Erfaringer med Pertronix I, II eller III ?

Mere
3 måneder 1 dag siden #1 af 3328
Hej

Er der nogen der har erfaringer med Pertronix I, II eller III ?
FM 1967 289

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 måneder 3 timer siden #2 af 162
Har monteret Pertronix I i min 67 Galaxie, virker perfekt.
Har lige handlet II som jeg tester i min Mustang. Har monteret det på flere andre biler og det virker også...
III har jeg ikke monteret på noget.

39 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
2 måneder 3 uger siden #3 af 499
Har kørt med 2eren i mange år (og sat mange i), langt bedre en 1eren da den kan meget mere, bare husk at lave din strøm om når du sætter den i og en tændspole som passer til.
3eren har en masse fede løsninger som man før i tiden skulle have i en box ved siden af, men jeg plejer at råde folk fra at sætte den i , da næsten alle vores biler står stille det meste af vinteren. Vil man gerne have de ting som 3eren kan så køb en box til 2eren i stedet.
Gode råd før du sætter en pertronix i er at sætte extra stel fra din motor til karossen, mangler pertronix stel dør de.
Når du alligevel skal sætte den i så er det en rigtig god ide at give din fordeler et stort service, det er en af de ting folk aldrig gør, mest fordi de fleste ikke forstår hvordan fordeleren virker.
Fordelen ved en stærk tænding som du vil få med en pertronix 2 er at man kan lave ens curve om indeni fordeleren så den passer til den benzin vi har i dag, og det er virkeligt noget som kan mærkes, laver man også en tune op af karburatoren (dyser osv.) samtidig er alt i orden, man kan jo ikke justere sin karburator uden perfekt tænding.
Tjek også dine kabler, for en 3 gange kræftigere tænding er jo intet værd hvis kablerne ikke er klar på opgaven.

Det er som alt andet på en bil, at når man ændre noget er man nødt til at alt passer til disse dele, hvis man vil have noget ud af sine penge, men tro mig du kan mærke forskel, jeg har aldrig mødt nogen som ikke var løkkelige efter sådan en tur, de fleste troede ikke deres bil kunne køre så godt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
2 måneder 1 uge siden - 2 måneder 1 uge siden #4 af 162
Har kørt med 2eren i mange år (og sat mange i), langt bedre en 1eren da den kan meget mere, bare husk at lave din strøm om når du sætter den i og en tændspole som passer til.

Virker med std. Tændspole og std. Ledningsføring. Kører klart nok med 100 octan.

39 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
2 måneder 1 uge siden #5 af 3037
Enig, når bare tændspolen for 12 v. Jeg har ingen problemer på 95, kan du vride mere en 34 grader ud af 100 oktan ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
2 måneder 1 uge siden #6 af 162

39 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen