ujævn gang ved cruising speed

Mere
2 år 11 måneder siden #1 af 3247
Hej
den gamle 289'er er begyndt og "sprutte lidt " ved jævn kørsel. begynder et par min efter start. der er næsten ikke noget at høre i tomgang. måske for det trænede øre.
når der accellereres går det væk, men vender tilbage ved jævn kørsel. der er fornyligt skiftet tændrør og tænd-kabler, men synes blot det er blevet værre. hvor vil være et godt sted og starte ? 
kan det være skidt i karburatoren ( edelbrock ) ? 
strømfordeler dæksel eller andet relateret til tænding ?

mvh og pfh tak 
Søren
 

SH

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
2 år 11 måneder siden #2 af 499
Besvaret af 499 på ujævn gang ved cruising speed
Hej. 
Det kunne lyde som om du kører med for mager blanding ved konstant fart, så vil den gøre som du beskriver. På med noget måleudstyr så man kan finde fejlen og udbedre den, du bliver nødt til at måle på den så du ved hvad du laver. 
Hvis det er for mager blanding kan din motor tage skade.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
2 år 11 måneder siden #3 af 3247
hej
tak for svar. ja vi begynder at kigge på det i løbet af et par dage. indtil videre kører jeg ikke i den. 

mvh
Søren

SH

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
2 år 11 måneder siden #4 af 3247
Hej

har nu prøvet og justere lidt på karburatoren for at lave en mere fed blanding. har skiftet strømfordeler-dæksel og rotor. den går stadig ujævn ved jævn kørsel.
Det føles værre når det er jævn kørsel ved højere hastighed, end jævn kørsel ved lavere hastighed. ( virkder som mange små udsæt) nærmest en der stammer...
Er der nogen der kan komme med nogen gode brugbare forslag til, hvad det kan skyldes og hvordan man finder fejlen. pfh tak

MVH
Søren

SH

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
2 år 11 måneder siden #5 af 499
Besvaret af 499 på ujævn gang ved cruising speed
Hvad har du justeret på din karburator, for det lyder som om du bare har skruet på dine luft skruer på karburatoren, det vil altså ikke hjælpe dig ved cruise hastighed. For at ændre på blandingen skal du ind i din karburator og udskifte dele til den rigtige størrelse. Det vil være en fordel at du kender fejlen før du prøver at rette fejlen, det kan gå rigtigt galt og blive dyrt, hvis du ikke ved hvad du laver og har det rigtige måle udstyr, ellers ved du ikke hvad du laver og du dermed kan lave flere fejl for dig selv. Du vil skrue i blinde hvis du ikke sætter det rigtige måleudstyr på bilen, så du kan fejlfinde på din motor, hvis du ikke finder fejlen kan du ikke rette den.
Bare for din egen skyld, håber det giver mening.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
2 år 11 måneder siden #6 af 3247
Hej

det er de 2 skruer foran på billedet samt tomgangsskruen. men forstår ikke helt hvordan detinde i karburatoren pludselig kan komme ud af ballance. men ok. lyder somom den skal på værksted asap,
https://usspeedshop.dk/media/cache/product_original/product-images/47/45/1219.jpg?1539939721

SH

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
2 år 11 måneder siden #7 af 3037
Hej Søren, hvis du selv vil bikse med det så lyder det som nævnt tidligere med at du skal starte med at kigge på din karburator. Nu skriver du ikke hvilken karburator det er, men udsættere hvis det er fordi den ikke får nok benzin, kan være skidt i en dyse, eller kan også være fordi svømmehøjden er for høj, eller skidt i en nåleventil / slidt o-ring så den løber lidt over. Ved fuld gas kan den bedre klar lidt for fed benzin blanding.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
2 år 11 måneder siden #8 af 3247
Hej alle sammen
tak for svar. ja vi vil nu prøve og rense karburatoren ( edelbrock. kan ikke lige huske model ) og dyser mm.  har også fået fat i noget aditiv til at hælde i benzinen til rensning af
brændstofsystemet. men hvis der er skidt i karburatoren ( aflejringer ) kan det vel være opstået af det blytilsætning man hælder i. har hørt det kan krystallisere derinde, men ved ikke om det passer.    jeg skal nok poste hvad jeg finder ud af.

mvh og god weekend

SH

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
2 år 11 måneder siden #9 af 2491
nu behøves det altså ikke at være karburatoren der alene er skyld i dine udsætter,er din strømfordeler udstyret med platiner kan det være de er brændt op,så der er en stift mellem dem så køre motoren også med udsætter,og er dine tændkabler af siliconetypen så knækker de gerne tit indeni så vil den også hoppe som en hest det kan du hurtigt måle ud med et ohm meter  på et kabel af gangen,din karburator går ikke bare ud af justering 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen