Cruise-o-matic - tidspunkt for gearskifte
1 år 1 måned siden #1
af 3467
Cruise-o-matic - tidspunkt for gearskifte er oprettet af 3467
Hej
kan man indstille tidspunkt/omrejningstallet for hvornår gearkassen skifter gear ved fuld gas?? Jeg syntes at kunne hører at den trækker flere omdrejninger i 2. Gear end den gør i 1. Gear
på forhånd tak
Thomas
kan man indstille tidspunkt/omrejningstallet for hvornår gearkassen skifter gear ved fuld gas?? Jeg syntes at kunne hører at den trækker flere omdrejninger i 2. Gear end den gør i 1. Gear
på forhånd tak
Thomas
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1 år 1 måned siden #2
af 3037
Besvaret af 3037 på Cruise-o-matic - tidspunkt for gearskifte
Jeg kører altid min manuelt, altså så du selv skifter 1->2->drive, så kan du selv bestemme hvor langt den skal køre ud.
Det er vakumklokken ned på gearkassen, der bestemmer dine skiftetidspunkter mener jeg, så måske den kan justeres, eller skiftes og så er der self kickdown som også skal være i orden.
Det er vakumklokken ned på gearkassen, der bestemmer dine skiftetidspunkter mener jeg, så måske den kan justeres, eller skiftes og så er der self kickdown som også skal være i orden.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1 år 1 måned siden #3
af 499
Besvaret af 499 på Cruise-o-matic - tidspunkt for gearskifte
Hej.
Du bliver nødt til at komme med omdrejnings tal så man kan tjekke i workshop manuel om den gør som den bør.
Gearkassen er lavet så den ikke skifter ved samme omdrejninger i hvert gear.
Skal du lave om på det kræver det en anden vacuum dåse, der brude være et farve bånd på dåsen, hver farve er lavet til et vacuum tal. så skifter man f.eks knast bør man skifte dåsen til det vacuum motoren så laver. Så du må ud og måle med et vacuum ur under kørsel og derefter slå op i workshop manuel og finde den dåse du har brug for, og se om du kan finde en dåse der passer, og det er svært det er længe siden jeg har set dem til salg.
Det hjælper dig ikke at justere dåsen, det gær kun skiftet hårdere, og der er et max for hvor meget man må skrue på dåsen så gearkassen ikke tar skade, så man bør tænke sig om og vide hvad man laver.
God arbjedslyst.
Du bliver nødt til at komme med omdrejnings tal så man kan tjekke i workshop manuel om den gør som den bør.
Gearkassen er lavet så den ikke skifter ved samme omdrejninger i hvert gear.
Skal du lave om på det kræver det en anden vacuum dåse, der brude være et farve bånd på dåsen, hver farve er lavet til et vacuum tal. så skifter man f.eks knast bør man skifte dåsen til det vacuum motoren så laver. Så du må ud og måle med et vacuum ur under kørsel og derefter slå op i workshop manuel og finde den dåse du har brug for, og se om du kan finde en dåse der passer, og det er svært det er længe siden jeg har set dem til salg.
Det hjælper dig ikke at justere dåsen, det gær kun skiftet hårdere, og der er et max for hvor meget man må skrue på dåsen så gearkassen ikke tar skade, så man bør tænke sig om og vide hvad man laver.
God arbjedslyst.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1 år 1 måned siden #4
af 3467
Besvaret af 3467 på Cruise-o-matic - tidspunkt for gearskifte
Okay - det er modtaget.
jeg syntes at have læst at de skulle kunne køre ca 50 mph i 1. Gear Og 70 kmt i 2. gear
min går hhv 30mph og 60 mph.
Hvor går jeres?
mvh Thomas
jeg syntes at have læst at de skulle kunne køre ca 50 mph i 1. Gear Og 70 kmt i 2. gear
min går hhv 30mph og 60 mph.
Hvor går jeres?
mvh Thomas
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1 år 1 måned siden #5
af 877
Besvaret af 877 på Cruise-o-matic - tidspunkt for gearskifte
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1 år 3 uger siden #6
af 3467
Besvaret af 3467 på Cruise-o-matic - tidspunkt for gearskifte
Tak for svaret/hjælpen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1 år 3 uger siden #7
af 3467
Besvaret af 3467 på Cruise-o-matic - tidspunkt for gearskifte
Hej
Nu prøvede at jeg at regne lidt på det og jeg tror den skifter som den skal.
Hvis den skifter ved 4400 omd. (Det ved jeg ikke om den gør, men det er nok der omkring) så bør den skifte til 2 gear ved 65km/t og til 3. Gear ved 110 km/t.
Når jeg prøver så registrer jeg at den skifter ved 60km/t og 120km/t
det er nok som det skal være, men ovenstående passer jo godt nok med at den trækker den længere ud i 2. Gear
tak for hjælpe
Nu prøvede at jeg at regne lidt på det og jeg tror den skifter som den skal.
Hvis den skifter ved 4400 omd. (Det ved jeg ikke om den gør, men det er nok der omkring) så bør den skifte til 2 gear ved 65km/t og til 3. Gear ved 110 km/t.
Når jeg prøver så registrer jeg at den skifter ved 60km/t og 120km/t
det er nok som det skal være, men ovenstående passer jo godt nok med at den trækker den længere ud i 2. Gear
tak for hjælpe
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen