Selv de kloge kan blive klogere - flywheels

Mere
17 år 2 måneder siden #1 af 302
Jeg er ved at rode med lidt kobling og gearkasse på en 66"er og afmontere derefter flywheel som ser lidt træt ud.

For lige at sikre at det rigtige bliver bestilt, tæller jeg lige tænderne.......160 stk ^o)

To gange til med mærker pr. 10 tænder og sørme om det ikke går op ?????

Efter lidt søgen på nettet havner jeg så på mustangsandmore, forbløffelsen var stor
da tråden faktisk starter med postulat om at der aldrig er monteret noget flywheel på 289"erne med 160 tænder. Hvad f...... stammer det så fra tænkte jeg, men så sker der heldigvis noget længere nede i tråden.......pyh, den var god nok, det var ikke mig der var blevet
talblind.

Har andre prøvet det samme, altså stået med et 160 tands flywheel til 289"er ?

www.mustangsandmore.com/ubb/Forum1/HTML/007861.html

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
17 år 2 måneder siden #2 af 210
Nix, men det ser ud til at det forekommer:

"I have a copy of the original released engineering drawing for the C30E-6380-B flywheel the ring gear has 160 teeth. "

Det kan udbyttes med 157 tands versionen uden problemer ifølge tråden, men det bevidner lidt om FoMoCo"s inkonsistens.

Hilsen/Anders

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

17 år 2 måneder siden #3 af 102
Besvaret af 102 på Re: Selv de kloge kan blive klogere !
Yep mit originale har også 160 tænder. Jeg talte også tænderne mere end 2 gange..for det kunne sgu da ikkke passe! :P

Tror ikke det er så sjældent endda, det er nærmere de "kloge" som alligevel ikke har helt styr på hvad Ford egenligt satte i bilerne dengang.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
17 år 2 måneder siden #4 af 360
Jeg talte også mitTO gange for at være sikker, for det kommer ikke fra en mustang.....174, og "Dr. Stoltze" sagde: "Hmmmmmmm.det passer vist ikke...!" Men sikker som jeg var :D ....talte jeg igen ....gule mærker pr. 10 tænder...og ganske rigtigt :D :D :D 164 tænder.......jamen det var da det jeg sagde hele tiden :) ;)

Der er nu bestilt alu svinghjul ordineret af doktoren ;) ....og man skal ALTID følge doktorens ordre :D :D :D (y)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 1 måned siden #5 af 302
Smider lige dette link - for der er tilsyneladende flere flywheels, ikke bare med 160 tænder, men også med forskellige vægte, afhængig af stamping.

www.fordsmallblock.com/PDF/SmallBlockV8Balancing.pdf

Billedet øverst viser et flywheel med stamping C3OE-6380B Cirkel F

Nogle bud på vægten ?

Står nemlig desperat og mangler et flywheel 157/160 tænder 28,2/30,4 oz

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 1 måned siden #6 af 749
Jeg har et C5AE-6380-E og ligge
Det du søger vægt på er vist fra en 260 med 26.2oz

Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 1 måned siden #7 af 162
Det er rigtigt hvad Tommy siger...svinghjul fra en 260 har anden vægt.
Starter typisk med C3XX.

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 1 måned siden #8 af 102
Besvaret af 102 på Re: Selv de kloge kan blive klogere !
Det præcist samme står på det gamle original svinghjul til min 65"er. Har lige været i værkstedet for at tjekke. :)

Så mon ikke der er ret stor sandsynlighed for at det er et 28 oz fra en alm. 289"?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 1 måned siden #9 af 302
Et godt spørgsmål :)

Jeg aner det ikke og kan ikke finde noget info. omkring forskellen på cirkel F og cirkel A.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen