Topstykker 302/289
- (2689)
- Emne forfatter
- Gæst
10 år 6 måneder siden #1
af 2689
Topstykker 302/289 er oprettet af 2689
Kære kloge hoveder
Jeg vil gerne købe et topstykke fra en 302er med rulle lejer til min 289er. Er der nogen derude, som ved om de to motorstørrelser bruger samme topstykke?
Jeg er godt klar over at knast, løftere og stænger skal skiftes med det nye topstykke, men det skal altsammen skiftes alligevel.
Tak for jeres svar
mvh Carsten
Jeg vil gerne købe et topstykke fra en 302er med rulle lejer til min 289er. Er der nogen derude, som ved om de to motorstørrelser bruger samme topstykke?
Jeg er godt klar over at knast, løftere og stænger skal skiftes med det nye topstykke, men det skal altsammen skiftes alligevel.
Tak for jeres svar
mvh Carsten
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 6 måneder siden #2
af 749
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Besvaret af 749 på Topstykker 302/289
Hej Carsten
Når nu du siger rulle lejer .....mener du så rulle vipper ? altså vippearme med ruller på ?
Topstykkerne passer på begge motorer så ingen problemer der , men der er forskel på om det er 289 eller 302 toppe og forskellen er kompressionen . Forbrændingskammeret i en 289 er mindre og derved for du en højere kompression ca 0,3-0,5 højere.
Mener faktisk at jeg har et sæt toppe og ligge ..... kan bare ikke huske om de er med rullevipper.
Mvh Tommy
Når nu du siger rulle lejer .....mener du så rulle vipper ? altså vippearme med ruller på ?
Topstykkerne passer på begge motorer så ingen problemer der , men der er forskel på om det er 289 eller 302 toppe og forskellen er kompressionen . Forbrændingskammeret i en 289 er mindre og derved for du en højere kompression ca 0,3-0,5 højere.
Mener faktisk at jeg har et sæt toppe og ligge ..... kan bare ikke huske om de er med rullevipper.
Mvh Tommy
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2689)
- Emne forfatter
- Gæst
10 år 6 måneder siden #3
af 2689
Besvaret af 2689 på Topstykker 302/289
Hej Tommy
Ja , Jeg menr nok rulle vipper
Nu bliver jeg nød til at spørge. Når du siger toppe, mener du så topstykker? Jeg har faktisk købt de nye topstykker med rulle vipper, med det forbehold at jeg lige skulle være 100% på at de kunne bruges på min 289'er
Tak for dit svar
mvh Carsten
Ja , Jeg menr nok rulle vipper
Nu bliver jeg nød til at spørge. Når du siger toppe, mener du så topstykker? Jeg har faktisk købt de nye topstykker med rulle vipper, med det forbehold at jeg lige skulle være 100% på at de kunne bruges på min 289'er
Tak for dit svar
mvh Carsten
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2267)
- Gæst
10 år 6 måneder siden - 10 år 6 måneder siden #4
af 2267
Større forbrændingskamre = lavere kompression.
Besvaret af 2267 på Topstykker 302/289
Det må da være lige omvendt at man får mindre kompression når du sætter 302 toppe på en 289 som Carsten vil gøre.Forbrændingskammeret i en 289 er mindre og derved for du en højere kompression ca 0,3-0,5 højere.
Større forbrændingskamre = lavere kompression.
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved 2267.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 6 måneder siden #5
af 749
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Besvaret af 749 på Topstykker 302/289
Ja lige nøjagtig ! Det er i Carstens tilfælde sådan at når han går modsat vej af hvad jeg skrev så får han lavere kompression .....dvs godt hvis man vil med lidt tryk men ikke en fordel hvis man vil hente flere sugeheste..... jeg har kan jeg se ikke udtrykt mig klart nok !
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2689)
- Emne forfatter
- Gæst
10 år 6 måneder siden - 10 år 6 måneder siden #6
af 2689
Besvaret af 2689 på Topstykker 302/289
Nu er jeg ikke helt med (igen)
Ens topstykker 289/302er = samme kompression......Eller ER de ikke helt ens, men kan bruges på begge motor størrelser?
Hvad mener i med toppene ? Er det rullevipper, ventiler eller hva
Ens topstykker 289/302er = samme kompression......Eller ER de ikke helt ens, men kan bruges på begge motor størrelser?
Hvad mener i med toppene ? Er det rullevipper, ventiler eller hva
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved 2689. Begrundelse: uddybende
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 6 måneder siden #7
af 749
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Besvaret af 749 på Topstykker 302/289
Topstykkerne er ikke ens men passer på begge motorer !
Toppe er bare en forkortelse af topstykker
Der er 2 forskellige slags vippearme; de originale der ligger direkte på ventilen med en glat trædeflade og så er der dem med rulle hvor det er rullen der tykker på ventilen.
Toppe er bare en forkortelse af topstykker
Der er 2 forskellige slags vippearme; de originale der ligger direkte på ventilen med en glat trædeflade og så er der dem med rulle hvor det er rullen der tykker på ventilen.
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2689)
- Emne forfatter
- Gæst
10 år 6 måneder siden #8
af 2689
Besvaret af 2689 på Topstykker 302/289
Hej Tommy
Tak for dit uddybende svar.
På min gamle PUCH MAXI svejsede vi en femmer fast i topstykket. Kunne man kompensere på den måde
mvh Carsten
Tak for dit uddybende svar.
På min gamle PUCH MAXI svejsede vi en femmer fast i topstykket. Kunne man kompensere på den måde
mvh Carsten
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 6 måneder siden #9
af 2233
Besvaret af 2233 på Topstykker 302/289
Så skal du lige have med i din beregning, at femmerne er ikke lige så store idag, som de var da du kørte Puck
Hej Tommy
Tak for dit uddybende svar.
På min gamle PUCH MAXI svejsede vi en femmer fast i topstykket. Kunne man kompensere på den måde
mvh Carsten
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
10 år 6 måneder siden #10
af 2243
Det er nok billigere i længden at lime nogle sammenfoldede 100 kr. sedler i...
Besvaret af 2243 på Topstykker 302/289
Hej Tommy
Tak for dit uddybende svar.
På min gamle PUCH MAXI svejsede vi en femmer fast i topstykket. Kunne man kompensere på den måde
mvh Carsten
Det er nok billigere i længden at lime nogle sammenfoldede 100 kr. sedler i...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen