302 pumpet

11 år 1 uge siden #1 af Hot Rod
302 pumpet er oprettet af Hot Rod
Der er sgu noget delte meninger om hvad tændingen skal stå på en godt pumpet 302
Alu plejlstænger/Teflon stempler/Edelbrock Performer+ knast/ Performer plus indsug/ Holley CFM600 karb / Alutoppe med store ventiler og store porte/ HEI tænding, jeg har prøvet flere forskellige Tændings indstillinger, men syntes ikke den går 100% hvad er et kvalificeret bud på tændingsindstilling uden Vaacum ??

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 1 uge siden #2 af 499
Besvaret af 499 på Re: 302 pumpet
Nu skriver du ikke hvilke topstykker der er på, det er forbrændningskamret udformning sammen med trykket der bestemmer hvor mange grader motoren kører bedst med.
Et rigtigt godt bud er omkring 34 grader total uden vacuum, med en hurtig tændningskurve alt efter om du kører med manuel eller automatgear. Men kig forbi med bilen så skal jeg stille den for dig, hvis der ikke er andet galt.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 1 uge siden #3 af Hot Rod
Besvaret af Hot Rod på Re: 302 pumpet
Takker for hjælpen, men hvis jeg starter den, og den springer igang bare den ser nøglen, og så lader den gå 1200 omd tager vaacum slangen af fordeleren og blinder den, hvad mener du så den skal stå

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 1 uge siden #4 af Hot Rod
Besvaret af Hot Rod på Re: 302 pumpet
Hos tuningsgutterne over there siger de 15 gr. ved 1000 omd, og 35 Gr. ved 3000 Omd.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
11 år 1 uge siden #5 af 499
Besvaret af 499 på Re: 302 pumpet
Jeg har svaret på dit spørgsmål, du skal bare læse det jeg skriver.
Det er din tændningskurve du skal justere, ved du ikke hvordan man gør det så find en som kan og som vil hjælpe dig. Hvad motoren står i tændning i tomgang er helt ligemeget, så længe du kan starte motoren, det justerer du til sidst.

Det er hvad der sker imellem tomgang og fuld gas der er det vigtige= tændningskurven. Sådan er det på alle biler, hvis det ikke er justeret korrekt for du ikke krafterne ud af motoren, det er hele hemligheden ved en motor der går godt. Så simpelt er det, og sjovt nok er der ikke mange der går op i det eller ved hvordan man stiller den.

Venligst Log på for at deltage i samtalen