Mangler tænding

Mere
10 år 11 måneder siden #1 af 1197
Mangler tænding er oprettet af 1197
Hej efter en lidt besværlig opstart af nybygget motor er den kørene , men det ser ud til den ikke har alle cyl med , cyl 3-4-5-7 tænder ikke de brænder ikke hedderne rene for maling !! Der er gnist men ingen tænding
Er der nogen der har gode forslag ??

Smilet er bredt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #2 af 820
Besvaret af 820 på Re: Mangler tænding
Hvis den kun kører på 4 cyl må den da gå ekstremt ringe? Der gik ikke 5 min før malingen var brændt af min dengang jeg havde monteret headers :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden #3 af 1197
Besvaret af 1197 på Re: Mangler tænding
Ja den går meget ujævnt og ryster så det er helt klart den ikke tænder , og den har brændt malingen af på de 4 andre cyl
Det er første gang den skal startes så jeg er lidt forsigtig med at gi gas , Dan skulle egentlig bare stå med lidt omdr. Og blive varm
Martin

Smilet er bredt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden #4 af 2273
Besvaret af 2273 på Re: Mangler tænding
Hvis du kan få liv i den og den går dårligt, så tænker jeg om tændningsrækkefølge er korrekt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #5 af 322
Besvaret af 322 på Re: Mangler tænding
Er ventilern justeret rigtigt?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden #6 af 702
Besvaret af 702 på Re: Mangler tænding
hvilken motor og hvilken knast er benyttet :o er der købt anden knast kan tændingsrækkefølgen være anderledes,ligeledes kan ventil justeringen være forkert.. ^o) ,er der gnist er noget galt,lav evt en kompressions prøve,den fortæller da om ventilerne er delvis korrekt justeret/tætte... :) skyder den i karburatoren ved hurtig belastning/gas ???

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden #7 af 1197
Besvaret af 1197 på Re: Mangler tænding
Ja den skyder i karburator og ventiler skulle stå rigtigt , jeg er nede på 2 cyl der ikke tænder , men har ikke mere tid i dag så jeg må vente til morgen
Motoren er en 302 sm/sb til rulleløftere knasten ved jeg ikke hvad er for en, andet end den er til ruller

Smilet er bredt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #8 af 322
Besvaret af 322 på Re: Mangler tænding
Hvis det er en original rulleknast motor har du husket at den har "351" tændingsrækkefølge, ik? ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden #9 af 1197
Besvaret af 1197 på Re: Mangler tænding
Man kan vel ikke sige jeg har husket det , for jeg viste det ikke :) men jeg prøver med det samme
Tak

Smilet er bredt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden #10 af 1197
Besvaret af 1197 på Re: Mangler tænding
351 rækkefølge er prøvet og den skyder op i karburator og går ikke igang , men som 302 rækkefølge starter den men mangler cyl 3-5 ventiler ser ud til at åbne og lukke når de skal
Så nu er jeg sgu lidt træt af det pis :(

Smilet er bredt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #11 af 322
Besvaret af 322 på Re: Mangler tænding
Nå øv, men nu ved du da at det ikke er en original Ford rulleknast :) ... ærgerligt det ikke bare var det :(

Har du tjekket ventilspillerummet?... er der gnist på tændrørene?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #12 af 2322
Besvaret af 2322 på Re: Mangler tænding
min gjorde det samme og fejlen var 8 nye ledninger købt i biltema det skabte sig som bar fanden sat de gamle ledninger i sammen med nye tændrør kontroledere tidspunktet og den startede med det samme så min fejl var 8 ledninger fra biltema med støjdæmpning

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden #13 af 039
Besvaret af 039 på Re: Mangler tænding
Min IH 1210 med 304 cui V8 lavede samme nummer. Den tændte kun på fire cylinder. Det var inden jeg fik nøglerne til bilen..Jeg havde sat en ledning direkte fra batt til tændspolen....Den skal kun have 9 volt når motoren kører...Efter jeg fik nøgler kører den som en drøm....Hvem har forklaringen på det ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #14 af dan
Besvaret af dan på Re: Mangler tænding
det har jeg selv prøvet på en ny renoveret motor, hvis der er tænding på de cylindre
der ikke kører,er det helt sikkert indsugnings pakningerne der er utætte,dvs den trækker falsk luft fra under kompressionen,min gjorde nøjagtig lige som din,nye pakninger, og du kørende igen, husk at man ikke kan bruge rustfri bolte i indsug,de kan ikke strække sig, husk at efterspænde efter motor har været varm. :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #15 af 322
Besvaret af 322 på Re: Mangler tænding
Dan blev dine headers så ikke varme / rødglødende på de pågældende cylindre? det vil typisk være sladrehanken ved falsk luft pga alt for mager blanding, men Martins (eller er det Susie der skruer i motoren ;) ) har jo kolde headers.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #16 af 322
Besvaret af 322 på Re: Mangler tænding
En mulig forklaring... med flere volt ind kommer flere 1000 volt mere ud af tændspolen - dermed har "gnisten" meget større udbrydertrang og deraf større chance for at aflade til stel inden den når tændrøret, hvis ledninger, hætter eller fordelerdæksel ikke er i topform.

Har lige set et sjovt eksempel hvor den originale tændspole var blevet skiftet ud med en MSD tændspole - samme placering ovenpå indsugningsmanifolden hvor den originale havde siddet forevigt og kørt uden problemer, men de ekstra volt i den nye tændspole forårsagede at gnisten pludselig sprang ud af hætten på tændspolen og over til vinkelstudsen til slangen for varmeapparatet, istedet for at blive inden i ledningen og løbe ned til strømfordeleren :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden #17 af 1197
Besvaret af 1197 på Re: Mangler tænding
Hele tændingssystemet et nyt, tændspole sidder på siden ved sprinklerbeholder
Den køre jo meget godt lidt ujævnt , men sikkert den eneste v7 i klubben
Da jeg satte knastkæden på satte jeg den efter mærkerne od den skulle sættes efter noten på krumtappen så måske en bøjet ventil ?? Jeg må se i morgen aften jeg gider ikke mere idag
:(

Smilet er bredt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden #18 af 1197
Besvaret af 1197 på Re: Mangler tænding
Hvis jeg alligevel skal ha indsug af for at tjekke pakning skulle man så ikke lige pille toppene af og se efter ventilerne ? Nogle gange bliver man bare så træt
Det har været vinterens projekt og sjovt at samle alle dele og så skulle den bare i vognen og så ud og køre meeen sådan går det jo sjældent desværre :(

Smilet er bredt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden #19 af 702
Besvaret af 702 på Re: Mangler tænding
lav en kompressions prøve.. inden du splitter hele lortet fra hinanden... :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #20 af dan.
Besvaret af dan. på Re: Mangler tænding
nej de cylindre den ikke kørte på var kolde,,og tændrørene var våde,den kørte ikke på 4 cylindre i den ene side,selvom der var tænding på,og jeg prøvede alt
og jeg mener alt,indtil der var en svensker der sagde, her på siden,at det var pakningerne i indsug,der trak undercompression,da jeg skiftede dem,så vupti,så kørte
den på alle otte igen,men jeg havde sat rustfri bolte i,da renoverede den,og de kunne ikke strække sig,så jeg satte de org i anden gang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden #21 af 1197
Besvaret af 1197 på Re: Mangler tænding
Kompression er 10 bar og det er vel meget godt , gnist er også fin , den får simpelthen ikke noget benzin, men hvorfor ,kan der være fejl i indsugningsmanifold eller hvad
Jeg har efterspændt indsug så alt er stramt og tæt
Kan man blæse nogen steder uden at tá indsug af ?
For lige at gøre weekenden helt perfekt så exploderede mit batteri op i hoved på mig oversprøjtede mig og bil med syre og plastikstykker heldigvis havde jeg vandstanden ligevel siden af , så når ens øjne har set en masse lort i snart 50 år så er de sgu lidt slidt og duer ikke så godt mere ,så kik jer for nå der skal kabler på !!!
Nogen ideer med hensyn til benzin ???


Smilet er bredt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden #22 af 1359
Besvaret af 1359 på Re: Mangler tænding
What the fuck!!!???? Hvordan kan et bilbatteri i den grad eksplodere?
By the way - rigtig heldigt at du ikke kom mere til skade for det kunne da i den grad være gået galt.....

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #23 af Carsten
Besvaret af Carsten på Re: Mangler tænding
Tá en snak med Boeing .

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden #24 af 048
Besvaret af 048 på Re: Mangler tænding
Fy for pokker da. Grim oplevelse. Håber da, at Du kommer ud af oplevelsen uden men.

Bevar roen - støt melis

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #25 af Martin 1197
Besvaret af Martin 1197 på Re: Mangler tænding
Ja lidt held i uheld
Når der er gnist samt kompression og den stadig ikke tænder hvad kan det så være ??
den er ikke stoppet til så ville den vel ikke kunde komprimere og luft og benzin kommer ind ad samme vej ! so what the fuck kan det være ??
alle forslag er velkommne
Martin

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #26 af 903
Besvaret af 903 på Re: Mangler tænding
Et batteri kan eksplodere, når man f.eks. lader på det, evt. med en
batterilader der ikke styrer spændingen nøjagtig. Det sker fordi
der rundt om batteriet kommer gasser fra syren. Disse gasser er
højt eksplosive. Måske har der været gasser, og når man tester
gnist fra tændrør, siger det BANG.
Niels

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #27 af 2322
Besvaret af 2322 på Re: Mangler tænding
lån et sæt tændrørs ledninger de var mit problem det lyder utroligt mensandt jeg købte 8 nye og satte på jeg fik de problemer som du har nu den skød og gik ad helvede til jeg stilte og ledte ingen ting hjalp på med 8 ny rør og de gamle ledninger den startede med det samme på 8 ben så en kasse kola så er der et nyt sæt ledninger der ikke dur på min mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #28 af 322
Besvaret af 322 på Re: Mangler tænding
Våde tændrør = benzin men ingen tænding - tørre tændrør = tænding (måske) men ingen benzin!... sådan lidt firkantet sat op :)

Gnist i fri luft kan du ikke nødvendigvis regne med, den har meget svære ved at springe under tryk(kompression)
Hvis du ikke vil ofre nye tændrørsledninger i første omgang, så prøv at bytte rundt på ledningerne (i begge ender selvfølgelig :P ) og se om problemet flytter med ledningerne til en ny cylinder - gør evt det samme med tændrørene - dvs udelukkelsesmetoden!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden #29 af 1197
Besvaret af 1197 på Re: Mangler tænding
Det har jeg prøvet andre ledninger og bytte tændrør , men ingen forskel den eneste måde jeg kan se den ikke tænder er at malingen ikke er brændt af på cyl 5 og den går meget ujævnt
Kan knasten stå forkert så den måske tar luft ind på udstødningsvintil selvom den er god nok på de andre cyl ?? Jeg mangler et vakuummeter bare for at se om den hiver noget luft ind
Nu køre den jo ganske udemærket på resten tror jeg den er jo helt ny så jeg regner med den skulle
køre jævnt og roligt , den er ikke bygget til race , den skulle ende på ca.300 hk så intet vildt
Jeg tjekker pakninger i indsug man ved jo aldrig ,

Smilet er bredt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #30 af 322
Besvaret af 322 på Re: Mangler tænding
Orh 1 hk pr cui er da rimelig frisk i min bog, ihvertfald hvis det er med standard toppe :)

Håber du får den sidste cylinder med.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden #31 af 1197
Besvaret af 1197 på Re: Mangler tænding
Så er der skiftet pakninger på indsug , men ikke prøvet endnu ,, magter ikke mere idag
Min gode gamle momentnøgle lavede lort i den og en blot knækkede , men var til ar få ud , hvis ikke lortet virker på søndag er der 2 der skal have professionel hjælp tror jeg.

Smilet er bredt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #32 af 1210
Besvaret af 1210 på Re: Mangler tænding
Hej Martin kompressionen lyder fint med 10 bar jeg tror at det er dit nye tændingsystem som laver et eller andet underligt jeg ville prøve at sættet det gamle tændingssystem på hvis du har det endnu og så prøve at starte bilen op. :@

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden #33 af 749
Besvaret af 749 på Re: Mangler tænding
Hold nu kæft du får meget sjov og spas ud af den der motor hva Martin ;)
Held og lykke med næste opstart ! (y)

Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden #34 af 749
Besvaret af 749 på Re: Mangler tænding
Hold nu kæft du får meget sjov og spas ud af den der motor hva Martin ;)
Held og lykke med næste opstart ! (y)

Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden #35 af 1197
Besvaret af 1197 på Re: Mangler tænding
Ja mon ikke ,,, men pas du bare på Tommy du er den næste på telefonlisten :D :D

Smilet er bredt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden #36 af 1197
Besvaret af 1197 på Re: Mangler tænding
Måske er problemet 302 krumtap og 351 knast
Når jeg turner motor og kikker på ventiler og når de er lukket står tænding lige mellem tændpunkter i fordeler ??? Skal de det , ,,, jeg er ved at blive sindsyg af det gamle pis, tror snart jeg har prøvet alt , nye pakninger i indsug nye kabler , anden fordeler osv.

Smilet er bredt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen