Hvilken tuning skal man vælge til sin Must?

Mere
5 år 3 måneder siden - 5 år 2 måneder siden #1 af 3263
Jeg er noget ny i Mustang, jeg har en Mustang fra 1966, den er renoveret
Flowmaster fuldt udstødning system, Tri-Y udstødningsmanifold, gas støddæmper, 2kreds bremse system med skivebremser. Edelbrook knast, Edelbrook indsug manifold, Edelbrook karburator 1404. Ny alukøleri 2018, Monteret servo i 2018, styretøj opgraderet, elektronisk tænding.
Men hvor skal man starte med resten, jeg vil gerne have noget mere ydelse ud af den.
Af steder der kunne være mulig
- Topstykker renoveres til blyfri
- Tænding udskifter til elektronisk( jeg har fået af vide at noget af lyden forsvinder"
- spærre diff med race gearing.
- automatisk gear, udskiftet til manuel overgear. Koster en del.
- hvad kan der laves ved motoren?, turbo eller compressor.
- hvad har i af erfaringer med forhandlere og mekanikere?
Og lige til sidst, der er ikke overflod af økonomi.
Mvh
Jimi

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 3 måneder siden - 5 år 3 måneder siden #2 af 3037
Hej Jimi,

Når økonomien ikke er i top så er du nok nødt til at tage din tuning i små trin. Hvis du ikke selv vil kaste dig over det, men skal bruge mekanikere så det bliver det hele dyrt.

Hvis det var mig så ville jeg starte med at lave en kompressiontest af din motor, så du ved hvilken stand den er i. Er du lidt heldig så kan du arbejde videre derfra, er du knap så heldig så skal motoren renoveres, hvis der ikke er meget spræl i den.

Ting du kan starte med on-the-cheap er, køb ombygnings kit til din strømfordeler til elektronisk og lær hvordan du skal time din bil, for at få det meste ud af den.

Derefter kan du kaste dig over at forstå hvordan din karburator virker og købe et tuningskit til den.

Efter dette bliver det lidt dyrere og her er det nok et par nye topstykker, alt efter hvad der nu sidder på din eksisterende bil, så er der nogle herinde der har hapset tæt på 100 heste inkl . skarpere knast.
Alu toppe kan du vel få for omkring 10.000 og igen, hvis du ikke selv vil montere dem, så løber det igen stærkt. Ellers er det bare et pakningskit.

Så er det vel knast tid og her er det enten moment, eller heste og igen ikke så dyrt hvis du selv monterer.

Turbo og kompressor er sjovere og giver en masse performance, men din veteranbil taber sin identitet og du skal så betale fornyet afgift, når du syner dine ændringer. Så ud over kittet og montering, skal der svares afgift og så skal du kunne læne dig op af f.eks. 66 390'eren med hvad den har af opgraderinger i forhold til den variant du har.

Og nej, skift af dine plantiner gør ingen forskel i lyden, men du slipper for at stå og fedte med dem når du bliver slidt, eller får for mange volt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 3 måneder siden #3 af 3263
Super mange tak for svaret:-)
God Jul

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen