hakker/tøver ved acc

11 år 2 uger siden #1 af 326
hakker/tøver ved acc er oprettet af 326
hej
jeg har brug for lidt hjælp
mustang 1966 A code med autolite 4100
bilen vil ikke reagere ordentligt på acc, fin tomgang ,træder jeg langsomt på speederen, hakker/tøver den ikke, men ved normal acc hakker/tøver den,
jeg har lige , "renoveret " kaburator , pakning og div der er i kittet
har elektronisk tænding ( Pertronix )
Er det tænding , svømmer stand , dårlig benzinpumpe , eller ? :o ^o)

jan

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #2 af 2491
Besvaret af 2491 på Re: hakker/tøver ved acc
umidlbart vil jeg da mene det er acelerationspumpen der ikke giver benzin,eller måske strålen der rammer forkert i venturien

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #3 af 326
Besvaret af 326 på Re: hakker/tøver ved acc
giver fin stråle , ingen problem der

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #4 af 702
Besvaret af 702 på Re: hakker/tøver ved acc
Det er med stor sandsynlighed dit acc system der svigter,evt din membran eller fejl justeret acc arm efter rep.. :) normalt justere man dem ikke efter rep,nogle gange for man bare sat dem forkert.. :( ,den ska give 2 fine stårler ved acceleration på speederarmen,(kan checkes ved slukket motor)kommer der ikke de 2 fine stråler er det dit acc system (y)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #5 af 702
Besvaret af 702 på Re: hakker/tøver ved acc
:| der ska komme 2 stråler,den ska sprøjte på hele bevægelsen af speederarmen,altså fra start til max gas...

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #6 af 326
Besvaret af 326 på Re: hakker/tøver ved acc
det gør den også ;)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #7 af 2273
Besvaret af 2273 på Re: hakker/tøver ved acc
Jeg havde lidt samme proglem sidste år, der legede jeg en del med kaburatoren, det der hjalp mig mest, var en justering af svømmehøjden som jeg fik lidt højere op.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #8 af 326
Besvaret af 326 på Re: hakker/tøver ved acc
det prøver jeg lige ;)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #9 af 1218
Besvaret af 1218 på Re: hakker/tøver ved acc
Er det opstået efter du har renoveret carben, eller var det der også før? du er sikker på at du har sat fjederen rigtig fast til svømmeren???

Her er link til video renovering af din carb:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #10 af 322
Besvaret af 322 på Re: hakker/tøver ved acc
Hvor gamle er dine tændrør?... den kan opføre sig som du beskriver hvis de er ved at være udtjente ... under lav belastning/cylindertryk kan de godt tænde blandingen, men ved højere belastning mister de gnisten - bogstaveligt talt :)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #11 af 326
Besvaret af 326 på Re: hakker/tøver ved acc
Hey, så er problemet løst, det var tændingen der ikke fik vacuum nok,
Så jeg satte vacuumslangen på ved manifolden , i stedet for ved kaburatoren,
:)
Tak for alle indput ;)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #12 af 702
Besvaret af 702 på Re: hakker/tøver ved acc
Dette er ikke rigtigt... den ska ikke have konstant vacum... :| :| :| :| køre den rigtigt nu er der noget andet der ikke er rigtigt... :o

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #13 af 326
Besvaret af 326 på Re: hakker/tøver ved acc
Okay, ja så er der noget andet galt. Der var ingen forskel , på omdrejninger da jeg pillede vccuum slangen af ved kaburatoren, men det var der da jeg monteret vacuum på manifolden, normalt skal der være forskel på omdrejninger når slangen pilles af og sættes på igen, er det ikke rigtig?

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #14 af 2273
Besvaret af 2273 på Re: hakker/tøver ved acc
Min går faktisk også bedst med fuld vacum på "dizzy" , den får en mere rolig tomgang, bruger mindre benzin, men den buldrer til gengæld mindre i tomgang + der er mere resonans i tomgangen :( , så jeg skifter rundt en gang imellem, kunne være sjovt at få den på et rullefelt og se hvad forskel der er på de to "tilslutninger".
Man skal dog være obs på at motoren ikke får tændningsbanken ved fuld manifold da man advancere tændningen en del i forhold til portet tilslutning....tændningsbanken er ikke sundt for motoren.

prøv at google: ported vs full vacuum advance

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #15 af 2273
Besvaret af 2273 på Re: hakker/tøver ved acc
har du prøvet med en tænding pistol for at se hvor din tænding står, det kunne være den står lidt fejl.
Der er næsten ingen vacum i slangen fra karburatoren ved tomgangm så det er ikke sikker du kan høre en forskel når du piller slangen af.
Man kan feks prøve at suge i slangen der går til strømfordeleren når motoren kører, så jo mere du suger i slangen jo hurtigere omdrejninger.

PAS PÅ de roterende dele i motoren såsom ventilator og remme

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #16 af 102
Besvaret af 102 på Re: hakker/tøver ved acc
Det kommer an på hvad for en type vacuum udtag man tilkobler. Hvis du bruger miliø opfindelsen "portet vacuum" er der intet vacuum i udtaget i ren tomgang. Der er kun godt hvis man udelukkende fokusere på hvad udstødningsluften indeholder af mystiske ting, på alle andre områder er det noget skrammel der får motoren til at arbejde mindre effektivt og varme mere. Udtag der sidder på selve karburatoren kan være enten portet- eller manifold vacuum.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #17 af 326
Besvaret af 326 på Re: hakker/tøver ved acc
Tændingen står 8 grader uden vacuum slange monteret. Hvis jeg sætter den på udtaget på kaburator
Er der ingen forskel, men sidder slangen på manifold udtag, så avancere tændingen til 10-12 grader.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #18 af 2273
Besvaret af 2273 på Re: hakker/tøver ved acc
Har du justeret idle mix skruerne efter renoveringen?

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #19 af 326
Besvaret af 326 på Re: hakker/tøver ved acc
Yep, alt er justeret, gik /går rigtigt fint i tomgang 3 % co. Helt rolig motor, det var først da jeg kørte en tur, den gik dårligt under belastning

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #20 af 499
Besvaret af 499 på Re: hakker/tøver ved acc
Hvis du kører med alt som fra fabrikken helt standart, skal du køre med portet vacuum = intet vacuum i tomgang. Det er din vacuumklokke på fordeleren (hvordan den er justeret) som bestemmer hvilken slags vacuum motoren kører bedst med og hvordan din motor er lavet.
Men dit problem er at din fordeler ikke er justeret rigtigt (tændningskurve), det kan der være mange grunde til, men typisk er det forkert vedligehold. Så op med fordeleren skild den af og lav et stort service (nye fjedre bl.a) og en ny grundjustering som passer til din motor. Det er svært men det kan lade sig gøre, men ved du ikke hvad du laver så find en som kan.
Din strømfordeler skal jo også renoveres, især hvis man ikke holder den med service. Håber det kan hjælpe dig.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #21 af keld
Besvaret af keld på Re: hakker/tøver ved acc
Gjorde den det inden du renoverede karburatoren?

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #22 af 326
Besvaret af 326 på Re: hakker/tøver ved acc
til keld
nej det gjorde den ikke , da jeg kørte med en holly 600 , men villle have den gamle kaburator på igen , så bilen var som fra starten ( orig )
Har idag målt vacuum ved kaburatoren i tomgang = 0-1 hg med lidt gas ca 10 hg
og ved udtaget på manifold konstant 15-20 hg
måske den trænger til en ny vacuumdåse på strømfordeler

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #23 af keld
Besvaret af keld på Re: hakker/tøver ved acc
Godt så, så er det i carb systemet du skal finde problemet, må jeg lige spørge dig om du så også har skiftet indsuget? for har du ikke det, så er det der problemet er, den originale carburide er en smule smallere, og vil derfor suge falsk luft. been there done that :-)
Men følg bare de kloge hoveder her, og kast en masse penge i tændings systemet :-)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #24 af 326
Besvaret af 326 på Re: hakker/tøver ved acc
Indsugnings manifolden er den Orig og kaburatoren er den Orig,
De burde passe sammen. Ang tænding, så avancere den fint ved gas, både med og uden vacuum , så sving klodserne må virke? . Vacuum dåsen ved tænding virker lidt træt, den rykker sig ikke meget, når jeg suger i den ^o)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #25 af 2273
Besvaret af 2273 på Re: hakker/tøver ved acc
Du skriver konstant 15-20 hg?....svinger den mellem 15 og 20 eller er nålen helt i ro, den skal nemlig være helt i ro, er den ikke det er der noget der driller.
Man kan justere meget ud fra vacum visninger og finde fejl.
Nu har jeg kun skruet på min holley og kender ikke noget til din karburator.

Denne er god vedr vacum visninger
www.secondchancegarage.com/public/186.cfm

Mht vacum dåøsen kan den godt blive dårlig, den kan blive stiv eller revne i membranen, hvis man suger i den og holder suget må det ikke ændre sig, hvis man skal blive ved med at suge er den utæt.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #26 af 326
Besvaret af 326 på Re: hakker/tøver ved acc
Har skruet hele dagen, og fandt ud af pakning mellem manifolden og spacer var ødelagt, så på med nye pakninger, prøve kører i morgen :D

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #27 af keld
Besvaret af keld på Re: hakker/tøver ved acc
Så var mit gæt ikke helt ved siden af, lidt underligt at begynde at rep på noget der intet fejlede før..

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #28 af 1869
Besvaret af 1869 på Re: hakker/tøver ved acc
Super link du gav der Tommy.. (y) ..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #29 af 2243
Besvaret af 2243 på Re: hakker/tøver ved acc

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #30 af 1869
Besvaret af 1869 på Re: hakker/tøver ved acc
..Pas nu på Terkel..Det kunne ske at du en morgen finder den grønne stående med røde lakrester hele vejen hen ad siden.. :P ..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #31 af 326
Besvaret af 326 på Re: hakker/tøver ved acc
Problemet løst. Det var manifold pakning, super link Tommy (y)

Venligst Log på for at deltage i samtalen