67 front sway bar ( stabilisator)

Mere
11 måneder 2 uger siden #1 af 515
Jeg har oplevet det samme og mener at det er helt normalt.



Kig denne video fra CJ Pony Parts hvor han (ca. 12.30 minutter) installeret swaybar og endlink. Ca 14.30 monterer han strutrod og her kan du se at tingene ikke helt passer sammen ganske som du oplever. Indstillingen af strutrod og dermed positionen af nedre bærearm påvirker direkte hvordan endlink står i forhold til swaybar. Så i hans tilfælde er det nok lidt nemmere at få tingene til at passe sammen.
Jeg ´legede´lidt med at hæve/sænke bilen for at ramme et sted med mindst forskel og så montere.
Husk at tilspændinger med moment nøgle osv. først skal finde sted når bilen står på alle 4 hjul. Jeg plejer at trille bilen lidt frem og tilbage og også massere fjedre godt så jeg er sikker på at alt står nogenlunde i hvile punkter, inden tilspænding. Husk at fedtsmøre alle nipler først.

Ja når man har bikset lidt med disse ting og studeret systemet nærmere, forstår man bedre hvorfor en gammel mustang kører som den gør i bump, sving og kurver. Og samtidig stor respekt for Ford´s gutter som i sin tid (før computer og lommeregner) sled regnestokken op med løsning af tonsvis af differentialeligninger for at nå frem til det som vi tøffer rundt i :biggrin: (y)

Life is a cruise

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 måneder 6 dage siden #2 af 162
-stort set alt på undervogn skal være løst indtil køretøjet står på jorden, så undgår
man belastede bøsning m.m. Gælder for så vidt alle biler....

40 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen