Fjedre
3 år 7 måneder siden #1
af 3081
Hej
Jeg vil have nye fjedre på i bag, da jeg synes den hænger lidt med rumpen. Kan se at man kan få både fire og fem lags. Hvad vil i anbefale?
Overvejer også at skifte den gamle 2v karburator til en 4v. Men hvilken størrelse skal man ha?. Motor er en standard 302.
På forhånd tak
Jeg vil have nye fjedre på i bag, da jeg synes den hænger lidt med rumpen. Kan se at man kan få både fire og fem lags. Hvad vil i anbefale?
Overvejer også at skifte den gamle 2v karburator til en 4v. Men hvilken størrelse skal man ha?. Motor er en standard 302.
På forhånd tak
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (832)
-
- Gæst
-
3 år 7 måneder siden #4
af 832
Besvaret af 832 på Fjedre
Vedr. fjedre: hvis du har standard fjedre foran skal du holde dig til 4-lags, ellers bliver det noget ubalanceret rod. Og medmindre du har sænkningsfjedre foran skal du have dem med standard øjer (ikke mid eller reverse).
5-lags er til sport/ræs og er temmeligt hårde. De skal matches hårdere fjedre foran (620-750, evt. progressive), tykkere krængnings-stabilisator foran, stivere bøsninger mm.
5-lags er til sport/ræs og er temmeligt hårde. De skal matches hårdere fjedre foran (620-750, evt. progressive), tykkere krængnings-stabilisator foran, stivere bøsninger mm.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
3 år 7 måneder siden #5
af 3081
Der er standard fjedre foran, men de bliver skiftet til sænkningfjedre. Kan det så gå sammen med 4 lags ibag? Det er ikke fordi jeg skal ha en racerbil, for jeg er bestemt ikke interesseret i at den bliver hård som et brædt, det er mere for syns skyld.
Tak for svar ang. karburator.
så ved jeg hvad jeg skal gå efter.
Tak for svar ang. karburator.
så ved jeg hvad jeg skal gå efter.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
3 år 7 måneder siden #6
af 499
Hvis du vil sænke foran, så lad være med at sætte nogle hårde fjedre på, med mindre du vil køre baneræs.
Køb et helt sæt som er lavet til bilen, foran og bagpå, og som er lavet til at virke sammen. Køber du enkelt dele skal du vide hvad nøjagtigt virker bedst til lige din kørestil og samtidig er bedst til din bil med din opsætning, og det er der ikke mange som ved her hjemme, med mindre man arbejder som undervogns tekniker hos et bilmærke, og så ved man jo stadig ikke meget om lige din bil, så køb et sæt lavet til bilen, og lad være med at købe noget som er lavet til en racerbil, den fejl laver mange.
Hoskin er et godt bud på et godt sæt, sikkert ikke stavet rigtigt.
Hvis du vil have 4v på (husk det ingen brugbare kræfter giver), så lad være med at sætte en for stor karburator på. Edelbrock laver verdens bedste insug til gade biler, hvis du køber det rigtige, det skal hedde performer rpm. Og vær smart og sæt samme mærke karburator på, og husk at for justeret det hele ind, tænding og karburator.
Når det er sagt så kan jeg nemt justere det du har på bilen nu så det giver samme kræfter som et 4v sæt op. Hvis du vel og mærke har de rigtige dele på og de passer sammen.
Før du giver dig i kast med vognen så tænk dig om, hvad skal du bruge bilen til og hvad vil du have den til, hvis du vil have noget indput og modspil så er du velkommen til at ringe. Er mekaniker og har skruet på disse biler siden 80erne, så jeg gider ikke se folk lave de samme fejl som jeg har lavet.
Hilsen Peter.
Køb et helt sæt som er lavet til bilen, foran og bagpå, og som er lavet til at virke sammen. Køber du enkelt dele skal du vide hvad nøjagtigt virker bedst til lige din kørestil og samtidig er bedst til din bil med din opsætning, og det er der ikke mange som ved her hjemme, med mindre man arbejder som undervogns tekniker hos et bilmærke, og så ved man jo stadig ikke meget om lige din bil, så køb et sæt lavet til bilen, og lad være med at købe noget som er lavet til en racerbil, den fejl laver mange.
Hoskin er et godt bud på et godt sæt, sikkert ikke stavet rigtigt.
Hvis du vil have 4v på (husk det ingen brugbare kræfter giver), så lad være med at sætte en for stor karburator på. Edelbrock laver verdens bedste insug til gade biler, hvis du køber det rigtige, det skal hedde performer rpm. Og vær smart og sæt samme mærke karburator på, og husk at for justeret det hele ind, tænding og karburator.
Når det er sagt så kan jeg nemt justere det du har på bilen nu så det giver samme kræfter som et 4v sæt op. Hvis du vel og mærke har de rigtige dele på og de passer sammen.
Før du giver dig i kast med vognen så tænk dig om, hvad skal du bruge bilen til og hvad vil du have den til, hvis du vil have noget indput og modspil så er du velkommen til at ringe. Er mekaniker og har skruet på disse biler siden 80erne, så jeg gider ikke se folk lave de samme fejl som jeg har lavet.
Hilsen Peter.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
3 år 7 måneder siden - 3 år 7 måneder siden #8
af 2193
Ellers køb 4 1/2 blads fjedre fra grab a trak. Har selv kørt med dem på en standart 68. De er ikke hårde men tillader dig at have passagerer med.
Kan vist kun købes et sted:
www.mustangsplus.com/1965-73-Mustang-Lea...t-Grab-A-Trak-R.html
Kan vist kun købes et sted:
www.mustangsplus.com/1965-73-Mustang-Lea...t-Grab-A-Trak-R.html
Sidste redigering: 3 år 7 måneder siden ved 2193.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen