2" Udstødning

Mere
11 år 2 uger siden #1 af 2467
2" Udstødning er oprettet af 2467
Hej kære klubmedlemmer.. jeg vil lige høre om det er ok at lave Udstødning i 2" rustfri rør til min 351C. 1970 fastback
Ell er det for små Dia. Hva mener i? og hvad er sådan en faktisk født med ?

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #2 af 499
Besvaret af 499 på Re: 2
Så længe din motor ikke yder mere end ca 400 hk, nogle udstødnings folk siger 600 hk, så er der ingen problemer.
Der hvor du henter mest er på headers, de rigtige potter og dit kryds/H-rør, det skal passe til din tuningsgrad på motoren.
Mindre rør er lig med mindre larm og rystelser indeni bilen.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #3 af 2467
Besvaret af 2467 på Re: 2
Tak. Min motor er ikke tunet som sådan, men der er long hearders på.
Fordi jeg spørger er fordi vi har noget rustfri rør til at ligge og vi vil lave rustfri udstødning af det. Potter er nogle vi har købt ved Trimo. flowmaster.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #4 af 1942
Besvaret af 1942 på Re: 2
Tror 2" bliver for lille, min er også med 351c og havde 2.1/4" på et par år og har nu 2.5" på og det virker helt fint og passer noget bedre til en lille cleveland motor

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #5 af 1401
Besvaret af 1401 på Re: 2
hmmmmmmm... Gælder det alle slags biler?? Må indrømme har ikke hørt om det "fænomen" før...

Care to elaborate?

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #6 af 499
Besvaret af 499 på Re: 2
Prøv at find en god gammel udstødningsmand og hør ham om hvad man behøver, og husk at vi snakker almindelig suge motor.

En Hipo 65-66 f.eks har ikke engang 2" udstødning på fra fabrikken. Flow har ikke så meget med rørtykkelsen at gøre, der er andre ting som er vigtigere. Det er faktisk nemt at sætte for store rør på, så motoren kører dårligere (laver mindre vacuum). Større er ikke altid bedre, på en sugemotor som er lavet til at køre på vejen.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #7 af 2491
Besvaret af 2491 på Re: 2
nu har vacum nu ikke noget at gøre i et udstødning,og det vil nu heller aldrig være der uanset rørtykkelse,men rigtig nok et 2tommer følger fint med op til de hk som de fleste af vores motore laver, ;)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #8 af 322
Besvaret af 322 på Re: 2
Arh det er nu ikke korrekt... de første få ugers produktion af 64½ 289 HiPo Mustangen havde den tvivlsomme (performance mæssigt) udstødning med den store tværliggende potte bag bagtøjet, men allerede i Oktober 1964 gik Ford over til et så kaldt "Free flowing dual exhaust system" som var et højt ydende - højt larmende 2" system uden rigtige lydpotter men bare med et par gennemstrøms resonatorer.
"The sound was unique; low, aggressive and loud. And it increased peak torque and horsepower!"

Larmen var dog for meget for nogle kunder, så i Marts 65 gik man over til et mere almindeligt dobbelt 2" system med to rigtige lydpotter :)

Edit: den tidlige 64½ udstødning var faktisk osse 2" ... så alle 64-66 HiPo Mustanger er født med dobbelt 2" udstødning ;)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #9 af 162
Besvaret af 162 på Re: 2
Anbefalet rørstørrelse for gade brug Flowmaster:

op til 300cui dual exh. 200 HP 2"
-................................250 HP 2,25"
.................................300 HP 2,50"
300-350cui .................250 HP 2,25"
.................................300 HP 2,50"
350-450 cui.................300 HP 2,50"
.................................350 HP 2,50"
.................................400 HP 3,00"

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #10 af 1942
Besvaret af 1942 på Re: 2
Efter jeg fik 2.5" på min fik jeg mere vacum så bremserne virker som de skal, så det har lidt med flowet at gøre..
En 351c har brug for et ordenlig usdsødningssystem for at kunne komme af med gasserne, det var hvad jeg fik afvide af Steen Madsen som er tidligere medlem og ved enormt meget om cleveland motor :D

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #11 af Fartman 749
Besvaret af Fartman 749 på Re: 2
2 tomme virker ikke af meget men det vil ikke være et problem på en std. Motor
Bare sæt et par 3" rørhaler på så det ser ud af noget :-)
På NisMussen kører jeg med 8 i 1 med 3" rør med en 427 stroker ...... Skulle det så have været 6" :-D ?

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #12 af 2243
Besvaret af 2243 på Re: 2
Nej, Tommy - mindre end 12" kan ikke gøre det med den opsætning... :D ;) :P

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #13 af 322
Besvaret af 322 på Re: 2
Nej det vil jeg osse nok sige... 6" sidder der jo på alle de Nissaner med standard motor, man ser nede på tanken :P ... ihvertfald den del af udstødningssystemet man kan se ;)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #14 af 2491
Besvaret af 2491 på Re: 2
6 tommer,er du da vild en frihøjde man så skal ha,hvis der skal være plads til det :D :D

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #15 af 2243
Besvaret af 2243 på Re: 2
:D :D :D Spot on, Kim (y)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #16 af 1731
Besvaret af 1731 på Re: 2
Vil det sige at 2,5" med X og glasspacks er overkill til en 260 cui
:D
Men om ikke andet kommer det til at lyde godt :D

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #17 af 499
Besvaret af 499 på Re: 2
Hvis du mister vacuum, som du nemt kommer til så mister du også kræfter og kører kortere på literen, hvis du går op i det. Men til gengæld kan du irrertere en masse mennesker hvis den larmer nok, det må jo være målet ellers har jeg svært ved at se ideen. Men der er mange som gør det. :P

Venligst Log på for at deltage i samtalen