Mangler tænding
Er der nogen der har gode forslag ??
Smilet er bredt
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (820)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er første gang den skal startes så jeg er lidt forsigtig med at gi gas , Dan skulle egentlig bare stå med lidt omdr. Og blive varm
Martin
Smilet er bredt
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (322)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Motoren er en 302 sm/sb til rulleløftere knasten ved jeg ikke hvad er for en, andet end den er til ruller
Smilet er bredt
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (322)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tak
Smilet er bredt
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Så nu er jeg sgu lidt træt af det pis
Smilet er bredt
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (322)
- Gæst
Har du tjekket ventilspillerummet?... er der gnist på tændrørene?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2322)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (dan)
- Gæst
der ikke kører,er det helt sikkert indsugnings pakningerne der er utætte,dvs den trækker falsk luft fra under kompressionen,min gjorde nøjagtig lige som din,nye pakninger, og du kørende igen, husk at man ikke kan bruge rustfri bolte i indsug,de kan ikke strække sig, husk at efterspænde efter motor har været varm.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (322)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (322)
- Gæst
Har lige set et sjovt eksempel hvor den originale tændspole var blevet skiftet ud med en MSD tændspole - samme placering ovenpå indsugningsmanifolden hvor den originale havde siddet forevigt og kørt uden problemer, men de ekstra volt i den nye tændspole forårsagede at gnisten pludselig sprang ud af hætten på tændspolen og over til vinkelstudsen til slangen for varmeapparatet, istedet for at blive inden i ledningen og løbe ned til strømfordeleren
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Den køre jo meget godt lidt ujævnt , men sikkert den eneste v7 i klubben
Da jeg satte knastkæden på satte jeg den efter mærkerne od den skulle sættes efter noten på krumtappen så måske en bøjet ventil ?? Jeg må se i morgen aften jeg gider ikke mere idag
Smilet er bredt
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det har været vinterens projekt og sjovt at samle alle dele og så skulle den bare i vognen og så ud og køre meeen sådan går det jo sjældent desværre
Smilet er bredt
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (dan.)
- Gæst
og jeg mener alt,indtil der var en svensker der sagde, her på siden,at det var pakningerne i indsug,der trak undercompression,da jeg skiftede dem,så vupti,så kørte
den på alle otte igen,men jeg havde sat rustfri bolte i,da renoverede den,og de kunne ikke strække sig,så jeg satte de org i anden gang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg har efterspændt indsug så alt er stramt og tæt
Kan man blæse nogen steder uden at tá indsug af ?
For lige at gøre weekenden helt perfekt så exploderede mit batteri op i hoved på mig oversprøjtede mig og bil med syre og plastikstykker heldigvis havde jeg vandstanden ligevel siden af , så når ens øjne har set en masse lort i snart 50 år så er de sgu lidt slidt og duer ikke så godt mere ,så kik jer for nå der skal kabler på !!!
Nogen ideer med hensyn til benzin ???
Smilet er bredt
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
By the way - rigtig heldigt at du ikke kom mere til skade for det kunne da i den grad være gået galt.....
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (Carsten)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (Martin 1197)
- Gæst
Når der er gnist samt kompression og den stadig ikke tænder hvad kan det så være ??
den er ikke stoppet til så ville den vel ikke kunde komprimere og luft og benzin kommer ind ad samme vej ! so what the fuck kan det være ??
alle forslag er velkommne
Martin
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (903)
- Gæst
batterilader der ikke styrer spændingen nøjagtig. Det sker fordi
der rundt om batteriet kommer gasser fra syren. Disse gasser er
højt eksplosive. Måske har der været gasser, og når man tester
gnist fra tændrør, siger det BANG.
Niels
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2322)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (322)
- Gæst
Gnist i fri luft kan du ikke nødvendigvis regne med, den har meget svære ved at springe under tryk(kompression)
Hvis du ikke vil ofre nye tændrørsledninger i første omgang, så prøv at bytte rundt på ledningerne (i begge ender selvfølgelig ) og se om problemet flytter med ledningerne til en ny cylinder - gør evt det samme med tændrørene - dvs udelukkelsesmetoden!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kan knasten stå forkert så den måske tar luft ind på udstødningsvintil selvom den er god nok på de andre cyl ?? Jeg mangler et vakuummeter bare for at se om den hiver noget luft ind
Nu køre den jo ganske udemærket på resten tror jeg den er jo helt ny så jeg regner med den skulle
køre jævnt og roligt , den er ikke bygget til race , den skulle ende på ca.300 hk så intet vildt
Jeg tjekker pakninger i indsug man ved jo aldrig ,
Smilet er bredt
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (322)
- Gæst
Håber du får den sidste cylinder med.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Min gode gamle momentnøgle lavede lort i den og en blot knækkede , men var til ar få ud , hvis ikke lortet virker på søndag er der 2 der skal have professionel hjælp tror jeg.
Smilet er bredt
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (1210)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Held og lykke med næste opstart !
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Held og lykke med næste opstart !
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Smilet er bredt
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Når jeg turner motor og kikker på ventiler og når de er lukket står tænding lige mellem tændpunkter i fordeler ??? Skal de det , ,,, jeg er ved at blive sindsyg af det gamle pis, tror snart jeg har prøvet alt , nye pakninger i indsug nye kabler , anden fordeler osv.
Smilet er bredt
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen