Opgradering af bremser

Mere
1 uge 6 dage siden #1 af 3580
Opgradering af bremser er oprettet af 3580
Hejsa

jeg er ny her på sitet, og vil derfor gerne have lidt råd ang bremse opgradering til min 1967 Mustang 

jeg har kigget på skivebremse opgradering på NPD, og vil gerne høre jeres råd ang prouktbalg

hvad har andre gjort, hvad skal jeg være opmærksom på, kan det svare sig at købe i USA, andet 

Bo 3580

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 uge 5 dage siden #2 af 3535
Besvaret af 3535 på Opgradering af bremser
Hej BoJeg er også ny, og har en 289 HT fra 66 som jeg lige akurat har købt ét konverteringssæt til.
jeg henvendte mig til en tilfældig synshal i Hillerød, og blev der henvist til en Pava bilsyn i Frederiksværk som gav mig nummeret til ét andet klubmedlem som bor i Slangerup ( Henrik 31587729 ) som jeg besøgte. 
Han havde tilfældigvis lige et komplet sæt liggende som jeg så købte.
Han er som alle andre medlemmer rigtig flink og ved en masse om bilen.
Ring til ham og få en snak.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 dage 6 timer siden #3 af 499
Besvaret af 499 på Opgradering af bremser
Hej Bo,

Du skal være opmærksom på at din årgang Mustang kan man få en såkaldt Marti rapport, det vil sige at alle kan tjekke hvordan bilen er født med udstyr.
Sætter du skive bremser på en bil som er født med tromler så kan skat kræve ny afgift af bilen, da de jo kan påstå at bilen nu er en anden model (udstyr) af din bil. Det kan blive en dyr historie.
Om det sker eller ej, er det godt at vide før du bygger bilen om, så betræk dette indlæg som ren oplysning.
Årgang 67 er den første model mustang som der er papirer på så alle kan finde ud af hvordan lige din bil er samlet, før 67 brændte Ford alle papirer på bilerne.

Som mekaniker kan jeg godt forstå at du gerne vil have skiver på bilen, i mine øjne det eneste rigtige at gøre, men det er bare ikke lovligt at bygge om på en veteranbil i DK Uden at du kan komme ud for at skat mener bilen ikke er veteran længere, gør de det så er det fuld afgift af slagsprisen på bilen, og det kan jo blive mange penge. Skat har lige lavet om på reglerne for veteranbiler, og hvis jeg gætter rigtigt vil de tjekke op på om folk har forstået reglerne. Vi kan nemt blive enige om at det er helt tosset man ikke må gøre bilen mere sikker, men sådan er reglerne altså pt.
Hvad du vælger at gøre er dit valg, men bare du gør det på et oplyst grundlag.

Tillykke med bilen og jeg håber du bliver glad for bilen og for mange gode timer i den, sig til hvis du har spørgsmål, så er der mange i klubben som gerne vil hjælpe dig.
Hilsen Peter 499

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
2 dage 5 timer siden #4 af 370
Besvaret af 370 på Opgradering af bremser
Hej.

En veteranbil skal ikke være original...

www.motorst.dk/bilaftale-2021/regler-for-veterankoeretoejer/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 dag 23 timer siden #5 af 499
Besvaret af 499 på Opgradering af bremser
Nej bilen skal ikke være org, men man må stadig ikke bygge bilen om, det er to forskellige ting.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 dag 18 timer siden #6 af 3580
Besvaret af 3580 på Opgradering af bremser
Vil dette ikke være et tolkningsspørgsmål, når bilerne på daværende tidspunkt kunne fås med både skiver foran samt bremseforstærker, og dermed defineret værende ikke ombygning, men heller ikke original 
 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen