Renovering af 289

Mere
1 uge 5 dage siden #1 af 3018
Renovering af 289 er oprettet af 3018
Hej.

Er bare lige lidt nysgerrig...

Hvis nu på et tidspunkt at jeg skulle hive min 289 ud og renovere den(er ret sikker på at det aldrig er gjordt)

Hvad har i af gode ideer til at forbedre? Borer man den op? 302/331/347? Hvad kan bedst holde og fungerer bedst? Det er en daily driver og gider ikke at det ikke kan holde.
Lige nu har den fået opgraderet næsten alt undtagen blokken, med knast, indsug, elektronisk tændig, headers, kaburator og alutoppe, så ude i fremtiden tænker jeg at blokken står for tur

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
1 uge 2 dage siden #2 af 048
Besvaret af 048 på Renovering af 289
Jeg stod med samme tanker i efteråret, da FB'ens 289'er var slidt op. Mit valg blev at bibeholde en 289. Jeg havde et 331 stroker kit i overvejelse, men den idé blev lagt på hylden. Topstykkerne var OK, krumtappen var OK og jeg havde nye 289 stempler på hylden, så jeg valgte at bibeholde den som 289. Mit ræsonnement var også: Hvornår har jeg brug for det ekstra? Jeg har ikke behov for at lave brændere og skal heller ikke køre hverken 201 meter eller på bane. Jeg vil bare gerne have en rimelig fornuftig maskine, der kan holde til at køre både langt og ofte. Du har også taget de mere eller mindre eksterne ting, som er med til at give en bedre maskine. Jeg har gjort de samme tanker og jeg har det fint med det 289 skilt, der sidder på forskærmen ;)
Og holder du dig til 289'eren skulle der heller ikke være problemer ved syn o.lign. :)

Bevar roen - støt melis

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
1 uge 1 dag siden #3 af 3018
Besvaret af 3018 på Renovering af 289
Det jeg bare tænker er at når den alligevel er ude og skal have nye stempler, er det så ikke en ide at hive lidt mere effekt ud af den alligevel, det er ikke nødvendigvis fordi jeg skal ud og køre ræs, men tænker bare at det vel ikke koster meget mere at lave den til en 302 eller 331?

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
1 uge 1 dag siden #4 af 3037
Besvaret af 3037 på Renovering af 289
Det kommer vist an på hvad koster ikke ret meget betyder :-)

Du borer ikke 289 til 302. Det er slaglængden der ændres og dermed så vidt jeg husker krumtap, plejlstænger og stempler med længere skørter så de kan holde til den længere slaglængde.

Inden du går i gang så lav en kompressionstest. Det skulle du egentlig havde gjort inden du begyndte at kaste penge efter tuning. Hvis bunden ikke er tæt så får du jo ikke ret meget ud af dine tilføjelser.

strokerkit er også ændring af slaglængden ala ovenstående.

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
6 dage 20 timer siden #5 af 3018
Besvaret af 3018 på Renovering af 289
Ved godt at jeg skulle have kompressionstestet den for laaaang tid siden, gør det en af dagene.
Det jeg søgte svar på var mest om hvad mulighederne/erfaringerne er omkring sin 289?
Hvad har andre gjordt og hvem kan lave det i DK/sjælland?
Strokerkit har jeg også haft kigget meget på, men igen, søger erfaringer fra andre herinde og hvem der kan lave det???

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.