Enkelt til dobbelt udstødning

Mere
4 år 3 uger siden #1 af 3039
Hej derude.
Jeg har en 1966 conv. 289 2V med enkelt udstødning, og jeg kunne rigtig godt tænke mig en dobbelt udstødning - ikke noget volumiøst og larmende, men bare 2" med lidt mere lyd.
Jeg erkender, at det nok ikke lige er tiden til at skifte før der foreligger mere klare retningslinjer fra Motorstyrelsen, men derfor kan jeg måske godt få afklaret et par spørgsmål.

Ift. originaliteten; kunne man i 1966 få leveret en 289 2V med dobbelt udstødning? Tænker ikke på GT pakken (som vist nok heller ikke kunne fås til 2V udgaverne?), men bare en almindelig dobbelt 2" udstødning med udgangsrør under "bagpladen" under kofangeren? Dvs. den løsning som rigtig mange kører rundt med i dag.

Ift. det praktiske; jeg blander muligvis tingene sammen, men jeg synes at kunne huske, at jeg en gang har fået at vide, at man bliver nødt til at ændre på bremserørs-føringen til baghjulene, hvis man skal skifte fra en enkelt udstødning til en dobbelt udstødning. Er der noget om det? Og er der generelt noget, som man bør være opmærksom på ifm. montering af en dobbelt udstødning på en bil, som tidligere har haft en enkelt udstødning?

Som altid; mange tak for svar.

Hilsener Tim

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 3 uger siden #2 af 2491
hvis du vil ha et fint udstødningsystem der passer og ikke larmer så vildt har vp autoparts i sverige et fint rustfrit system som er produseret i sverige køre selv med det og er ganske tilfred,du skal ha en anden bremseslange til bagenden

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 3 uger siden #3 af 921
Besvaret af 921 på Enkelt til dobbelt udstødning
Det værste er ikke at bremseslangen skal skiftes, men at du skal ændre udstødningsophæng. Det betyder at der skal bores huller i karossen under bagsædet.

Hvis det bare er mere lyd, så er en løsning som den Peder har god. Bevar hele udstødningssystemet, men skift potten til en high flow potte. Der findes transverse mufflers single exhaust high flow potter.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen