 af Steen
Master cylinder er oprettet af Steen
Hej her inde

Lige et spørgsmål omkring hoved cylinder, hvor stor vil effekt forskellen være på en med bore size 0,991 og en med size 1,031 er det noget der vil kunne mærkes?
Min bil er en 1966 med skiver for og tromler bag plus den har bremseforstærker.

Steen

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 uger siden #2 af 499
Besvaret af 499 på Re: Master cylinder
Hvis du sætter den lille på, skal du træde pedalen længere ned før den bremser det samme som den med større stempel, til gengæld vil den være lettere at træde end den større og dermed bremse hårdere.
Du bliver nødt til at sammenligne med det du har, f.eks hvor meget pedal vandring har du nu, har du det tryk som der skal være i rørene nu, osv. Du går ind og ændre på nogle ting som du måske ikke kan overskue og samtidig leger lidt med sikkerheden. Hvorfor ikke bare sætte den på som passer til dine bremser, så passer det hele sammen og du har det rigtige tryk. Derfor skal man altid købe et bremsesæt hvor det hele er der, hvis man vil lave sin bil om f.eks.
Bare et godt råd, tænk dig rigtigt godt om. Dette er en af grundene til at man ikke bare må sætte de bremser på sin bil man har løst til, nogle gange er lovgivningen nu meget god. ^o)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 uger siden #3 af 499
Besvaret af 499 på Re: Master cylinder
Måske man skulle spørge hvorfor du sprøger, hvilke problemer har du med dine bremser.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 uger siden #4 af Steen
Besvaret af Steen på Re: Master cylinder
Det er altså svært med en bil der er så gammel, Mht hvad der passer sammen, det er nogle bremser der er monteret i USA, det er alm tromler i bag og SSBC bremser foran, den hovedcyl som er der nu, er den de allesammen sælger, tror det er en til en 1967-1970, men jeg kan se den som DN-Auto sælger er en ssbc og den er lige det gram større, problemet er at jeg synes ikke der er nok bremsekraft i den som den er nu, og lige rigelig med pedal vandriing, selvfølgelig skal man ikke gå på kompromis, men jeg kan da ikke forstille mig man sætter sikkerheden på spil ved at prøve en anden master cyl, det er jo ikke noget der pludselig holder op med at virke, hvis den efter montering og afprøvning på bremsestand virker.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 uger siden #5 af Steen
Besvaret af Steen på Re: Master cylinder
Det er det sæt her der er på den, det er det kit man kan købe eksakt til den model, men tror ikke at master cyl er den der hører der til ....

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 uger siden #6 af 037
Besvaret af 037 på Re: Master cylinder
Hej Steen
Hvilken årgang er din bil og køre du med powerbooster.hvilke klodser bruger du.
det her setop har en vandring på 2-3 Cm og tager hårdt fat.
Jeg bruger det samme på min 1966 Baneracer
Mvh. Brian Stoltze B.S.Auto.
ja her skulle så lige have været et foto men den vil ikke :-(

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 uger siden #7 af Steen
Besvaret af Steen på Re: Master cylinder
Hej Brian

Det er nogle klodser fra DN-Auto med ekstra greb i, men hvilken master cyl har du så på, er det den med et stempel på 0,991 eller 1,031?

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 uger siden #8 af Steen
Besvaret af Steen på Re: Master cylinder
Ups, glemte lige årgang det er en 1965-66, og der er blevet sat en 9" booster på, det har hjulpet en del, men man kunne få den tanke at master cyl kunne være til en med tromler...

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 uger siden #9 af 037
Besvaret af 037 på Re: Master cylinder
Hej Steen
Hvis din hovedcylinder har 2 lige store kamrer til væske er den til tromler på alle fire.
hvis din hovedcylinder har 1 stort kammer i den ende der er lige ud for din booster
og 1 mindre kammer foran er den skiver/tromler.
husk at det store kammer skal til forhjul og det lille kammer skal til baghjul, ( det ser jeg ret tit at folk har lavet forkert)
Er din booster en orig. til bilen eller en universal ?
Hvis den er universal kan det være at man skal lave lidt om på pedal stilling /stang
til booster.
Jeg har fundet et andet foto som jeg håber at jeg kan lægge ind.
Mvh. Brian Stoltze evt ring 40115480 så vi kan snakke om det .

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 uger siden #10 af Steen
Besvaret af Steen på Re: Master cylinder
Boosteren er ikke en original til 65-66, men mener det er en rebuild til 67-68 altså noget større, hoved cylinderen har et stort og et lille kammer, og det er sat rigtigt sammen, med det lille til bagenden.... men er egentlig bare interesseret i om en hoved cylinder med en dia på 1mm større stempel vil ændre noget?

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 uger siden #11 af 102
Besvaret af 102 på Re: Master cylinder
Større stempel i hovedcylinderen vil give kortere vandring i pedalen, men samtidigt skal der trykkes hårdere på pedalen for at bremse med samme kraft som før. Mindre stempel giver det modsatte resultat. :)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 uger siden #12 af 499
Besvaret af 499 på Re: Master cylinder
Jeg kører selv med samme bremser på min 65er.
Hvad har du til at sidde efter hovedcyl. Jeg spørger fordi mange ikke sætter en envejs ventil på til bagkredsen, den skal sidde imellem bremsetryk regulatoren og tromlerne, den er næsten altid med når man køber et samlet sæt men mange monterer den ikke har jeg lagt mærke til, wildwood sælger dem løse. Den gør at bakkerne ligger tættere på tromlen når du slipper pedalen, og dermed har du meget lille vandring på din bremse pedal.
Hvordan er trykket justeret til bagkredsen, bagbremserne skal næsten ikke bruge noget tryk. Jo mere tryk du sender til bagkredsen jo mindre sender du til forhjulene.
Måske du slet ikke skal have ny hovedcyl, men bare have samlet tingene rigtigt og justeret det rigtigt ind. Hvis bremserne skal justeres rigtigt kan man ikke gøre det uden at have rimeligt dyrt værktøj, og kunne finde ud af bruge det. Det er trykket i rørene som er det vigtigste at få justeret, men der er ikke mange som gør det.
Håber det kan hjælpe dig.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 uger siden #13 af Steen
Besvaret af Steen på Re: Master cylinder
Okay, interessant hvordan ser den ud, jeg er ikke sikker på om den er der?

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 uger siden #14 af Steen
Besvaret af Steen på Re: Master cylinder
Er det sådan en som sidder her på inderskærmen, sådan er har jeg, men der går røret fra forbremserne også på.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 uger siden #15 af Steen
Besvaret af Steen på Re: Master cylinder
NAAAE nu ved jeg hvad du mener, misforstod det fordi jeg kalder den en Proportioning Valve, ;-) men jo den har jeg på, synes faktisk ikke rigtig jeg kan registrere den store foreskel uanset hvor den skrues hen.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 uger siden #16 af 499
Besvaret af 499 på Re: Master cylinder
Den block du skruer alle rørene fast i, hvor kommer den fra er den til en bil med tromler for og bag, eller er den til skiver foran og tromler bag.
Og du svarer ikke på om du har en ventil på bagkredsen.
Og hvorfor har du et tyndt bremserør fra hovedcyl til fordelingsblokken på forhjulkredsen, org er det dobbelt så tykt.
Hvis der ikke sker noget når du justerer på bagkredsen, så er der noget helt galt og det er altså farligt for dine omgivelser.

Jeg tror ikke der er noget galt med din hovedcyl, den har bare ikke de rigtige arbejdsbetingelser, det lyder i mine ører sådan med det du fortæller, men for at være sikker skal jeg køre en tur i bilen og det er sikkert ikke muligt. Du må finde en i dit område som kender de forskellige dele og få ham til at lave bilen. Din bil med de bremser skal kunne blokke forhjulene meget nemt, med almindeligt pedaltryk altså uden at hamrer pedalen i bund.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 uger siden #17 af Steen
Besvaret af Steen på Re: Master cylinder
Hej Peter

Skal vi ikke lige starte med at skrue lidt ned for entusiasme, den bremser altså ok, og er absolut ikke farlig, den bremser bedre end mange andre veteran biler jeg har prøvet, men når det er sagt så synes jeg bare at den har lidt for lang vandring og lidt for lidt bremse kraft, det er muligt det er mig der bare er for kritisk, så ro på nu :-)

Nå men den blok du taler om som alle rørene går ind i, er det den som du kan se på billedet i højre side? er det den så ved jeg ikke om den er til skiver eller tromler foran, det hele var jo monteret fra USA minus Boosteren, men kan den skyldes det jeg siger?

Jeg vedlægger et billede som viser sådan en fyr som jeg tror du taler om ikke???

Vh Steen

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 uger siden #18 af 2491
Besvaret af 2491 på Re: Master cylinder
har du tjekket justeringen på den stang der trykker på stemplet fra forstærkern til hovedcylindeern,er den justert ok er den ikke tæt nok på stemplet vil du automatisk opleve lang pedalvandring,da du skal træde mere inden du aktivere stemplet ;)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 uger siden #19 af 2047
Besvaret af 2047 på Re: Master cylinder
Hej Steen

Er billedet fra din bil?. Hvis ja så mangler slangen der skal suge på den sorte studs på kontraventilen.
Måske du har pillet den af lige der......som test

På nogle boosters (65 i hvert fald) er der en ledmekanisme der giver udveksling af pedal tryk.
Uden vakuum skal man jokke lidt hårdt.
På min 65er er brems uden vakuum sagtens muligt med hårdere tryk

Mht. Justeing så kan du måske prøve en lokal mekaniker eller synshal om du lige må låne deres bremsefel. I min synshal kom jeg langt for en stak wienerbrød.

Her kan du tage en badevægt så du kan se dit pedaltryk og derved nogenlunde trykke lige hårdt når du tester for og bag. Ligeledes om justering ændre på kraften på bagbremsn

Held og lykke


Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 uger siden #20 af 2325
Besvaret af 2325 på Re: Master cylinder
ja hi hi og motor mangler da vist også :D :D :D :D :D

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 uger siden #21 af 2047
Besvaret af 2047 på Re: Master cylinder
Tøhø. Den med motoren snød mig sgu :P

Måske det gemmer sig en T-code udenfor billedet.

Anyway.......... Jeg går i seng....... Og tænker over mit problem....zzzzzzzzz

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 uger siden #22 af Steen
Besvaret af Steen på Re: Master cylinder
Det er et billede fra nettet, så ikke min.

Steen

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 uger siden #23 af Steen
Besvaret af Steen på Re: Master cylinder
Sådan ser min ud

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 uger siden #24 af 499
Besvaret af 499 på Re: Master cylinder
Steen, jeg tager det skam helt roligt, men det gør du ikke når du skal lave en mega hård opbremsning, og måske er lige ved at slå andre ihjel. Husk det du er igang med er faktisk ikke lovligt, fordi det er farligt hvis man laver en fejl, og det er du igang med.
Nej det er ikke den ventil du har vist jeg mener, jeg snakker om en envejs ventil som ligner et rør hvor man kan skrue et rør i begge ender hvor i der sidder en lille kugle og en fjeder som holder bremsetrykket tilbage så du ikke skal træde så langt på pedalen, og ventilen kan købes med forskellig fjder tryk så den passer til de bremser og hovedcyl man kører med.
Kør nu bare din bil til en god mekaniker som ved hvilket tryk dine bremser skal bruge for at virke rigtigt. Det er vigtigt med det rigtige tryk, alt andet kommer i anden række, din motor yder heller ikke rigtigt med det halve benzin vel.

Måske du også skulle melde dig ind i klubben, så du også kunne få hjælp fremover, måske du for brug for det.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 uger siden #25 af 2188
Besvaret af 2188 på Re: Master cylinder
(y)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 uger siden #26 af 302
Besvaret af 302 på Re: Master cylinder
Inden jeg forsøger at "kloge" mig på bremsesystemet på gamle Mustanger, så vil jeg gerne vide hvor der evt. sidder en énvejsventil på en 1965, originalt med tromlebremser.

Jeg aner det ikke og vil, gerne blive lidt klogere, for jeg har til dato ikke stødt på sådan en ventil på nævnte model.

Jeg aner heller ikke hvor den sidder på en 1965, født med skiver, men ved at denne model blev leveret med en proportioning valve, for justering af bagbremsernes linietryk.

Er denne ventil envejs, findes der vel ikke yderligere envejsventiler på denne model ?

Findes forøvrigt i to varianter :)





Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 uger siden #27 af 302
Besvaret af 302 på Re: Master cylinder
Håber nogle der ude kan svare på om den originale proportioning valve (65-66) er énvejs, for jeg kan ikke selv regne den ud +o(

Lidt hjælp at hente her.... måske :)

www.stangerssite.com/brakevalve.html

Hvis nu den viser sig, ikke at være énvejs - altså at den tillader at returnere bremsevæsken, hvorfor skulle man så ændre dette originale system ved at indskyde denne énvejsventil, som Peter nævner i sine indlæg.

Mustangerne kører jo med selvjusterbare bagbremser og man må da formode at bakkerne i så fald meget gerne skulle ligge til tromlerne, hvis systemet ellers er vedligeholdt.

Jeg kan sagtens se og forstå, at man kan få en lidt mindre vandring på pedalen, hvis væsken ikke returneres fra bagkredsen, men at det skulle gå ud over sikkerheden, det kan jeg simpelthen ikke se, kun at man uden, måske får en anelse længere vandring på pedalen og endnu mindre i sin hovedcylinder.

Viser lige et billede af den énvejsventil Peter nævner, men om den er nødvendig rent sikkerhedsmæssigt, det sår jeg altså tvivl om.... indtil videre :)



Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 uger siden #28 af 302
Besvaret af 302 på Re: Master cylinder
Fra den anden side.


Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 uger siden #29 af 302
Besvaret af 302 på Re: Master cylinder
Og her, hvor den kán sidde.




Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 uger siden #30 af 302
Besvaret af 302 på Re: Master cylinder
Man kan forøvrigt få denne proportioning valve med manometer, hvis man ellers hører til dem, som ynder justering efter datablade :)

I min verden, er det teortisk og derfor ikke en option.

Jeg vælger practice og justerer til jeg finder ballancen mellem min bag- og forkreds tilfredsstillende.

At det så kunne være morsomt, at vide efterfølgende, om trykket svare overens med databladet, er en helt anden sag.



Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 uger siden #31 af 302
Besvaret af 302 på Re: Master cylinder
Hvis man som jeg, hører til den efterhånden, lidt ældre generation, som har kørt med biler uden selvjusterende bremsebakker.

Så kender man vel til fænomenet, med en bremsepedal som skulle trykkes længere og længere ned, i takt med at belægningerne slides.

Altså en indikation af, at bremserne skulle serviceres og justeres.

Ville denne indikation ikke forsvinde med en énvejsventil og derfor give et falsk billede af bremsebakkernes kondition ?

De ville vel ikke returnere og derfor stå med tryk konstant og derfor give et misvisende billede af de faktiske forhold......

Håber på lidt hjælp til en, måske anderledes forståelse :)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 uger siden #32 af 102
Besvaret af 102 på Re: Master cylinder
Indbygget i udgangen på hovedcylingeren. Det er af samme grund en original 1 kreds hovedcylinder til skive/tromle er udstyret med 2 udgange. Får man forbyttet de 2 udgange ved tilslutningen slæber skiverne foran mærkbart.

Det er i øvrigt mig bekendt det normale at udgange på hovedcylindre der er beregnet til tilslutning tromlerbremser har indbygget en ventil som nu ikke er envejs, men som sørger for at holde et lille minimums tryk i kredsen :)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 uger siden #33 af Steen
Besvaret af Steen på Re: Master cylinder
Jamen jeg sidder med et lille smil må jeg nok indrømme, det er nogle voldsomme ord der bliver brugt, Farlig for mig selv og andre, slå ihjel, osv, jamen jeg prøver igen, den bremser fint og kan sagtens lave en blokkering, det eneste jeg synes er at den har lidt lang pedalvandring plus med booster- skiver synes jeg den skulle være bedre end det den er, jamen det er muligt at der slet ikke er noget galt andet end jeg måske er for kritisk, det med envejs kender jeg heller ikke noget til, men farlig det er den/jeg ikke :-)
Jeg synes til gengæld det var bedre at Peter linkede til noget der viser hvordan og hvorledes...... og hvorfor.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 uger siden #34 af 102
Besvaret af 102 på Re: Master cylinder
De er små og gemt, men kan f.eks se ud som den de har fisket ud her:

image.jpmagazine.com/f/30830039/154-1105...l-pressure-valve.jpg

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 uger siden #35 af 302
Besvaret af 302 på Re: Master cylinder
Hvis vi kan blive enige om, at hovedcylinderen, den del som føder bagkredsen, har indbygget et delvist stop for tryktab, når det returnere, så er der vel ingen grund til at sætte yderligere énvejsventil på kredsen ?

Den røde énvejsventil jeg har vedhæftet - den tillader returnering af tryk over 142 psi/10lb hvis jeg forstår det rigtigt.

Spørgsmålet er om ikke hovedcylinderen gør det samme og derfor gør denne ventil overflødig ?

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 uger siden #36 af 102
Besvaret af 102 på Re: Master cylinder
Det med vandringen, Jimmi kom bl.a med et forslag længere oppe du vist aldrig svarede på om var blevet kontrolleret.

Får boosteren vacuum af den styrke der skal til for at den virker med fuld styrke? Det er forskel på bremseklodser og hvor hårdt de bider (deres friktion), kunne det bare være nogle skrammel klodser du har?

I øvrigt har jeg før set folk der ikke er vildt imponerede over funktionen på visse at de uoriginale booster-set man kan købe. Tror specielt det har dem hvor der skydes genvej og ikke som når Ford gjorde det, kombinerer boosteren med ændret udveksling i pedal mekanikken.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 uger siden #37 af 102
Besvaret af 102 på Re: Master cylinder
Jo hvis hovedcylinderen har udgange der er specielt beregnet til tromler burde er sidde sådan en ventil indbygget i pågældende udgang. :)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 uger siden #38 af 302
Besvaret af 302 på Re: Master cylinder
Frygteligt, men sandt - selv om jeg nu godt kan huske at du rent faktisk før har nævnt denne funktion i hovedcylindrene, incl originale etkreds - så havde jeg faktisk fuldstændigt glemt dette....

Så tak for reminderen (y)

Og konklusionen har jeg derfor nu helt på plads :D

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 uger siden #39 af Steen
Besvaret af Steen på Re: Master cylinder
Havde ikke lige set det, men ja det er justeret, og Bremseklodserne er nogle fra DN-Auto som skulle give noget ekstra greb... Og den har normalt vaccum tror den ligger på 18-20 stykker i tomgang.

Boosteren er denne her:
www.summitracing.com/parts/aaz-54-74000/media/images

Men det har ikke ændret noget radikalt fra den lille 7" der sad der på. det er en smule bedre.

Min egen konklusion er at det er fordi der mangler en Bremse reduktions-ventil.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #40 af 2167
Besvaret af 2167 på Re: Master cylinder
hejsa
jeg må indrømme at jeg opgav at læse hele indlægget til ende, men jeg tror vores kloge peter er helt galt på den med den envejs ventil for den er beregnet til montering hvor hovedcylinder ligger lavere end caliper/hjulcylinder og der er forskellige tryk til om det er calipre eller hjulcylindre så hvis han kører med en envejs ventil til bagbremserne til hjulcylindre så holder han konstant stort tryk på bagbremsen og så er det vist desværre ham der er farlig for sine omgivelser. ventilen skal kun være der hvis hovedcylinder ligger lavere for at sikre at væsken ikke løber fra bremsen og ned i hovedcylindren.
mvh. per

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #41 af 2491
Besvaret af 2491 på Re: Master cylinder
jeg har på min 65 lavet om fra tromler til skiver og købt en forstærker og hovedcylinder ved trimo, det er en anden type end den du har men det virker og min bremser fuldt ud lige så godt som både min p1800 og volvo 740,selvfølgelig er der sat en ventil på til bremsetrykket til bagenden,så den ikke overbremser, i en cylinder til tromlebremser sidder der en lille gummiventil i spidsen af stemplet til den kreds,for den kan stå med et lille fortryk,og kommer man til at montere den så den kreds går til caliperne så vil den som temperaturen stiger begynde at hænge efterhånden som man køre og bremser osv.har selv været der og døjet med det. husk hvis du prøver at pumpe et pr gange så den ikke har vacum i forstærkern så skal pedalen ikke kunne trædes andet end et pr cm ned,og vil så synke yderligere en eller to når du starter og der kommer vacum på. og hvis dit selvjustering virker på bagbremserne så lægger bakkerne næsten helt ud til tromlen,hvis det ikke virker så kan vandringen på pedalen stige noget. tit skal det hjælpes lidt på vej hvis det har været skildt af,og lige justeres op manuelt.. ;)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #42 af 102
Besvaret af 102 på Re: Master cylinder
Hvad er den sorte dims så man kan skimte noget af på dit billed?

Hvis hovedcylinder/booster er forbundet på samme måde til pedalen som de originale manuelle bremser kan jeg ikke forestille mig andet end at du vil opleve længere pedalvandring end du er vant til fra moderne biler. Originalt blev udvekslingen mellem pedal og hovedcylinder (og dermed dens vandring) omkring halveret når det var Fords ingenører der stod for tilføjelse af booster.

Min egen erfaring er at original booster designet op til -66 i praksis har lige så minimal pedalvandring som moderne biler. :)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #43 af 2491
Besvaret af 2491 på Re: Master cylinder
jep per 2167 det har du ret i (y) (y)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #44 af Steen
Besvaret af Steen på Re: Master cylinder
Den sorte dims....? ved det ikke, det er heller ikke så relevant, det var bare et billede jeg hev på nettet, det skal selvfølgelig være en der passer til mit system, jeg har læst rundt om på nettet at den skal være der hvis man har skiver/tromler, jeg har slet ingen.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #45 af 302
Besvaret af 302 på Re: Master cylinder
Det der gør det oprindelige spørgsmål spøjst, er at du på den ene side føler lang pedalvandring og samtidig syntes at du skal bruge for meget kraft.

Din pedalgeometri burde give en udveksling med stort moment, men samtidig en lang vandring hvis du fortsat har den originale pedal på bilen. Altså burde du ikke trykke ret hårdt for at bremse kraftigt.

Der er et eller andet som ikke stemmer og det er ikke den manglende reduktionsventil, den har du jo allerede vist os på et tidligere billede.

Du kan godt reducere din vandring med større cylinderbore, men det betyder jo som tidligere nævnt, jo bare, at du skal have større tryk på pedalen og det giver jo ingen mening, når du i forvejen har problemer med følelsen af manglende bremsekraft ved det tryk du har i dag.

Spørgsmålet som vist tidligere er nævnt, er om du har for meget afstand mellem din booster og hovedcylinder. Har du tjekket dette spillerum ?

Som du kan se på dette gammelkendte link, er der ikke meget du kan gøre ved udveklingen mellem pedal og hovedcylinder, med mindre du ikke i forvejen fornemmer godt tryk ved lav belastning.

www.mustangsteve.com/fyi_brakepedals/msFAQbrakepedals.html



Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #46 af 302
Besvaret af 302 på Re: Master cylinder
Steen, du er pisse useriøs...... ser nu at billedet med reduktionsventilen heller ikke er fra din egen bil..... +o(

Hvis du fremadrettet skal have hjælp, så læg alle kort på bordet og forklar hvad du rent faktisk allerede har gjort... step by step og med dine egne billeder.... af din egen bil.


Delete "pisse" og tænk på "ikke særlig" i stedet... sorry

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #47 af 102
Besvaret af 102 på Re: Master cylinder
Ha ha ha.... ja det kunne vi jo alle selvfølgelige regne ud, når man efter at have erkendt at første billed var fundet på nettet oploader et nyt med teksten "sådan ser min ud"....

Nu blev det vist lige godt for dumt selv for mig. Tror jeg holder med Peter i at den bil skal sendes hen til en kompetent mekaniker. ;)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #48 af 1218
Besvaret af 1218 på Re: Master cylinder
Hej Steen

Hvis vi nu lige samler lidt op på tråden, så siger du at der monteret et sæt skiver/kalibre fra SSBC med tilhørende booster og fordeler, jeg tror egentlig at det er et komplet sæt der er købt til den.

Så siger du at der er sat en anden booster på som er lidt større, var det på 9" ?det er i min optik kun en forbedring.

Og så har du linket til en Bremse reduktions ventil, som du skriver mener kan være årsagen til problemet. og efter det billede som du har lagt her på tråden er der ihvertfald ikke sådan en på din, og det skal der være, når der er skiver/tromler/booster.

Så under alle omstændighedder, så skal der sådan en på, men om det løser dit problem ved jeg ik.

Håber det hjalp dig lidt, synes ikke det var så svært at forstå endda

PS: Peter kan du ikke linke til nogle af de kit hvor den envejsventil der næsten altid er med når man køber et samlet sæt?? ikke at jeg siger det ikke passer, synes bare ikke jeg kan finde nogle af de fleste sæt hvor den er med??? til gengæld kan jeg finde en masse hvor den ikke er med.

Nå nu løb jeg lige over en anden ting Peter, og det er ikke fordi jeg vil være efter dig, men du skriver det han har gang i er ulovligt! hvor står det? link gerne et link til hvor det står, om ikke andet så bliver der da godt nok begået nogle ulovlighedder rundt omkring, hvis man ikke selv må lave sine bremser.

VH Tonny

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #49 af 302
Besvaret af 302 på Re: Master cylinder
Du kan starte med disse 28 sæt .....

www.discbrakeswap.com/parts-listing

Og så kan du måske efterfølgende fortælle os om de tilhørende hovedcylindre er med eller uden returventil på tromlekredsen....

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #50 af 1218
Besvaret af 1218 på Re: Master cylinder
28 sæt :-) Det er vist det samme sæt der går igen, er der ikke kun 2 forskellige sæt? til 64-66 men godt fundet, er der flere, det var jo ubetinget de fleste sæt hvor den var med.

Og så kan du måske efterfølgende fortælle os om de tilhørende hovedcylindre er med eller uden returventil på tromlekredsen? Det ved jeg virkelig ikke, men Peter siger jo det er et rør/ventil der følger med i sættene, sådan beskriver peter den længere oppe, jeg kan tilføje der er ikke en med i mit sæt heller ikke i hoved cylinderen.

Venligst Log på for at deltage i samtalen