Nye dele (og forhåbentlig HK)
- (2404)
- Emne forfatter
- Gæst
Det er en standard c-code 289"er med 3trins automatisk gear.
Da mit tekniske kendskab stadig er på et begrænset niveau, ville det være super hvis jeg kunne få lidt hjælp til hvad jeg skal købe og hvor.
Ydermere hvis der er noget jeg skal være opmærksom på ang. motor og mulighed for overbelastning etc.
Mine tanker:
- 4 ports karburator (600 cfm) Holley eller Edelbrock, men ved ikke hvad for en præcist?
- 4V indsugning der passer til overstående. Forslag ?
- Eventuelt et K&N filter
- Flowmaster potter med 2½ " afgangsrør.
- Måske headers eller ny udst.manifold i alu.
Lad mig høre fra jer og eventuelt ideer til hvad der er bedst at starte ud med, da alt overstående ikke bliver installeret samtidig.
På forhånd mange tak
Christian
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2459)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Du kan roligt starte med et K&N luftfilter - det holder i hele bilens levetid, og kan give adskilige små Mustanger (altså heste), alt efter resten af motorens ydelse. Det renses en og smøres (!) en gang om året - TRIMO har et sæt til dette. Det koster under 200.- og holder mindst til to omgange.
Resten lader jeg de mere kompetente og erfarne medlemmer om at svare på.
Mange hilsener
<termkel
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Det er stort set KUN pengene der afgøre hvor mange hk du vil have...
Har selv været den store tur igennem....det er IKKE gratis
There is no substitute for cubic inches'.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Skal du bruge HK skal du sætte en 800 cfm karburator på, er det Moment du går efter skal du sætte en 500 cfm karburator på. Kan du se forskellen, find ud af hvad din motor skal og lav den efter det, og hold dig til det. Kun på den måde bliver du glad for din motor i længden, det er så nemt at tune motoren forkert.
Og glem så ikke som mange gør, at hele bilen skal tunes når man begynder, bagtøj, undervogn, bremser, tændning, luftfilter osv, ellers for man noget som ikke er komplet og passer sammen, og du bliver træt af bilen inden der er gået en sæson. Det er set alt for mange gange.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2404)
- Emne forfatter
- Gæst
Jeg cruiser udelukkende, så det vil være momentet jeg går efter.
Det bliver ikke den store tuning-omgang men måske mere en løbende optimering.
Jeg tror at jeg starter med filter, karburator og indsug, og vil derefter gå til udstødning og måske headers.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1659)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1417)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2322)
- Gæst
dette er hvad der kom ud af en slidt mustang motor og det har da rykket lidt i lomuldet men det var det værd med de bedste hilsner lasse jeg er en selv lært hjemme fusker
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Hvorfor, jo før du ændrer på dine topstykker og eller krompression har du ikke brug for mere karburator, karburatoren skal først være større når der kommer langt mere luft igennem motoren. PS de har kørt med 2 portet i Nascar i mange år, så det kan lade sig gøre.
Prøv at lade være med at lave den samme fejl som alle andre laver, tænk igennem hvor du vil hen med din motor (hvordan skal den køre når den er færdig) og hold dig til det hele tiden. Ellers ender du med at købe samme dele flere gange før du har de rigtige til lige din motor. Karburator og indsug er noget af det sidste man bestiller, da de ting skal kunne arbejde sammen med resten af motoren. Du kan nemt gøre det svært for dig selv og låse dig fast hvis du køber indsug og karburator nu.
Bare gode råd.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2404)
- Emne forfatter
- Gæst
Jeg tror så at jeg starter med udstødningssystem og måske headers nu vi er igang.
Hvor anbefaler folk at købe det? Jeg tror blot at det bliver noget 2,5" flowmaster /delta 44 Series eller lignende. Spørgsmålet er om man skal bruge penge på navnet flowmaster eller om gode alternativer findes.
Jeg vil gerne have en dyb "voldsom" lyd til når der cruises. Jeg laver næsten ikke andet end at Cruise alligevel
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (369)
- Gæst
Udsagnet er på baggrund af to 289 med samme setup, Holley carb. Edelbrock performer indsug, JBA shorty headers og hhv. 2,5" Flowmaster og så 2,5" Magnaflow.
Magnaflow med kryds, og Flowmasteren med H-stykke.
Magnaflow = dyb, buldrende lyd!
Flowmaster = mere fiskekutter/tøffende i det (billedligt talt)
Men STOR forskel i lyden!
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2404)
- Emne forfatter
- Gæst
Hvordan er støjniveauet i kabinen med magnaflow og 2,5" rør ?
Jeg vill gerne kunne høre mit første barn sige sit første ord
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (369)
- Gæst
Det var mest et tilfælde jeg fik et Magnaflowsystem, men har på ingen måde fortrudt!! Købte det gennem Mekonomens Svenske afd. så kan det afhentes i en af deres danske afd. - mener endda jeg fik 10% MCD rabat. Ved ikke om den aftale eksisterer alle steder mere.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2404)
- Emne forfatter
- Gæst
Jeg har lige været inde og kigge på både mekonomen.se og .dk og fandt intet ved "magnaflow" søgning.
Det kunne være super, hvis der var nogle der kunne hjælpe med et linkt til et dansk/svensk sted at købe det, med mindre det er billigere på summit etc.
På forhånd mange tak.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (369)
- Gæst
Det er flere år siden jeg købte mit, så jeg kan ikke garantere det stadig er muligt...
Kan faktisk se at man i deres shop nu kan sende til DK, altså til andre regionale partnere i DK.
- Hvis du skal bruge to flangepakninger så har jeg stadig to liggende...
www.hansenkatalogen.se/#/car/code/dd1/13...782/ICA066/class1100
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2404)
- Emne forfatter
- Gæst
Det har været en stor hjælp. Jeg prøver mig frem med udstødningen og glæder mig til en ny lyd
tak
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Jeg er efterfølgende gået over til Thrush glasspack og 2½ udstødning med X-rør, og for dælen det lyder godt
Blev dog holdt ind af politiet i dag, for de kunne høre mig fra lang afstand (og jeg kørte altså stille) den flinke betjent kikkede vældig nysgerrigt på bilen og påpegede at den var godt nok flot, meeen larmer den ikke for meget?
Uvidende som jeg er siger jeg: det tror jeg ikke sådan har den altid lydt Og så fik jeg lov til at trille vidre.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2404)
- Emne forfatter
- Gæst
Hansen Racing = 6005 SEK =~ 5200 DKK
Summitracing = 584 USD =~ 3300 DDK
For præcis det samme... Dog ca. 2200 DKK i fragt fra summit, satans
Andre steder man evt kan anbefale ?
Vi nærmer os endelig
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen