Den ski.. Mustang lader ikk
- (2651)
- Emne forfatter
- Gæst
Nyt ledningsnet foran. Ny generator. Nyt laderelæ.
Virkede perfekt og ladede da det blev sat på ..
Tog så minus-pol af batteriet, motoren forsatte med at køre kort tid, og gik så ud (stoppede med at lade)
Har jeg brændt noget af, da jeg tog polen af ?
Hvordan udmåler jeg generator og relæ ?
Gode råd søges
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2689)
- Gæst
mvh Carsten, Amar drengen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
65 mustang..
Nyt ledningsnet foran. Ny generator. Nyt laderelæ.
Virkede perfekt og ladede da det blev sat på ..
Tog så minus-pol af batteriet, motoren forsatte med at køre kort tid, og gik så ud (stoppede med at lade)
Har jeg brændt noget af, da jeg tog polen af ?
Hvordan udmåler jeg generator og relæ ?
Gode råd søges
Øhm - hvad skulle den lade? Du havde jo afbrudt forbindelsen til batteriet, ik'? Så f*cker du med hele elsystemet, og du kan ikke forvente motoren bare kører videre.
Hvad er dit problem? Lader den ikke efter du har sat minus-polen på igen?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2651)
- Emne forfatter
- Gæst
Jeps Terkel, ladede ikk mere, da polen kom på igen ...
Tanken er at jeg vel har fået brændt noget af måske ... har tjekket sikring i boksen...
Fornemmer lidt det var dumt at ta minuspolen af
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2651)
- Emne forfatter
- Gæst
Men: ladelampen bliver ved med at lyse... batteriet tappes for strøm når motoren køre (nyt batteri, og opladet) ... motoren stopper når minuspol tages af (ingen strøm til tænding)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (762)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
En nem måde at måle, om den lader, er at måle spændingen på batteriet (med slukket motor). Den bør ligge på 12,2 - 12,8 V for et alm. blybatteri. Start så motoren, og mål igen på batteriets poler - nu bør spændingen være omkring 13,8 V.
Er den ikke det, lades der ikke på batteriet. Nu ved jeg ikke, om dit laderelæ er elektronisk - hvis det er, kunne jeg da godt mistænke det for at være "stået af" pga. dit pilleri med minus-polen... Men jeg kan ikke sige det med sikkerhed.
Hvis målingerne er anderledes end beskrevet ovenfor, så tag imod Carstens tilbud, og lån hans relæ. Men hold nu dine pilfingre fra batterikablerne!!
Og som Peter skriver, kan du måle direkte på generatoren - så ved du, om det er den, der er problemet. Nogle nyere generatorer har i øvrigt indbygget laderelæ, så der er skal ikke være et "udenfor". Undersøg, om din generator har indbygget relæ, ik'?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2651)
- Emne forfatter
- Gæst
PS. Terkel .. næste gang batteripolerne ska af, er når batteriet skal skiftes
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2651)
- Emne forfatter
- Gæst
Ingen strøm ...
Kan diodebroen skiftes ?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (903)
- Gæst
Hvis dit laderelæ er defekt, kan du ikke måle direkte på generatoren.
Du skal afmontere alle ledninger, undtagen ledning fra batteri / startrelæ
med strøm på ( den tykke ). Så skal du forbinde kulholderen med + ledning
og starte bilen. Hvis generator er o.k. vil spændingen nu stige over 15v.
Hvis generatorens dioder er defekt vil den ikke kunne afgive høj spænding
og vil nok også brumme højt.
Niels
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2651)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (903)
- Gæst
måske hjælpe dig. Der er flere udgaver.
Her er 3 forskellige til 1G typerne
Niels
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2651)
- Emne forfatter
- Gæst
Det undersøge jeg ...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (903)
- Gæst
Sandblæst, malet, lejer-kulholder-diodebro udskiftet.
1200,00kr. Hvis din kommer i bytte 1000,00kr.
Niels
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2651)
- Emne forfatter
- Gæst
Hmm... er det ikke muligt jeg selv kan skifter dioderne i diodebro, og få lidt hyggearbejde ud af det ?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (903)
- Gæst
Hvis de er, har jeg nok 3 stk. + og 3 stk. - dioder.
Niels
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2651)
- Emne forfatter
- Gæst
Super service, små penge
Ser frem til at lodde den på
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen