Olietryks måler

Mere
3 uger 2 dage siden #1 af 1007
Olietryks måler er oprettet af 1007
Halløj.

Spørgsmål til olietryks måler.
Hvad kan det skyldes at når motoren er kold står olietryks måler fint lige før midt. Og efterhånden som den bliver varm, daler den ned til næsten MIN.
Har prøvet at søge men syntes ikke søge funktion virker.

mvh Klaus.

ses i viborg

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
3 uger 2 dage siden #2 af 3037
Besvaret af 3037 på Olietryks måler
Ja det er ikke så godt, olien er tykkere når den er kold så det er derfor trykket starter højere. Kvaliteten i de gamle ure og sensorer er ikke særlig god, så du kan være heldig at det bare er olietrykssensoren, eller uret der ikke viser præcist.

Dit valg af olie kan også have indvirkning, men hvis du allerede kører med tyk 50/20 eller hvad et nu hedder classic olie, så er det ikke det.

Køb en olietryksmåler så du kan måle dit reelle olietryk og læs i din manual hvad dit olietryk bør ligge indenfor i f.eks. tomgang. Hvis det viser sig at være alt for lavt så risikerer du at kvadre din motor, så jeg ville nok få kigget på det.

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
3 uger 1 dag siden #3 af 162
Besvaret af 162 på Olietryks måler
lavt olietryk med varm motor et typisk for høj tolerance i hoved/plejl lejer. Dvs de er slidte og skal skiftes.

39 år med samme 69' Mustang

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
2 uger 5 dage siden #4 af 1007
Besvaret af 1007 på Olietryks måler
Tak for svar.

Burde bilen ikke bruge olie og evt ryge lidt hvis den bruger olie, pga slid? eller?
Og lige for min ikke mekaniker hjerne, hvis man skal skifte plejl lejer, så er det hele motor ud og så renovere fra bunden ikke?

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
2 uger 4 dage siden - 2 uger 4 dage siden #5 af 3037
Besvaret af 3037 på Olietryks måler
Nu er jeg ikke mekaniker men jeg vil mene at den kan bruge olie ved at dryppe, ved slidte stempelringe så olien løber forbi ringene og ved utætte paraplyer, eller måske en død toppakning.

Du kan tage stempler osv. neden ud, hvis du tager bundkaret af, så skal du godt nok også have løsnet noget af styrtøjet.

Men gør nu dig selv den tjeneste af checke tingene i rækkefølge. Du kommer ikke i mål hvis du forfølger alle mulige spor på een gang.

Check måler og ur og lad os høre hvad det siger. Og nej jeg tænker at slidte lejer osv. kan give røg. Det giver lavt olietryk og dermed får du ikke smurt hele motoren ordentligt.

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
2 uger 3 dage siden #6 af 162
Besvaret af 162 på Olietryks måler
Man kan ikke tage stempler ud nede fra...men som du selv skriver er du ikke mekanikker.

39 år med samme 69' Mustang

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
2 uger 3 dage siden #7 af 1007
Besvaret af 1007 på Olietryks måler
Jeg er som nævnt heller ikke mekaniker, men min bil bruger ikke olie og den ryger heller ikke.
er det evt en føler som er dårlig .
Ja jeg søger løsninger for at undgå at motor skal ud B) B)
mvh Klaus

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
2 uger 3 dage siden - 2 uger 3 dage siden #8 af Loke Rosenkrantz
Besvaret af Loke Rosenkrantz på Olietryks måler
Hej Klaus,

jeg har *lige* haft det her problem på min '67 289 motor.

I starten viste den høj og efter lidt kunne olietryks-indikatoren vise absolut 0. Da det skete først måtte jeg vende mig om og se om jeg havde tabt olien på vejen. Jeg holdt øje med standen men den hverken brugte på pinden, tikkede, eller røg.

Det viste sig at være olietryksmåleren nede på blokken. Jeg vil helt klart anbefale at starte med at tjekke måleren inden du smider motoren i papirkurven eller åbner den helt ;) Efter jeg har fået ny målrt står uret som det skal, og jeg har ikke nogen tikken eller brugt noget olie synligt på pinden.

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
2 uger 2 dage siden #9 af 1007
Besvaret af 1007 på Olietryks måler
Hej igen

Jeg har som sagt ingen olie forbrug, raslen eller lignende. så jeg starter ved olie tryks føleren. evt skift af olie og måske noget RVS.
mvh Klaus

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.