tændrør
11 år 2 uger siden #2
af 2567
Besvaret af 2567 på Re: tændrør til 347
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
11 år 2 uger siden #3
af 102
Besvaret af 102 på Re: tændrør
Hva" topstykker har den? Nogle fabrikanter af disse har anbefalinger til både tændrør og tændingstidspunkt der efter deres erfaring er er godt udgangspunkt for at ramme optimalt til netop deres topstykker. Topstykkerne er ret afgørende for både tændrørets fysiske udformning og hvordan forbrændingen forløber med hensyn til hastighed, temperatur osv.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
11 år 1 uge siden #4
af 2567
Besvaret af 2567 på Re: tændrør
alu toppe top end kit kan ikke lige huske navn og den har fars ez efi.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
11 år 1 uge siden #5
af 2567
Besvaret af 2567 på Re: tændrør
nu kom jeg i tanke om hva det hed Edelbrock håber i kan hjælpe.
Mvh søren
Mvh søren
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (102)
- Gæst
11 år 1 uge siden #6
af 102
Besvaret af 102 på Re: tændrør
Monteringsanvisningen (der sandsynligvis også fulgte med i kassen til topstykkerne) kan findes på Edelbrocks hjemmeside. På samme hjemmeside skiver de også at Champion RC12YC eller tilsvarende tændrør, normalt er et godt valgt til almindeligt gadebrug. Om de så evt. skal være et nummer varmere eller koldere i lige netop din bil kan vist kun praktisk kørsel fortælle dig.
Mht. tændingstidspunktet vil jeg skyde på at 35 grader ved max mekanisk advancering er et godt udgangspunkt. Hvad det så lige giver af tændingtidspunkt i tomgang afhænger af din fordeler. Den er ikke nødvendigvis optimal i advanceringen som den er til netop din motor. Optimal indstilling af den slags kan man vist næsten kun forsøge sig frem til, med mindre du kan finde en som har bygget en fuldstændig identisk motor og som har gjort alt det hårde arbejde.
FAST indsprøjtning... så er der jo nærmest grundlag for et lokalt FAST owners meet!
Mht. tændingstidspunktet vil jeg skyde på at 35 grader ved max mekanisk advancering er et godt udgangspunkt. Hvad det så lige giver af tændingtidspunkt i tomgang afhænger af din fordeler. Den er ikke nødvendigvis optimal i advanceringen som den er til netop din motor. Optimal indstilling af den slags kan man vist næsten kun forsøge sig frem til, med mindre du kan finde en som har bygget en fuldstændig identisk motor og som har gjort alt det hårde arbejde.
FAST indsprøjtning... så er der jo nærmest grundlag for et lokalt FAST owners meet!
Venligst Log på for at deltage i samtalen