hakker/tøver ved acc
- (326)
- Emne forfatter
- Gæst
jeg har brug for lidt hjælp
mustang 1966 A code med autolite 4100
bilen vil ikke reagere ordentligt på acc, fin tomgang ,træder jeg langsomt på speederen, hakker/tøver den ikke, men ved normal acc hakker/tøver den,
jeg har lige , "renoveret " kaburator , pakning og div der er i kittet
har elektronisk tænding ( Pertronix )
Er det tænding , svømmer stand , dårlig benzinpumpe , eller ? ^o)
jan
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (326)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (326)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (326)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1218)
- Gæst
Her er link til video renovering af din carb:
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (322)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (326)
- Emne forfatter
- Gæst
Så jeg satte vacuumslangen på ved manifolden , i stedet for ved kaburatoren,
Tak for alle indput
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (326)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Man skal dog være obs på at motoren ikke får tændningsbanken ved fuld manifold da man advancere tændningen en del i forhold til portet tilslutning....tændningsbanken er ikke sundt for motoren.
prøv at google: ported vs full vacuum advance
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Der er næsten ingen vacum i slangen fra karburatoren ved tomgangm så det er ikke sikker du kan høre en forskel når du piller slangen af.
Man kan feks prøve at suge i slangen der går til strømfordeleren når motoren kører, så jo mere du suger i slangen jo hurtigere omdrejninger.
PAS PÅ de roterende dele i motoren såsom ventilator og remme
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (326)
- Emne forfatter
- Gæst
Er der ingen forskel, men sidder slangen på manifold udtag, så avancere tændingen til 10-12 grader.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (326)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Men dit problem er at din fordeler ikke er justeret rigtigt (tændningskurve), det kan der være mange grunde til, men typisk er det forkert vedligehold. Så op med fordeleren skild den af og lav et stort service (nye fjedre bl.a) og en ny grundjustering som passer til din motor. Det er svært men det kan lade sig gøre, men ved du ikke hvad du laver så find en som kan.
Din strømfordeler skal jo også renoveres, især hvis man ikke holder den med service. Håber det kan hjælpe dig.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (keld)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (326)
- Emne forfatter
- Gæst
nej det gjorde den ikke , da jeg kørte med en holly 600 , men villle have den gamle kaburator på igen , så bilen var som fra starten ( orig )
Har idag målt vacuum ved kaburatoren i tomgang = 0-1 hg med lidt gas ca 10 hg
og ved udtaget på manifold konstant 15-20 hg
måske den trænger til en ny vacuumdåse på strømfordeler
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (keld)
- Gæst
Men følg bare de kloge hoveder her, og kast en masse penge i tændings systemet
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (326)
- Emne forfatter
- Gæst
De burde passe sammen. Ang tænding, så avancere den fint ved gas, både med og uden vacuum , så sving klodserne må virke? . Vacuum dåsen ved tænding virker lidt træt, den rykker sig ikke meget, når jeg suger i den ^o)
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Man kan justere meget ud fra vacum visninger og finde fejl.
Nu har jeg kun skruet på min holley og kender ikke noget til din karburator.
Denne er god vedr vacum visninger
www.secondchancegarage.com/public/186.cfm
Mht vacum dåøsen kan den godt blive dårlig, den kan blive stiv eller revne i membranen, hvis man suger i den og holder suget må det ikke ændre sig, hvis man skal blive ved med at suge er den utæt.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (326)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (keld)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
There is no substitute for rearwheel drive...Period.."
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen
There is no substitute for rearwheel drive...Period.."
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (326)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på for at deltage i samtalen