351 Cleveland topstykker

Mere
19 år 4 måneder siden #1 af 014
351 Cleveland topstykker er oprettet af 014
Topstykker med slidte ventilstyr kan renoveres ved at udbore det slidte styr og montere bøsninger. Er der én af jer der ved noget om dette ? Jeg vil gerne vide hvor man kan få det lavet og hvad det koster. Desuden vil jeg gerne vide om der kan moteres større bøsninger hvis topstykkerne allerede er forsynet med bøsninger - med andre ord: Hvor stor må/kan yderdiameteren maximalt blive på disse bøsninger når det drejer sig om Cleveland topstykker.
Alternativt hvad koster renoverede Cleveland topstykker og hvem har nogle til salg? - hvad kan standart ventilfjedre køre op til i omdrejninger inden de flyder?
Mvh Bjarne

Venligst Log på for at deltage i samtalen

19 år 4 måneder siden #2 af Jan #303
Besvaret af Jan #303 på Re: 351 Cleveland topstykker
De slidte ventilstyr kan/burde enhver maskinarbejder med respekt for sig selv og adgang til fornuftigt maskineri kunne skifte. Jeg har selv ordnet et sæt toppe til en 390GT ved at bore/rive det i topstykket indstøbte ventilstyr op og derefter indsætte nye bronzestyr, som jeg ligeledes selv havde fabrikeret. Disse styr kan dog også købes færdige, hvilket letter arbejdet en del.
Feks. her, hvor de også har ventilsæder:
cheprecision.com/html/home.html

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
19 år 4 måneder siden #3 af 040
Besvaret af 040 på Re: 351 Cleveland topstykker
Jeg fik ordnet mine toppe i forbindelse med motorrenovering hos Frederikssund bremseservice / Frederiksværk bremseservice - jeg kan ikke huske prisen, men prøv at ringe til dem.

Lars

Venligst Log på for at deltage i samtalen

19 år 4 måneder siden #4 af 146
Besvaret af 146 på Re: 351 Cleveland topstykker
jeg fik boret min blok poleret krumtab og renoveret mine toppe for godt 11.000 men så leverede jeg selv ventiler og fjedre. jeg fik det gjordt hos Åbenrå cylinder service. jeg var heldig at få to fine toppe til 1500 kr men så heldig er man ikk to gange. jeg tror Henrik i Hasselager har to open champer liggende endnu men de skal også renoveres.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

19 år 4 måneder siden #5 af 147
Besvaret af 147 på Re: 351 Cleveland topstykker
Hehe, havde også lidt samme følelse da jeg hentede mine topstykker hos dem efter 16 nye ventilstyr.... :|

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
19 år 4 måneder siden #6 af 014
Besvaret af 014 på Re: 351 Cleveland topstykker
Fin mail fra Jan. Jeg er selv maskinarb. men har ikke adgang til et godt værksted. Desuden er der jo hædning på Cleveland ventilerne, hvilket gør det en anelse mere kompliceret når der skal bores og fræses. Jeg synes dog alligevel de nævnte priser i andre har nævnt for at få renoveret toppe er meget høje !
Hvad med mit spørgsmål om max diameter på bøsninger til ventilstyr - er der nogen der kan svare?
Hvad med mit spørgsmål om max omdr. med standart ventilfjedre ?
Mvh Bjarne

Venligst Log på for at deltage i samtalen

19 år 4 måneder siden #7 af 102
Besvaret af 102 på Re: 351 Cleveland topstykker
Med sådan noget motorarbejde kan det muligvis være en god forretning at kikke til Sverige. F.eks til www.mmr.se i Malmø, som jo har ry for fint arbejde.

Umiddelbart er det nogle lidt andre priser de arbejder med, f.eks 16 nye ventilstyr monteret koster 1560 skr. Komplet til en V8 med nye styr, slibning af sæder og ventiler koster det 3077 skr incl adskillelse/samling og rengøring.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
19 år 4 måneder siden #8 af 014
Besvaret af 014 på Re: 351 Cleveland topstykker
Sådan ! - se det er jo nogle helt andre priser - tak for dit svar Brian ;)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

19 år 4 måneder siden #9 af 147
Besvaret af 147 på Re: 351 Cleveland topstykker
Skulle nok lige have set lidt mere www.mmr.se inden jeg valgte maskinværksted :P Nå!, men sidder og kigger lidt, men er jo ikke så stiv i det svenske såh håber på lidt hjælp herfra.

Til 4600 sek har de balancering af vevparti (dæmper, krumtap og svinghjul, går jeg ud fra.) kolvar og vevstaker må så være stempler og plejlstænger, ikke?

Venligst Log på for at deltage i samtalen

19 år 4 måneder siden #10 af 119
Besvaret af 119 på Re: 351 Cleveland topstykker
(y)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

19 år 4 måneder siden #11 af 146
Besvaret af 146 på Re: 351 Cleveland topstykker
jeg gav 2500kr balancering af krumtab hos vest speed i kvong og han ved hvad han laver og snakker om

Venligst Log på for at deltage i samtalen

19 år 4 måneder siden #12 af 147
Besvaret af 147 på Re: 351 Cleveland topstykker
Kvong?!? Torben, det lyder som et sted i Kina ;)

Har også hørt om en i Gram, er det US-biler, og har nogen erfaring med ham?

Venligst Log på for at deltage i samtalen

19 år 4 måneder siden #13 af 146
Besvaret af 146 på Re: 351 Cleveland topstykker
KVONG ER LIGE NORD FOR VARDE SÅ DET er jo meget fint for os eller det er da nærmere end sverige. ja det er henrik rosenberg og han er også dygtig men er nok gået mere over til nyere amcar biler men jeg har brugt ham en del og hans arbejde er okay. men skal jeg fin justeret motoren bliver det i kvong i fremtiden

Venligst Log på for at deltage i samtalen

19 år 4 måneder siden #14 af 337
Besvaret af 337 på Re: 351 Cleveland topstykker
Det har jeg.
Efter at have prøvet at handle med de "store", US-autodele i Odense og lynegård, er jeg gået over til udelukkende at handle med Henrik.
Vi får altid en ordentlig modtagelse og en rigtig fair pris (noget de kunne lære af i Odense)
Desuden er det ekstremt sjældent at vi får noget forkert hjem, og hvis vi gør byttes det uden brok og gebyrer.

Det skal lige siges at jeg jo er "lokal", og derfor har mine ugentlige besøg hos Henrik, når der skal handles eller blot sladres om nye stumper.

Da jeg dog laver næsten alt selv er det begrænset hvor meget jeg kender til kvaliteten af deres arbejde. Jeg vil dog alligevel trygt overlade min bil i deres hænder, hvis jeg selv skulle komme til kort ;) ;)

Og nej, jeg er IKKE betalt for at skrive dette ;) ;)
Vi er bare altid blevet behandlet pænt og ordentligt.

Mvh. #337 Søren

Venligst Log på for at deltage i samtalen

19 år 4 måneder siden #15 af 147
Besvaret af 147 på Re: 351 Cleveland topstykker
Ok, tak drenge. Tror jeg vil prøve at ringe til dem begge.

Torben har du et nummer til ham i Kvong?

Venligst Log på for at deltage i samtalen

19 år 4 måneder siden #16 af 146
Besvaret af 146 på Re: 351 Cleveland topstykker
75254165 han har også et sæt stempler i standard size billigt til salg

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
19 år 4 måneder siden #17 af 014
Besvaret af 014 på Re: 351 Cleveland topstykker
Hvad med mit spørgsmål om max diameter på bøsninger til ventilstyr - er der nogen der kan svare?
Hvad med mit spørgsmål om max omdr. med standart ventilfjedre ?
- jeg kan selvfølgelig også ringe til Westspeed i Kvong
Mvh Bjarne

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
19 år 4 måneder siden #18 af 210
Besvaret af 210 på Re: 351 Cleveland topstykker
Hej Bjarne,

Jeg kan desværre ikke uden videre svare på dit spørgsmål, men hvis nogle vil i kontakt med MMR i Malmø vil jeg gerne hjælpe til. Jeg taler og skriver det sprog de bruger "derovre" kva mit job plus jeg har boet der i 4 år :P .

Så sig til hvis i har brug for tolk :D .

Mvh/Anders

Venligst Log på for at deltage i samtalen

19 år 4 måneder siden #19 af 147
Besvaret af 147 på Re: 351 Cleveland topstykker
Hej. Jeg vil godt prøve at hjælpe da jeg har hjulpet gevaldigt til at "Hijack"e" denne tråd. ;) Her er ventilstyr med mål: www.fastengineparts.com/products_view.php?id=596 Godt og pålideligt sted, har købt ventiler hos dem.

Ang. Maks omdrejninger ved standard fjedre. Så kan jeg godt slå det op, men syntes det virker lidt omsonst da de er 30 år gamle og bare venter på knække ved høje omdrejninger. Et gæt vil blive et sted mellem 5000-6000. Jeg syntes at som lægmand (som vi fleste jo er :P ) altid bør købe knast kits, da man så er sikker på at man følger producentens anbefalinger.

Har forøvrigt lige talt med Westspeed, som havde nogle yderst rimelige priser. bla. 85,- per. ventilstyr. Hvilket, inkl. moms giver 1700,- for dem alle. Lidt en anden pris end de 5700,- jeg måtte slippe hos Horsens Cylinder Service. Kan stadig irritere mig, grrr. :@

De havde også komplet balacering af krumtap inkl. stempler osv. til 3125,- hvilket endda er billigere end selv svenskerne.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

19 år 4 måneder siden #20 af 102
Besvaret af 102 på Re: 351 Cleveland topstykker
Er det så også incl afvejning af plejlstængerne, som jeg tror høre med i svensker pakkken.

Westspeed laver noget udemærket arbejde, men at han også skulle være blevet så konkurrencdygtig på priserne,var gået hen over mit hoved.

Hm...hvorfor er det så lige at mange af dem jeg kender til, sender deres stumper over til MMR?

Venligst Log på for at deltage i samtalen

19 år 4 måneder siden #21 af 147
Besvaret af 147 på Re: 351 Cleveland topstykker
Ja, det var det.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

19 år 4 måneder siden #22 af 146
Besvaret af 146 på Re: 351 Cleveland topstykker
Det må vel være fordi at der er så få som kender til ham. Han er jo en beskeden mand og han bor jo langt ude på landet, hvor ingen tror der ligger et så specielt værksted. men jeg vil tage kontakt til ham og høre om han vil annoncere i Pony Power, for det kunne jo være rart for os jyder med et speciel værksted i "lokal området" så vi ikk skal til Vestsverige eller helt på den anden side af sundet :D :D :D (y)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

19 år 4 måneder siden #23 af 102
Besvaret af 102 på Re: 351 Cleveland topstykker
Tja.. det tror jeg så ikke lige er tilfældet med de folk jeg her tænker på. Det er bl.a nogle af dem der gør i dragrace og den slags. Folk der efterhånden har mange motorerrenoveringer på samvittigheden. I de kredse hvor jeg færdes har Westspeed da altid været kendt.

Jeg skal vist have spurgt lidt til det, for jeg har egenligt altid troet det var fordi han var for dyr eller have for lang ventetid, at mange af dem får maskinarbejdet lavet i Sverige. Det kan være at MMR måske er bedre/mere erfarne når vi snakker V8 racemotorer.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

19 år 4 måneder siden #24 af 146
Besvaret af 146 på Re: 351 Cleveland topstykker
når vi snakker dragrace kan det jo godt være at svenskerne er foran og har måske også bedre dele tilgang men til den menige mustang ejer kan det vel være okay. jeg tror da også at de gør mest i "almindelig" biltuning. jeg ventede knap 14 dage på mine dele så var de klar til afhentning, men jeg havde selv sagt det ikke hastede. :)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

19 år 4 måneder siden #25 af 322
Besvaret af 322 på Re: 351 Cleveland topstykker
Westspeed er sikkert dygtige nok, men vi har været lidt uheldige, -bla tvivl om hvilke dele der hørte til hvilken motor efter afballancering og arbejde der pludselig var 30% dyrere ved afhentning end det mundtligt aftalte ^o)
Altsammen ret uprofessionelt, så fremover går turen helt sikkert over sundet (y)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

11 år 3 uger siden #26 af nikolajj
Besvaret af nikolajj på Re: 351 Cleveland topstykker
Sidder der ventilstyr i et 289 topstykke, som kan bankes/persses ud fra motor-siden?
Jeg har netop skilt mine topstykker ad, og på en af ventilerne, var støbegodset til olie-tyven flækket, så jeg håber på at det er en hel del som kan bankesnud fra bagsiden og skiftes, eller skal der et nyt topstykke til?

Mvh

Nikoalj

Venligst Log på for at deltage i samtalen