Fix af utæt diff. på SVT Cobra

Mere
5 år 5 dage siden #1 af 2444
I slutningen af sidste sommer begyndte der at komme lidt oliedryp fra differentialet og en Google søgning viste, at det er helt forventeligt og at Ford ville have ordnet det under garantien, men det er givetvis lidt for sent nu. En del af forklaringen på utætheden er at den bagerste del af differentialet også er et af ophængene og sammen med nogle bløde bøsninger betyder det at der er "bevægelser" i pakningen.
Da der stort set ikke er noget plads omkring differentialet var den eneste mulighed at demontere differentialet og da det nu alligevel var demonteret brugte jeg lejligheden til opgradere det meste.

På dette billedet kan det ikke ses, men Ford glemte et hul i bunden så olien kan udskiftes.



Dækslet / bagerste del er udskiftet til dette fra Ford Motorsport som er væsentligt kraftigere og som gør det lettere at skifte olie og som er forberedt for oliekøling hvis det skulle blive nødvendigt !.








Da lejligheden nu var der har jeg fået gearingen skiftet fra den originale 3.27:1 til 3.73:1 og udskiftet spærpladerne. Til info opgav Ford den maksimale hastighed i 4. gear og ikke nogen hastighed for 5. gear hvor den kørte ca.120 km/t v. 2000 omdrejninger. Nu kører den ca. 100 km/t v. 2000 omdrejninger så nu passer gearingen bedre på landevej og den er givetvis blevet lidt hurtigere.

For at begrænse bevægelsen af differentialet har jeg udskiftet gummibøsninger i ophængene. Den ene originale gummibøsning ligger til højre.
De nye bøsninger giver lidt mere lyd fra differentialet, men bøsningerne har givet differentialet en mere optimal hældning, hvilket har fjernet vibrationer.


Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 11 måneder siden #2 af 162
Fine dele du har købt. Oileaftapning på bagtøjet er, som på din, uden prop på de fleste modeler.

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen