Hvem kan hjælpe

Mere
3 måneder 1 uge siden #1 af 3018
Hvem kan hjælpe er oprettet af 3018
Har et ret irriterende problem på min 65 fastback 289 med c4.

Når jeg starter den når den er kold står den selvfølgelig højere i tomgang pga. choker(edelbrock 500 cfm med elchoker) men når jeg så sætter den i gear, går den ud med det samme, selvom den står højt når kold, falder den helt ned i omdrejninger og går ud.

Den skal stå og varme op i små 10 minutter før at jeg kan sætte den i gear uden den går ud.

Hvad kan det skyldes?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 måneder 1 uge siden #2 af 162
Besvaret af 162 på Hvem kan hjælpe
Flere muligheder.....den lette- venstrefodsbremse til bilen triller.:)

40 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 måneder 1 uge siden #3 af 3037
Besvaret af 3037 på Hvem kan hjælpe
Check at den lukker låget på chokeren, det kræver mere benzin og mindre luft, når den starter kold.
juster tomgangssystemet på karburatoren. Hvis den får en for mager blanding når den starter op kold så går den ud. Og mon ikke den gør det samme hvis den er for fed.
Start med at åbne lidt op for skruerne, så den får lidt mere og hvis det ikke virker så skrue dem lidt ind. Det skal egentligt gøres med vakuum, eller med en omdrejningstæller, men du burde kunne høre omdrejningerne gå op, så er du på rette vej.

Ellers så check at chokeren får motoren op i de korrekte antal omdrejninger og samtidigt at den i tomgang står rigtigt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 måneder 1 uge siden #4 af 499
Besvaret af 499 på Hvem kan hjælpe
Du skal bare have justeret din karburator så den passer til din motor, start med tændingen for står den ikke perfekt så kan man ikke stille karburatoren ind.
Lad være at begynde at skrue på det, hvis du ikke ved hvad du laver og har noget måle udstyr på motoren, ellers kan det nemt går helt galt. Som andrer siger kan den lave dette nr ved både mager og fed blanding, så tænk dig om inden det går helt skævt for dig.
Kan du komme til Nordsjælland så kan jeg da godt hjælpe dig, bare ring så finder vi ud af det.
Hilsen Peter.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 måneder 1 uge siden #5 af 3018
Besvaret af 3018 på Hvem kan hjælpe
Det vil jeg gerne Peter, havde tænkt på at jeg ville høre dig om du ville gå den igennem med at tjekke tænding, blanding, choker...
Men giver lige lyd når vejret blir lidt bedre
Mvh Johnni

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 måneder 4 dage siden #6 af 3037
Besvaret af 3037 på Hvem kan hjælpe
Peter er god til at indgyde frygt. Hvis der er noget du får glæde af, så er det at kende lidt til din karburator... bare min mening.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
2 måneder 1 uge siden #7 af 499
Besvaret af 499 på Hvem kan hjælpe
Peter er god til at indgyde frygt


Tja det er så din mening, hvornår har jeg trådt dig over foden.
Eller har du bare ikke noget fagligt at komme med i debatten.
Måske jeg har justeret flere karburatorer og tændings anlæg end du regner med, bare en mulighed.

Hilsen Peter

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
2 måneder 1 uge siden #8 af 3037
Besvaret af 3037 på Hvem kan hjælpe
Du har ikke trådt mig over foden, det er bare lidt synd at tage modet fra folk. Jeg forstår godt at du lever af det, men der er ingen grund til få det til at lyde som sort magi at justere en karburator.

Og jeg er slet ikke i tvivl om at du som mekaniker har justeret mange karburatorer, det er ikke pointen. Der skal nok være arbejde nok, også selv om den lille mand justerer lidt på sin tænding og karburator.

Bare min mening.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
2 måneder 3 dage siden #9 af 499
Besvaret af 499 på Hvem kan hjælpe
Et jeg lever ikke af det, og det er jo ikke svært at justere en karburator hvis man ved hvordan, problemet er bare at ikke ret mange ved hvordan, ellers ville jeg ikke se de ting som jeg ser.
Jeg snakker ikke om at skrue lidt på en luftskue, jeg snakker om en fuldstændig custom justering efter motoren, som man kun kan gøre hvis man har alle dele som edelbrock har lavet til samtlige størrelser karburatorer, og det koster jo lidt at få hjem.
Der er rigtigt mange som ved en hel masse om disse karburatorer, men når jeg så enten snakker med dem eller sætter ur på bilen har de intet justeret.

Og nu kender jeg jo så denne bil vi snakker om, og ved hvad der er lavet ved den, og ved hvad den mangler før den er lige i øjet. Og med de ting som er lavet kan det endda meget nemt gå galt hvis den for en mager blanding, og det ser jeg desværre tit.
Derfor skriver jeg det, jeg prøver faktisk at hjælpe folk og gør det tit, det mener jeg er det som os der har været med i mange år bør gøre, og nej ikke for at tjene penge, men for at hjælpe.

Hjælp hinanden i stedet for at være efter hinanden, prøv det......

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen