Fra tromler til skiver

Mere
6 måneder 1 uge siden #1 af 3018
Fra tromler til skiver er oprettet af 3018
Hej.

Jeg har i vinters skiftet de originale front tromlebremser ud med et sæt  Kelsey hayes ligende kit, der blev også sat bremseforstærker på, da bilen var født med manuel tromle hele vejen rundt.
Der er sat nye bremserør på og en  disc/drum combinationvalve. 
problemet er at jeg synes at bremsepedalen skal trædes voldsomt langt ned når bilen skal bremses, hvad kan det skyldes?

dele der er sat på   
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 måneder 1 uge siden #2 af 2491
Besvaret af 2491 på Fra tromler til skiver
har du husket at justere stangen mellem hovedcylinder og forstærker hvis den har for meget frigang vil du få stor pedalvandring,og selvfølgelig må den ikke presse på stemplet i hovedcylinder da den vil hænge lidt,og justeret bagbremserne op også

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 måneder 1 uge siden #3 af 3018
Besvaret af 3018 på Fra tromler til skiver
Tror jeg måske har justeret stangen lidt for kort, må prøve at justere den lidt længere ud og så om det hjælper

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 måneder 3 dage siden #4 af 499
Besvaret af 499 på Fra tromler til skiver
Der er med garanti 2 ting du ikke har fået taget højde for.

Din pedal er ikke længere den rigtige, kraft gange arm.
Og du har skiftet fra 1 kreds til 2 kreds hovedcylinder, en 2 kreds behøver længere vandring fra din bremsepedal ca 10mm, og det gør at din pedal går halvt ned før din bremse begynder at virke.
Og din forkerte pedal gør at du skal træde hårdere på pedalen, selv om du har forstærker på nu.

Det er netop sådanne ting der gør at jeg altid siger at tingene skal passe sammen hvis man vil have tingene til at virke perfekt og som de er lavet til. Og derfor at ændre bremser er en konstruktiv ændring.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen